השפים הגדולים חוזרים לעסקיות: 7 ארוחות שוות שלא כדאי לפספס

קצת אקשן בצהריים. בית תאילנדי (צילום: יהונתן בן חיים)
קצת אקשן בצהריים. בית תאילנדי (צילום: יהונתן בן חיים)

חיים כהן, הלל תוקוולי, ארז קומרובסקי, רותי ברודו ועוד מסעדני על מחזירים אט אט את קונספט הארוחות העסקיות שנמחק מהמפה הקולינרית בתקופת משבר הקורונה. אוכל מעולה במחיר יותר סביר זה כל מה שאפשר לקוות לו בימינו. אספנו כמה מהדילים הטובים ביותר

11 ביוני 2023

על רקע המשבר הכלכלי, עבודות הרכבת הקלה וההפיכה המשפטית – ענף המסעדות עדיין מנסה להשתקם מנזקי הקורונה. עכשיו הארוחות העסקיות, שנעלמו מהמפה במהלך המשבר, מתחילות לחזור בטפטופים ולמלא את החלל שנתפס על ידי אוכל רחוב ומשלוחים. "הפוסט קורונה עדיין מורגשת בתפיסת העבודה. קשה לגייס ולשמר עובדים, והוספת משמרת צהריים מסייעת בהגדלת המשכורת", מסביר רפי בן הרוש, בעלי אנימאר, את ההחלטה לפתוח את המסעדה יום בשבוע לארוחת צהריים.

"יציאה למסעדה היא פועל של מצב רוח, ומה שקורה במדינה בחודשים האחרונים, גם מעבר לפרמטרים כלכליים, יוצר אווירה לא כיפית בלשון המעטה. לפני הקורונה המסעדה פעלה בכל יום בצהריים ובערב. כעת החלטנו לפתוח פעם בשבוע בצהריים כדי לבדוק איך זה עובד, מתוך תקווה שנוכל להוסיף עוד ימים". במציאות שבה מחיר מנת שווארמה חצה מזמן את רף 50 השקלים, מתחילות להפציע בעיר ארוחות עסקיות בסכום שאינו רחוק מכך. במקום לאכול בעמידה או מתוך חד"פ אפשר פעם בכמה זמן להרשות לעצמכם ארוחה בפורמט מורחב, הכולל מנה ראשונה ולפעמים פתיחים ושתייה – בנוסף, הזדמנות לאכול במחיר סביר יחסית במסעדה שבערב יכולה להיות יקרה מדי.

1. באלאדי שיק

ירקות, תבלינים וחומרי גלם מקומיים הופכים בידיו המוכשרות של ארז קומרובסקי לאוכל ביתי כמו שלא תמצאו בבית, עם תג מחיר נוח ומנה גדושה של הומור.
מה אוכלים: סלט/חציל בטחינה וסלסת עגבניות (10 ש"ח), ממולא לבחירה (7 ש"ח), קציצות עוף ברוטב מנגולד צלוי ולימון הומאז' לרפי (58 ש"ח), קדאפי ובניו – בקיילע עגל "תרד שחור", זרעי כרוויה, שעועית לבנה, מנגולד מאודה, בשר עגל וקוסקוס (74 ש"ח), קציצות בקר ברוטב סלק עם אורז צהוב (59 ש"ח), פילה דג לבן צרוב על הפלאנצה מוגש עם לקט ירקות קיץ (72 ש"ח).
מנחם בגין 121, ראשון-חמישי 11:45-15:30

2. אנימאר

זו אינה ארוחה עסקית בפורמט הרגיל, אך כשמדובר במסעדה שמדורגת כבר שנתיים ברציפות ברשימת 50Best, כדאי לנצל את ההזדמנות וליהנות מ-15 אחוז הנחה על כל האוכל והשתייה.
מה אוכלים: צ'יג קופטה – טונה אדומה, טאבולה מאיסטנבול בחסה על קרח, סלסה פלפל שיפקה והבאנרו, גבינת קשאק (69 ש"ח), פריקסה פולנטה – לשון כבושה וצרובה בגריל, איולי זעתר, בצל סומק ועשבי תיבול (74 ש"ח), קבב פרסי בפיתה סאג' (129 ש"ח). כל המחירים לפני הנחה, את החישוב תעשו לבד.
הירקון 87, ימי שלישי 12:00-15:00

 

אנימאר (צילום ספיר קוסא)
אנימאר (צילום ספיר קוסא)

3. בית תאילנדי

עוד לפני שתספיקו להגיד גאי פאד מט-ממואנג, הדמיון יזרוק אתכם אל חופים קסומים בתאילנד. המסעדה התאילנדית הטובה בארץ מציעה דיל צהריים הכולל מנה ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית ותור ארוך פחות מאשר בערב. לאמיצים קיימת אפשרות לארוחה עסקית זוגית חריפה במיוחד.
מה אוכלים: גאי פאד מט-ממואנג – שניצלוני חזה עוף מוקפצים עם ירקות (86 ש"ח), פאד וון סן – אטריות מש עם בקר/ עוף, ביצה וירקות (82/86 ש"ח), פאד קפאו (88 ש"ח), או עסקית חריפה כולל 2 כוסות בירה ב-288 ש"ח.
בוגרשוב 8

בית תאילנדי (צילום: יהונתן בן חיים)
בית תאילנדי (צילום: יהונתן בן חיים)

4. גרקו

עם הפיכת המסעדה לכשרה, שינתה הארוחה העסקית של גרקו את פניה וכעת היא מתמקדת בירקות, גבינות ודגים. במחיר העיקרית תקבלו לחם יווני ושני מזאטים לבחירה, או סלט דיפורטו על רקע מוזיקה יוונית כמו באתונה.
מה אוכלים: גירוס מעורב דגים על פיתה יוונית עם רוטב פלפלים וסקורדליה (78 ש"ח), ברבוניות או סרדינים מטוגנים לפי מצב הים (88 ש"ח), פיש & ציפס יווני – פילה קוד מטוגן עם צ'יפס מתובל ורוטב קפלוטירי (74 ש"ח) ועוד.
אורי צבי גרינברג 25, ראשון-חמישי 16:00-12:00

גרקו הכשרה (צילום אנטולי מיכאלו)
גרקו הכשרה (צילום אנטולי מיכאלו)

5. דיקסי

בדיינר הוותיק של חיים כהן מוגש דיל צהריים ענייני ונגיש: מנה ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית, כולל הכנפיים המיתולוגיות. גם האלכוהול מתומחר בנינוחות, 25 ש"ח לאפרול שפריץ, יין ובירה.
מה אוכלים כריך אנטריקוט פילדלפיה (77 ש"ח), סטייק בורגר בציר בקר ויין אדום (85 ש"ח), צ'וריסו עגל עם צ'דר וצ'יפוטלה ושפצלה (89 ש"ח).
יגאל אלון 120, ראשון-חמישי 12:00-17:00

דיקסי (צילום יח"צ)
דיקסי (צילום יח"צ)

6. דליקטסן

על המעדניה של רותי ברודו אין צורך להכביר מילים, רק להתבונן בוויטרינה ובמדפים והתיאבון כבר מתעורר. הדיל כולל מנה עיקרית, פחמימה וירק במחירים שכבר קשה למצוא וגם טווח השעות נדיב במיוחד. מה אוכלים שניצל, פרגית, רבע עוף צלוי, ממולאים (52 ש"ח), סלמון (68 ש"ח), קציצות דגים (54 ש"ח). עבור עסקית זוגית תשלמו 84 ש"ח, שזה מחיר וואו.
דליקטסן, ראשון-חמישי מ-12:00 עד לסגירה

דליקטסן (צילום: עידית בן עוליאל)
דליקטסן (צילום: עידית בן עוליאל)

7. פופ אנד פופ

סטייל של ארמאני שמשדר יוקרה ממרומי הקומה ה-14 מרגיש נוח יותר בשעות הצהריים. הדיל כולל מנה ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית עם לא מעט אופציות מתחת ל-100 ש"ח.
מה אוכלים: נודלס אורז דאליין סטייל – נתחי פילה, אטריות אורז, ג'ינג'ר ופטריות שימג'י (88 ש"ח), שניצל טייוואן וקולסלאו (88 ש"ח), עוף צלוי, פריקי ובייבי תרד (86 ש"ח).
הארבעה 28, שני-חמישי 12:00-15:30