חדשות האוכל

אפליקציית Where: איפה אוכלים ושותים בזול

אפליקציה חדשה מצמצמת דילים של שתיה ואוכל לפרקי זמן קצרים בהנחות הרבה יותר שוות, ועל הדרך תסגור לכם את פינת ה-FOMO

מנזר. צילום: רן בירן
מנזר. צילום: רן בירן
4 באוגוסט 2019

"אנחנו שלושה חבר'ה מתל אביב – גיי, בחור מרקע דתי וקיבוצניקית. נמאס לנו שהעיר כל כך יקרה ושכל יציאה מהבית עולה מאות שקלים. מצד שני אנחנו רואים שבתי עסק עושים מבצעים ולמרות זאת מתקשים, יש הרבה מקומות פנויים ואוכל נזרק לפח. אמרנו למה שלא נחבר את שני הדברים האלה וניצור אפליקציה שהיא רשת חברתית, שיש בה מצד אחד פרופיל של בעלי עסקים ומצד שני אנשים שרוצים לבלות בזול", כך, בהיגיון הייטקי קר ופשוט, מסביר אורי הרמן את הכוח המניע שמאחורי אפליקציית Where.

האפליקציה שבנה הרמן יחד עם קובי ויזל, יזם סאטרט אפים, ואשת המרקטינג חגית גביש, מנצלת את האונליין כדי להציע הנחות ממוקדות בהתראה קצרה. וככה זה עובד: בעל העסק מגדיר הצעה, דרופ בשפת האפליקציה, בפרמטרים של מוצר, שיעור הנחה, כמה לקוחות יכולים לממש אותה, טווח זמן ורדיוס. הירידה לרזולוציה יכולה להגיע לרמת מיקרו מנג'מנט, למשל פיצה פטריות ב-50 אחוז הנחה בשעה הקרובה לעשרה משתמשים תושבי רחוב ספציפי או שכונה. כשהמשתמש מרים את הדרופ, כלומר נענה למבצע, נשלח לנייד קוד QR. בעל העסק מקבל בו זמנית נוטיפיקיישן שהלקוח בדרך, וסורק את קוד ה-QR. התשלום נעשה ישירות מהלקוח לבעל העסק ללא התערבות האפליקציה. "אנחנו רק רוצים לחבר בין המבצעים לאנשים", אומר הרמן.

 

אפליקציית Where מכסה ארבע קטגוריות: פארטי, איט, דרינק ו-more. בקטגוריה הראשונה מופיעים ברים, פסטיבלים, מסיבות ואירועים חינמיים שקורים עכשיו בעיר. בקרוב יחל שיתוף פעולה עם עיריית תל אביב, שתעלה לאפליקציה מידע על אירועים מטעמה. בקטגוריה more נכללים סטנד אפים, הופעות, סיורים חינמיים ופעילויות חינמיות אחרות. ברשימת הברים ובתי האוכל יש כבר יותר מ-50 שמות וביניהם הברים של קבוצת האימפריאל, המנזר, שישקו, שפגאט, לה גאטרי, הקצב הירוק, הטחינייה ואיסאן, התאילנדית בשוק הכרמל. החלוקה לקטגוריות אינה חד משעמית והאפליקציה עושה בעצמה את הפילטור לפי אופי הדרופ. כך ייתכן שהאברקסס והספוטניק יופיעו תחת פארטי במקרה של מסיבה, או בקבוצות דרינק ואיט. "המשתמש פשוט נכנס לאפליקציה ורואה מפה של מה קורה מסביבו עכשיו ומה זמין. היום מרוב שיש מידע קשה להבין מה קורה מתי, ועד שמחליטים ומגיעים למקום רואים שהוא מלא. אנחנו באים לפתור את הבעיה הזו".

האפליקציה הושקה לפני שבועות ספורים ועד כה הורידו אותה כ-3,500 משתמשים. מדי יום נוספים כ-100 משתמשים חדשים, וכל זאת ללא תקציב פרסום כלל. היזמים שואפים להגיע לכל הארץ, אך בינתיים הם מרכזים את הפעילות בתל אביב וגבעתיים. "ככל שיהיו יותר משתמשים הכל יהיה יותר מהיר וזמין. בתי עסק יכולים להציע דרופים אפילו לחצי שעה שיהיו עוד יותר משתלמים ללקוחות ולהם עצמם, כדי למלא שולחנות. לשם אנחנו רוצים להגיע – לקשר מקומות ואנשים כדי שכולם יוכלו להרוויח".

להורדה: http://onelink.to/where, למידע נוסף: https://wherehappyhour.com/download