ארז טל במתח: מועדון חדש בשם הכספת מחזיר את לונדון לתל אביב

הכספת, מועדון חדש שיפעל בחלל התחת קלאב, מציע אלטרנטיבה אירופאית למי שמאס בהיפ הופ וטכנו. אותנו יותר עניין איך מקבלים צ'ייסרים חינם

תחת. צילום: שני רייך
תחת. צילום: שני רייך
31 באוגוסט 2016

לאחרונה נראה שבפני הבליין התל אביבי עומדות שתי אלטרנטיבות פיזוז בלבד: היפ הופ וטכנו. השירים אותם שירים, הדי.ג'ייז אותם די.ג'ייז וכולם שומרים על קו אחיד. ובכן, לא עוד: הכירו את הכספת, שתיפתח מחר (חמישי) בחלל התחת קלאב באבן גבירול ותפעל במקביל אליו, כאלטרנטיבה בניחוח אירופי על טהרת מוזיקת הבייס.

עוד שלושה מקומות חדשים שנפתחו:
בית הפסנתר: בר חדש באלנבי
בית מעריב: מועדון שייתן פייט לבלוק
בוורלי: חנות תקליטים שרוצה להיות יותר מזה 

הכספת תפעל בימי חמישי, אבל הבעלים מתעקשים לקרוא לילד מועדון ולא ליין. "מדובר בשני מקומות שונים", מסביר אור גורפינקל, מוזיקאי ואחד השותפים במקום אשר ביניהם איש היח"צ והתוכן ניר דרזנר ונציג הרדיו EPGB אריאל קלאצ'קין. "התחת נושק יותר לפרינג', לקוויריות ולטכנו, ואנחנו מתמקדים במוזיקת בייס. החופש היצירתי שלנו בא לידי ביטוי בצורה אחרת. קהל שונה, עיצוב שונה, צוות עובדים שונה, אפילו המיקום של הרמקולים יהיה שונה. החלל של התחת מודולרי ויש לנו אופציה לשנות אותו כראות עינינו".

תחת. צילום: שני רייך
תחת. צילום: שני רייך

הרעיון מאחורי הכספת הוא להחזיר את תל אביב לימים בהם הרגיש פה קצת כמו לונדון. "אני מרגיש שאנחנו בתהליך אמריקניזציה", אומר גורפינקל. "בעשור הקודם שלטה בעיר מוזיקה אירופאית. כשאני מסתכל על סצינת ההיפ הופ, שאני מאוד אוהב ואף לוקח בה חלק, היא אמריקאית לחלוטין. אנחנו אוהבים יותר את הווייב הבריטי ובא לנו להחזיר את תחושת הרייבים, פחות דיבורים יותר ריקודים והידיים באוויר לתל אביב".

אנשי הכספת מבטיחים להחזיר אנשי לילה שפרשו ולהקים לתחייה את הסצינה, והקו הבייסי במקום ישתדל להיות כמה שיותר אקלקטי. בכל חמישי תוכלו ליהנות מליין-אפים מושקעים ואמנים מחו"ל שינעימו את אוזניכם עם פיוצ'ר בייס, דראם אנד בייס, דאנסהול, מוזיקת רייב, אפרו האוס וטראפ.
טיפ מאיתנו: אם תציגו בבר קבלה של נסיעת מונית מעל 20 ש"ח, תקבלו שני צ'ייסרים על חשבון הבית. שווה.

מועדון תת קרקעי. הכספת/תחת. צילום: בן קלמר
מועדון תת קרקעי. הכספת/תחת. צילום: בן קלמר

הכספת, אבן גבירול 106 תל אביב. חמישי, 23:00- אחרון הלקוחות. 0545956922

לתחת