סטלנים שאנחנו אוהבים

פעם אמרו שמריחואנה תדפוק לכם את הקריירה – אלא אם אתם עובדים באל סם, זה ממש לא נכון. היפלנו ראש והוא נחת על כמה סטלנים מוצלחים במיוחד

סת' רוגן. צילום: Getty Images
סת' רוגן. צילום: Getty Images
19 בינואר 2014

קווין סמית'

קווין סמית' הוא דוגמה לבמאי סרטי קאלט מעולים, כוכב הרצאות וטייקון פודקאסטים, שמייחס חלק גדול מיכולותיו היצירתיות לצמח. "לעשן מריחואנה זה לא תחביב – זו דרך חיים", הוא אמר. "ברגע שאני מתחיל לעשן, אני מתחיל לכתוב". אם כך, נייחס את "ג'רזי גירל" לחומר רע.

טד טרנר

טייקון תקשורת, המקים של CNN, שמרן, עשיר ומעשן קבוע. למעשה, הוא אפילו נתפס בימי הקולג' כשהוא מגדל עציצי מריחואנה במעונות. טרנר לא נוהג לדבר על הרגליו כמעשן, לפחות לא באופן פומבי, אבל עובדיו לשעבר נהגו לספר שהם כבר התרגלו להיכנס למשרדו ולראות אותו יושב עם צינגלה. כלומר, ככה הוא בטח קרא לזה, כי הוא בן 75.

טד טרנר. צילום: Getty Images
טד טרנר. צילום: Getty Images

וופי גולדברג

על אף שהיא נראית כמו חקיין בוב מארלי צעיר, וופי גולדברג לא מקושרת לסמים בדעת הציבור. עם זאת, לגולדברג עצמה לא הייתה שום בעיה להודות באהבתה לעישון לא מחייב. למעשה, היא אפילו סיפרה שהיא עישנה "ג'וינט נפלא, האחרון מהגידול הביתי שלי" רגע לפני שזכתה באוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר על תפקידה בסרט "רוח רפאים" ב־1991. כיום היא אחת המנחות של תוכנית הבוקר המצליחה "The View" ועושה קריירה נאה מלהיות דמות אהובה בקרב עקרות בית, על אף שהיא סטלנית, דבר נדיר לכשעצמו.

סנופ דוג

סנופ דוג לא הצליח למרות המריחואנה, אלא בזכותה. כלבלב הגנגסטה הדגיש את חיבתו לצמח עוד עם השקת הקריירה שלנו לפני יותר משני עשורים, ולא כיבה את הג'וינט מאז. גם כשהוא משחק בשדות אחרים של מוזיקה (כסנופ ליון בגרסת הרגאיי או כסנופזילה בזווית הפאנק), סרטים ("סול פליין" או "מאק ודוויין הולכים לתיכון") או מוצרים נלווים (נחשו מאיזה סוג), ברור כשמש מה מוביל אותו לשם.

סת' רוגן

אם לא היה לכם מספיק ברור מהמראה המרושל, שער הפנים המשתנה או הקול האטי, הוא ידאג להבהיר לכם את זה בכל סרט, ראיון או תצלום שרק ניתן. למרבה השמחה, רוגן נראה כמו דוב קואלה חביב כשהוא מעשן, והמראה הזה של הסטלן החביב, שגם במקרה כותב סרטים מעולים ומצחיקים, מוצא את עצמו כמעט בכל קומדייה שנייה בשנים האחרונות.

ג'יימס פרנקו

חברו של סת' רוגן ל"פיינאפל אקספרס" כבר ויתר על מריחואנה, לפחות כך הוא טען ב־2008 כשהוכתר בתואר "סטלן השנה" מטעם מגזין High Times. בטקס הוא ביטא בבהירות מעורפלת את דעותיו על הצמח. מעבר להיותו שחקן מצליח, פרנקו בן ה־35 כבר מועמד לדוקטורט במדעי הרוח באוניברסיטת ייל, מרצה על קולנוע ותסריטאות באוניברסיטת קליפורניה וכותב מאמרים ל"ניו יורק טיימס". וכל זה עם מבט שנראה מזוגג גם בלי קשר לעישון.

בראד פיט

כן, היפיוף, המצליחן והבייבי דדי של הילדים של אנג'לינה ג'ולי הוא חתיכת סטלן ואפילו לא ידעתם. למעשה, במשך שנים ארוכות בהוליווד רצו דיבורים על זה שפיט הוא המגלגל המהיר במערב. הוא עצמו מודה שבעבר היה מעשן באופן קבוע "כמויות מפחידות של סמים", אבל כיום הוא הצטמצם למינימום מתוקף תפקידו כאבא במשרה מלאה.

התספורת רמזה שמדובר בהיפי. בראד פיט
התספורת רמזה שמדובר בהיפי. בראד פיט

ביל מאהר

זה לא מפתיע שהסאטיריקן הפוליטי הדמוקרטי תומך בלגליזציה, אבל הוא גם מתאר את עצמו כמשתמש כבד ונוטה להיות אחד מהכתבים הפוליטיים הבודדים שמדברים בעד הנושא העדיין־שנוי־במחלוקת הזה ברהיטות בלתי רגילה ובחוש הומור מבריק. מקרה נדיר של סטלן שהצליח לא רק לצאת מתדמית הסטלן בעיני הציבור, אלא גם המשיך לקדם את האג'נדה שלו מבלי להחליק חזרה לאותה משבצת מרופדת בפירורי דוריטוס.