אלני, תרימי: אריסה חוגגת יום הולדת עם הופעה של דיוות השעה העולמית

אריסה, ליין הגייז המזרחי הראשון והיחיד בעיר, חוגג 8 עם הופעה של אלני פוריירה, המכונה “הבת זונה שכמעט ניצחה אותנו באירוויזיון". וכן, יהיה “פווגו"

אלני פוריירה
אלני פוריירה
11 ביולי 2018

לפני שמונה שנים, כשהפציעה אריסה לחיי הקהילה התל אביבית, מדובר היה בתופעה פורצת דרך. גם מזרחים וגם גייז? גם גבריות מחוספסת וגם איפור מוגזם? אבל די מהר, לא מעט בזכות השירים והקליפים שהפיק, נכנס הליין ללב לבה של הסצנה, עם שיתופי פעולה עם יצרן הלהיטים דורון מדלי ואמנים מפוצצים כגון מרגול, שרית חדד, זהבה בן, נועה קירל ועומר אדם.

הפעם – במסיבה מיוחדת לכבוד יום ההולדת השמיני – יארח הליין את דיוות השעה של יוון אלני פוריירה, ששמה הגיע למרחוק בזכות “פווגו", השיר שייצג את קפריסין, נשף בעורפה של נטע ברזילי ועשה לכולנו קצת לא נעים לאהוב אותו. לדברי יותם פפו, שמנהל כיום את אריסה לצד עומר טובי, תעניק הזמרת הופעה קצרה אמנם (של חצי שעה), אך במהלכה צפוי פורח איכותי והגון.

יותם פפו, אריסה. צילום: יח"צ
יותם פפו, אריסה. צילום: יח"צ

“חשובה לנו מאוד הוויזואליות של המסיבה", אומר פפו. “במסיבה הזאת למשל יהיו מסכים ממש מוגזמים של האומן, שהם הכי גדולים בעיר, ונקרין עליהם דברים מטורפים. עד לפני חמש שנים היינו מתעסקים בעיקר בוויזואליות של הקליפים, היינו גם הולכים לכל מיני חברות ומנסים למכור להם סרטונים ויראליים. היום אפילו המושג הזה, ‘סרטון ויראלי', נשמע זקן. השיווק הכי טוב היום זה הקהל שלנו וההצלחה של המסיבות עצמן".

גם אם יש צדק באבחנתו של פפו לגבי המושג ויראליות, אי אפשר להתעלם מכך ששינוי הפאזה התרחש במקביל להפסקת השותפות של השניים עם אוריאל יקותיאל, מי שהיה עד לפני שנתיים הפרזנטור הבלתי מעורער של הליין. פפו וטובי ממעטים לדבר בנושא, מבחינתם הלב של הליין לא הלך לשום מקום. “האריסה היא אנחנו", מצהיר טובי. “לפעמים אנחנו מצחיקים יותר, לפעמים אפלים יותר. אם הליין עבר תהליך, זה לא משהו שהשתנה במסיבות אלא שינויים שאנחנו עברנו והוקרנו החוצה".

עומר טובי. צילום: יח"צ
עומר טובי. צילום: יח"צ

איך אלני פוריירה משתלבת בכל התהליכים האישיים האלה? לדבריהם, החיבור של המועדון עם פוריירה היה מובן מאליו. “זה התחיל כשטסתי בכלל לחתונה של חברים ביוון, וכל הזמן שמעתי שם שיר יווני שנקרא ‘טיקיטאס'", אומר טובי. “כשחזרתי לארץ אמרתי לדורון מדלי שהוא חייב לשמוע את זה. דורון אמר לי: ‘יא מפגרת, אני כתבתי את השיר'. ככה הגענו לעשות את זה השנה בעברית עם נועה קירל".

גם החיבור בין הזמרת ליתר הקהילה, לדבריהם, היה מתבקש. “היא ביונסה כזאת", שולף פפו את שם הקווין מבלי להתבלבל. “באירוויזיון זה היה בולט מאוד – הומואים אוהבים בחורות חזקות שיודעות להחזיק את כל תוספות השיער האלה על הראש. אגב, אני ידעתי שהיא הולכת להשתתף באירוויזיון הרבה לפני שידעתי על נטע".

אז הולך להיות במסיבה הזאת פיצוץ אוכלוסין.

פפו: “האומן יכול להכיל הרבה, יש גם חצר, אבל החלטנו שהמסיבה צריכה להיות כזו שנעים לשהות בה. קנו הרבה יותר כרטיסים ממה שחשבנו".

אוחצ', תרימי. האריסה. צילום: יח"צ
אוחצ', תרימי. האריסה. צילום: יח"צ

נשמע קשה להיות קונצנזוס.

פפו: “זה נכון שהיום החיבור בין הומואים למזרחית מקובל יותר, אבל קונצנזוס אנחנו לא. אני יודע שזה נשמע מוזר, אבל יש בקהילה כאלה שיש להם התנגדות לאריסה. אנחנו לא מיינסטרים, התחלנו ממוזיקה מזרחית מאוד לא מוכרת, ובכלל – באופי שלנו עומר ואני נישתיים מאוד".
טובי: “מהיום הראשון של האריסה לא התכוונו בכלל לעשות מסיבה. השתמשנו בפלטפורמה בשביל לביים, לצלם, לבטא את עצמנו. זה מעין יומן אישי".

בואו נסיים בטון קוריוזי – ספרו חוויה אחת איומה וחוויה אחת נפלאה שעברתם במהלך שמונה השנים האלה.

טובי: “חוויה אחת ספציפית, סופר מגניבה וסופר גרועה ביחד, קרתה באירוע שעשינו בטוקיו. הגענו לסדרת אירועים כדי לנגן מוזיקה מזרחית ליפנים, ובאחד האירועים ערכנו טקס חינה. ברגע שהתחילה המסיבה כל היפנים התחילו לאכול את החינה, ואחרי דקה לא נשאר איש ברחבה. מצאנו את כולם מקיאים בשירותים ושוטפים את הפה. לקח לנו חצי שעה־שעה למלא את המסיבה מחדש".

המסיבה תתקיים באומן 17, תל אביב, שישי (13.7) 00:00, 140-160 ש"ח