נו כבר מארוול, מתי האקס-מן מגיעים ל-MCU? יש לנו כמה הימורים

מעניין אם הוא יכול להרים את הפטיש של ת'ור. פרופסור אקס. צילום יח"צ
מעניין אם הוא יכול להרים את הפטיש של ת'ור. פרופסור אקס. צילום יח"צ

אחרי שנים של שמועות והמתנה ארוכה, סוף סוף מארוול מראים סימנים לאחד מהאירועים הכי מצופים בקולנוע המסחרי - כניסתם של המוטנטים לתוך היקום הקולנועי האהוב. רק שבמארוול משחקים עם המעריצים, קורצים ועוקצים. אז מתי באמת נראה את פרופסור אקס פוגש את הענק הירוק?

28 ביולי 2022

הכתבה כוללת ספוילריים קלים ל"מיס מארוול" ול"ד"ר סטריינג' בממדי הטירוף", אבל מה אתם, פחדנים?

זה נמשך כבר שנים. למעשה זה התחיל פחות או יותר אחרי מלחמת האזרחים – סרט האוונג'רס, לא המלחמה – כשהראו לנו שהשינוי הוא אפשרי. זה היה הסרט שהכניס את ספיידרמן ל-MCU, אחרי שנים שהדמות הייתה בבעלות סוני. הכניסה המתוקשרת הזו של ספיידרמן, וההצלחה שלה שהניבה שלושה סרטי ספיידרמן נוספים והפכה אותו גם לדמות מרכזית בסדרת סרטי הנוקמים פתחה את הדמיון למה יכול להיות.

כמה שנים אחרי הצטרפותו של איש העכביש ל-MCU, ב-2019, מארוול רכשה את אולפני 20th Century Fox (היום 20th Century Studios), שהחזיקו בזכויות של כל הדמויות של האקס-מן, אותן מארוול מכרה לפוקס לפני שנים. מאז השעון המתקתק החל לפעול והמעריצים רק חיכו לרגע בו הדמויות האהובות של האקס-מן יופיעו ב-MCU. לזמן קצר, עם פתיחת שלב המולטיוורס, היה נדמה שזה הולך לקרות בכל רגע – אך קווין פייגי, המפיק הגדול שמאחורי העולם הקולנועי, נהנה מלמתוח את המעריצים פעם אחר פעם. רק עכשיו, בחודש האחרון, קיבלנו אישור לקיום של האקס-מן ביקום הקולנועי של מארוול, ודווקא מכיוון לא צפוי בכלל. אבל מתי נוכל לראות את מגנטו נלחם נגד שומרי הגלקסיה?

היזהרו מזיופים

הפעם הראשונה שקווין פייגי צחק על כולם הייתה בסדרה הראשונה של ה-MCU: וונדה-ויז'ן. טרם יציאתה, יוצרי הסדרה חשפו כי כתיבת התסריט התבססה בחלקה על הקומיקס House of M. ביקום הקומיקס יש יותר מגע בין האקס-מן לאוונג'רס, והמוטנטים הם חלק מהותי מקווי עלילה רבים, ביניהם גם House of M, סיפור מרכזי בקאנון של מארוול. זו אחת הסיבות שבגללן מעריצים החלו לחשוב שאולי הפעם סוף סוף הדמויות של אקס-מן יופיעו לראשונה. השיא הגיע כשאוון פיטרס, שגילם בעבר את "קוויקסילבר" בסרטי אקס-מן, הופיע בתפקיד פייטרו מקסימוף – אחיה המת של וונדה.

כשוונדה הצטרפה לאוונג'רס לפני 7 שנים בסרט "הנוקמים: עידן אולטרון", את אחייה פייטרו גילם דווקא שחקן אחר – אהרון טיילור ג'ונסון. ההפתעה שבלראות את השחקן שגילם את הדמות בסרטי אקסמן חוזר לתפקיד בסדרת מארוול היתה גדולה וגרמה למעריצים להרגיש שהרגע מתקרב, אבל אז בוונדה-ויז'ן חזרו אחורה, וגילו שהוא בעצם מגלם שחקן כושל שמגלם את אחיה, בסוג של עיקום יד מוזר של המציאות והפיקציה. כצפוי, זה אכזב המון צופים.

מאז אירועי "וונדה-ויז'ן", ועל אחת כמה וכמה לאחר סיום הסדרה "לוקי" שפתחה את המולטיוורס, החלו להופיע גם השערות לגבי הסרט של השלישי ספיידרמן, וכולם היו בטוחים שזה האירוע שבו האקס-מן יחצו את גבולות הממדים. כשנחשף שגם הסרט השני של ד"ר סטריינג' יתרחש "בממדי הטירוף", הכיוון היה ברור. היקומים הולכים להתמזג.

מעריצים רבים חשבו שההתערבות במרקם העדין של רצף הזמן והחלל שבסרט "ספיידרמן: אין דרך הביתה" תגרום לאירוע המיוחל לקרות, אך זה לא קרה. בסרטו של ד"ר סטריינג' המעריצים אכן קיבלו קישור לאקס-מן, אבל לא כזה שחיכו לו. פטריק סטיוארט חזר להופעת אורח קצרצרה בתפקיד פרופסר אקס, והופיע לצד ריד ריצ'רדס מארבעת המופלאים (ג'ון קרסינסקי), קפטן קרטר (היילי אטוול), בלאק בולט (אנסון מאונט) וקפטן מארוול (ברי לארסון) באחד היקומים בתור ארגון בשם האילומינטי, אבל גם האקס-מן הזה היה זיוף קל, כי שניות אחר כך וונדה פלשה ליקום המדובר וחיסלה את כל חברי הארגון. נו, לפחות סוף סוף קיבלנו הכרה של היקום המארוולי בקיומם של האקס-מן.

לאחר שלושת האכזבות הללו, היה נדמה שהמעריצים כבר התייאשו מלנסות ולנחש מתי המוטנטים באים, במיוחד לאור החשיפה של התכניות של מארוול לעתיד הכוללים את X-Men '97, סדרת המשך ישירה לקלאסיקת האנימציה משנות התשעים. למרות שזהו הפרויקט הראשון של אקס-מן תחת ידי דיסני, ספק אם הפרויקט יתחבר ל-MCU. ואז, בפתעה מוחלטת, קיבלנו את הקישור בין האקס-מן ליקום הקולנועי של מארוול, מהמקום הכי לא צפוי.

"מיס מארוול" לא עשתה את ההייפ שבדיסני ציפו לו, ואולי זה למה החדשות עברו לרוב מתחת לרדאר. רק בסוף הסדרה מתגלה לנערה קמלה קאן (אימאן ולאני) שה-DNA שלה עובר מוטציה. ואם מילת הקסם לא הספיקה, הגילוי מתרחש כשברקע נשמעת המנגינה המקורית מהסדרה המצויירת של אקס-מן. זהו. קיבלנו אישור. יש מוטנטים, וקמלה היא אחת מהן.

אז מתי זה יקרה?

יש שתי אפשרויות לאופן הכניסה של אקס-מן ליקום הקולנועי – האחת היא דרך המולטיוורס, בתור קבוצת מוטנטים שמגיעה מיקום מקביל, והשנייה היא האופציה שהאקס-מן תמיד היו קיימים ביקום של מארוול, אך נשארו נסתרים מן העין, אולי בשל הדיסקרטיות שצ'ארלס אקסבייר נוקט בה.

מארוול אוהבת לתכנן את הלו"ז שלה מראש. כמה מראש? השבוע הם הכריזו על איזה סרטים ייצאו עד שנת 2025, והם מבטיחים המון המון תוכן. שלב 4, בו אנחנו נמצאים כרגע, נפתח עם "האלמנה השחורה" שיצא בדיוק לפני שנה, וייסגר עם "ווקאנדה לנצח" בנובמבר, שם אנחנו צפויים גם להכיר את רירי וויליאמס, שתהיה ממשיכת דרכו של טוני סטארק (בדומה לג'יין פוסטר, ממשיכת דרכו של ת'ור), וגם את נאמור, האקוומן של מארוול. שלב 5 יתחיל ממש אחר כך ב-17 לפברואר 2023, עם "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה". זוהי נקודת כניסה אופציונלית ראשונה לאקס-מן.

לא הרבה ידוע על קוונטומאניה, למעט שהסרט יעסוק במולטיוורס ושהנבל המרכזי בו הוא יהיה קאנג הכובש, בגילומו של ג'ונתן מג'ורס שיחזור לדמות פעם נוספת לאחר ששיחק גרסה שלו בסדרה "לוקי". גם אושר כי ביל מארי ישחק נבל שזהותה טרם פורסמה, ונפגוש גם את הנבל שכולם חיכו לראות ב-MCU: מ.ו.ד.ו.ק. במידה והכניסה של האקס-מן תהיה דרך המולטיוורס, הגיוני שזה יקרה בסרט הזה, במיוחד לאחר אירועי הסדרה "לוקי" בה ראינו שגרסה אחרת של קאנג השתלטה על המולטיוורס. 

ההזדמנות השנייה תהיה "הפלישה הסודית", סדרת טלוויזיה שתגיע אלינו מיד אחרי "קוונטומאניה". בסדרה ניק פיורי (סמואל ל. ג'קסון) והסקראל האהוב עלינו טאלוס (בן מנדלסון) ישתפו פעולה כדי לעצור את החייזרים שהתחזו לדמויות מוכרות מרחבי ה-MCU. מלבד פיורי וטאלוס יש המון דמויות שחוזרות מחלקי ה-MCU, כמו קובי סמולדרס בתפקיד מריה היל ומרטין פרימן בתפקיד אוורט קיי. רוס. אי אפשר לדעת באמת מי סקראל ומי לא, אבל אם מוטנטים קיימים ב-MCU מתחת לפני השטח, ייתכן כי גם אליהם התחזו. 

ההזדמנות הבאה תגיע לאחר כמה חודשים, בקיץ של שנת 2023, עם שובה של "לוקי" לעונה שנייה שתעסוק גם היא, ככל הנראה, במולטיוורס. במקביל ישוחרר הסרט "המופלאות" (The Marvels), שיאחד שלוש גיבורות משלושה כותרים שונים: מיס מארוול, קפטן מארוול ומוניקה רמבו (טיונה פאריס), שהפכה ב-"וונדה-ויז'ן" לפולסר. ואם ב"מיס מארוול" גילינו שקמלה קאן היא בעצם מוטנטית, ואולי הפעם היא תיחשף לבית הספר של צ'ארלס אקסבייר – אם לא במהלך הסרט, אז אולי בסצינת הפוסט קרדיט.

הסרט האחרון שהאקס-מן עשויים להפציע בו יהיה "ארבעת המופלאים", שיפתח את שלב 6 של מארוול ב-2024. כן, כן, יכול להיות שנגיע לשנת 2024 והאקס-מן עדיין לא יצוצו. הסרט הזה עשוי להביא את הפיתרון, בין היתר בזכות הסצינה שהוזכרה מקודם בד"ר סטריינג, עם מפגש בין הדמויות והפרנצ'ייזים. מי יודע, אולי גם ביקום הזה הם מכירים. כך או כך, יש עד 2024 להמתין ולגלות.