ארויוס, ליסבון – השכונה הכי כיפית בעולם נכון ל-2019

מהדים-סאם הטוב בעיר ועד למטבח מקסיקני משובח, אוריוס בליסבון היא שכונה מסחררת עם הרבה סודות שמחכים להתגלות

אקורלאונה, ארויוס. (צילום: Zof / Creative Film Production)
אקורלאונה, ארויוס. (צילום: Zof / Creative Film Production)
24 בספטמבר 2019

בקהילה הרב-תרבותית של שכונת ארויוס בליסבון, הישן והחדש גרים ביחד בדו קיום והגיוון נמצא בכל מקום. לאורך שדרת אלמירנטה רייס והעורקים המסתעפים ממנה, תוכלו להסתחרר מגלריות באוויר הפתוח (כמו מגרש הכדורסל במארטירס דה פאטריה, שהומצא מחדש בידי האמן האורבני אקאקורלאונה). תוכלו גם לטעום שם את כל קצוות העולם, מהדים-סאם הטוב בעיר ב"גראנדה פאלאסיו הונג קונג" ועד למטבח מקסיקני משובח ב"אל טאקו צ'ינגון". תוכלו להשכיל את עצמכם באחד ממרכזי התרבות הרבים בשכונה, לגלות אוצרות היסטוריים כמו הספריה העירונית העתיקה והניאו-קלאסית של סאו לאזארו. סגירתה הזמנית של תחנת המטרו ארויוס לא הוציאה את הרוח ממפרשי השכונה: פשוט תרדו תחנה אחת קודם או שתשכירו קטנוע ותגלו את השכונה על שני גלגלים. ולא חסר מה לגלות.

להזמנת טיסה זולה לליסבון עם טיים אאוט טיסות >>

לאכול: התור הכי ארוך בליסבון מדבר בעד עצמו. Ramiro המוערכת הייתה ונותרה אחת ממסעדות פירות הים הטובות בעיר. תערמו צדפות, קלפו שרימפס, חלקו צלחת האם, חסלו סרטן ממולא, תבלעו את סנדוויץ' הפרגו המפורסם ותרוקנו כמה בירות.

לשתות: קאסה אינדיפנדיינטה, הממוקם בארמון מהמאה ה-19, הוא הבר שהחזיר את השכונה למפת חיי הלילה של ליסבון. המקום אינו רק בר אלא משמש גם כמרכז תרבות ואמנות ומכיל מסעדה והופעות חיות.

לעשות: מתערוכות וירידים עד להצגות והופעות חיות, הכל יכול לקרות במרקאדו דה קולטוראס, חלל רב שימושי במרקאדו דו פורנו דו טייולו. בשנת 2021 יצטרף אליו שכן חדש במבנה שיאכלס את מרכזי התמיכה העירוניים לקהילת הלהט"ב ומיעוטים אחרים.

לישון: מלון נייה ליסבואה ממשיך לערום פרסים הודות לחותם האקולוגי שלו. הוא יעיל אנרגטית, ממחזר כל מה שאפשר ומציע אופניים חינמיות לאורחיו. מסעדת המלון, ויוה ליסבואה, מגישה תפריט ים תיכוני עונתי ממיטב התוצר המקומי. להזמנת חדר במלון

והמקומיים אומרים: "יש המון יוזמות עצמאיות בשכונה, צעירים, אמנים ואנשים מכל העולם. זו שכונה שפעם אנשים חששו להיכנס אליה, וכיום היא המרכז הרב-תרבותי והדינמי של ליסבון".