חוזרים לשכונה: העירייה תשפץ את האצטדיון של בני יהודה

האצטדיון בשכונת התקווה. צילום: עיריית ת"א-יפו
האצטדיון בשכונת התקווה. צילום: עיריית ת"א-יפו

הקבוצה של השכונה נטשה את האצטדיון בתחילת שנות ה-2000 עבור בלומפילד הגדול - ונתקלה בלא מעט ביקורת מצד האוהדים. העירייה מתכוונת להשקיע כ-8 מיליון שקל בשיפוץ האצטדיון המיתולוגי. האם הקבוצה תחזור לשחק בו?

25 באוקטובר 2021

אנחנו עדיין לא יודעים מה המשמעויות מבחינת קבוצת בני יהודה והתרנגול האגדי המשמש עבורה כקמע, אבל עיריית תל אביב-יפו הודיעה היום (ב') על שיפוץ האצטדיון בשכונת התקווה בהשקעה של כ-8 מיליון שקל.

אימון של אחת מקבוצות הילדים של בני יהודה באצטדיון בשכונת התקווה. צילום: עיריית ת"א-יפו
אימון של אחת מקבוצות הילדים של בני יהודה באצטדיון בשכונת התקווה. צילום: עיריית ת"א-יפו

מדובר בחדשות נהדרות לאוהבי הספורט בעיר ובכלל. בני יהודה, הקבוצה של השכונה, עזבה את האצטדיון המיתולוגי בתחילת שנות ה-2000 עבור בלומפילד הגדול יותר. אולי גדול מדי. במרוצת השנים נשמעה לא מעט ביקורת מצד אוהדי הקבוצה כי המעבר גרם לאיבוד הצביון והקשר של הקבוצה עם השכונה הדרומית.

האצטדיון נחנך בשנת 1945 ושימש לאורך עשרות שנים כמגרש הביתי של הקבוצה מהשכונה. היא גם זכתה לחגוג בו אליפות היסטורית ויחידה בעונת המשחקים 1989/90. כיום הוא משמש כאצטדיון לכמה קבוצות מהליגות הנמוכות ואינו יכול לשמש כמגרשה הביתי של בני יהודה, המשחקת העונה בליגה הלאומית.

במסגרת השלב הראשון בשיפוץ יבוצעו עבודות בטיחות לטריבונה כולל חיזוק, שיקום ואיטום בטונים, החלפת מושבים והתאמות לרישוי עסקים. הוא עתיד להסתיים במאי 2022. פרויקט השיפוץ יבוצע על ידי חברת גני יהושע.

עדיין לא ידוע מה תאריך היעד לסיום השיפוץ על כל שלביו, והשאלה הכי מעניינת היא האם יהיה ניתן לארח בו שוב משחקים בליגות הבכירות? או במלים אחרות: האם בני יהודה תשוב לאצטדיון הבית שלה?