אקסטרה הוט: האקסטרה ברוט הופך לפופ אפ אסייתי בשם מקונג

הפופ אפ האסייתי יימשך כל הקיץ והתפריט יתמקד באוכל של משולש הזהב לאורך נהר המקונג: דרום סין, בורמה, קמבודיה, לאוס, וייטנאם ותאילנד

7 ביוני 2017

החל מהערב ולמשך הקיץ האקסטרה ברוט ישנה את פניו ויהפוך לבר אייסתי בשם מקונג (על שם אחד הנהרות הגדולים באסיה). "בפסח האחרון נסענו כל השותפים למזרח וערכנו מסע קולינרי", אומר השף יאיר יוספי, אחד השותפים. "הבנו שבקיץ חם מדי לאכול קוסטיצה או אוכל רוסי והתחשק לנו משהו קיצי וקליל יותר, אוכל עם צ'ילי, ליים, נענע, כוסברה, למון גראס, רוטב דגים, אטריות – מנות קרות־חמות".

בין נזיד למרק, קאו סוי. shutterstock
בין נזיד למרק, קאו סוי. shutterstock

מי שמוביל את התפריט של מקונג הוא גיא רובננקו, שותף נוסף, שחקר במשך שנים את המטבחים הללו. "ביחס לברוט שהוא יותר יציב, האקסטרה הוא מגרש המשחקים שלנו", ממשיך יוספי. "כשחזרנו מהמזרח השוונו חוויות והתחלנו לעשות ספיישלים שבא לנו לאכול עד שאמרנו 'יאללה, נהפוך את האקסטרה למקונג'. צבענו את הקירות, קנינו סטים של צלחות מלמין – וגם במנות, ניסינו להיות כמה שיותר אותנטיים וקרובים למטבחים המקוריים".

הדוקטור מגיע לשדרות רוטשילד עם מזללה חדשה ומבטיחה. ריאיון

בתפריט של מקונג תמצאו שלושה סוגים של באן מי (קלאסי עם טרין חזיר וייטנאמי, טבעוני עם טופו צלוי מיובש, ובאן דגים עם דג ים טרי, ליים ופיש סוס); את הלחמניות של הכריך הוייטנאמי אפה ערן שרויטמן במיוחד למקום. עוד בתפריט: בון טיט (קערת אטריות אורז עם עלים ירוקים בספייסי פיש סוס, כשלמעלה בטן חזיר צלויה וקריספית), סלט עגבניות בורמזי, סלט מלפפונים מיונאן (דרום סין), קאו סוי (נזיד/מרק סמיך שמקורו בצפון תאילנד עם אטריות חיטה – מבושלות ומטוגנות – פרגיות, כורכום טרי, קארי צהוב וחלב קוקוס), צ'ה טום (שרימפסים צלויים עם עשבים ואטריות ברוטב בוטנים צהוב). בגזרת הקינוחים האסייתיים יכינו פה מוס שוקולד עם אנגלז חמישה פלפלים וקריספי רייס, ופלאן קוקוס עם ריבת אננס ולמון גראס טריים.

מסע במזרח. יאיר יוספי (צילום: איליה מלניקוב)
מסע במזרח. יאיר יוספי (צילום: איליה מלניקוב)

"אנחנו לא מתחייבים לשום דבר, התפריט ישתנה ויהיו המון ספיישלים, כמו קארי אדום עם מעורב ברווזים, או מנת דג נא על סלסת ירוקות שרופים", אומר יוספי.

לרגל הפופ אפ, ברז הבירה באקסטרה הוחלף לסאן מיגל (21 ש"ח לשליש) וכמובן שיהיה גם וויסקי יפני, הודי וטאיוואני ובהמשך מבחר של סאקה.