היסטריקה באמת: לראשונה מופע דראג בתיאטרון

רוצה את הדם שלכם. אריקה היסטריקה (צילום: איליה מלניקוב)
רוצה את הדם שלכם. אריקה היסטריקה (צילום: איליה מלניקוב)

אריקה (היסטריקה) קולסוב תעלה לראשונה לבמת בית ליסין (לפחות מאז בנות פסיה) בהופעה שלא מזכירה אף הופעת דראג שראיתם כאן עד כה. מדובר בהצגה שמגוללת את סיפורו של ילד דתי שמבין שהוא קוויר. בקיצור: עוד הרמה לחודש הגאווה

18 ביוני 2021
היום (שישי) תתרחש היסטוריה קטנה-גדולה בתיאטרון בית ליסין. זו תהיה הפעם הראשונה שמלכות דראג יעלו מופע מלא על הבמה של האולם הגדול ביותר בתיאטרון. המופע הוא פרי שיתוף הפעולה של מועדון הארט קלאב יחד עם ה"היסטרקיה שואו", מופע הדראג של אריק.ה קולוסוב, שרץ במשך כמה חודשים במועדון.
בשונה ממופעי דראג רגילים, הכוללים הנחייה קומית, מערכונים ונאמברים מוזיקליים, ה"היסטריקה שואו" החליט לקחת כיוון דרמטי ומובנה. "כל מופע בעל קונספט מובנה ונאמברים שמשתלבים בסיפור", מספרת קולוסוב. "החלטנו להעביר את הקהל מסע אחר ממה שהוא רגיל במופע דראג", לדבריה מדובר ב"שילוב בין מופע דראג למופע תיאטרון".
במרכז הסיפור ילד דתי (קולוסוב) שמבין על עצמו שהוא קוויר, וכשמשפחתו מגלה זאת היא מחליטה לנדות אותו. משם אותו ילד עובר מסע עמוס טלטלות ונצנצים בו הוא מגלה תשוקה חדשה: להופיע על הבמה כדראג קווין. בנוסף לקולוסוב משתתפות במופע מלכות הדראג תומר ורסצ'ה, טקילה קוסטר, ג'ואנה ראס, סירופ מייפל תורפ, ליקי פאף, מיס היפנוטיק, דולי פופ ודילן. במאי המופע הוא שקיטה, במאי מופעי דראג העובד עם קולוסוב כבר מספר שנים. על הניהול האמנותי אמון לא אחר מאשר הצלם איתן טל, דמות מובילה בקהילה הלהט"בקית ואחד ממייסדי הליין PAG.
אריקה היסטריקה (צילום: תמיר דוידוב)
אריקה היסטריקה (צילום: תמיר דוידוב)
"המופע הוא ביטוי בימתי לחוויה שהמון ילדים הומואים וקווירים עוברים", מספרת קולוסוב. "רצון של ילד להיות מי שהוא הוא יותר גדול מכל רצון של הורה שהילד יהיה 'נורמלי'. הורים רוצים שהילד שלהם ייצא בדמותם, וכשזה לא קורה חייבים לתת להם את הכלים לפרוח כבני אדם ולהיות שלמים עם עצמם. החיים לא ורודים אבל בסוף הכל מסתדר".
יציאת המופע בחודש יוני, חודש הגאווה, כמובן שאינה מקרית. בדומה לעסקים ומותגים רבים גם בית ליסין החליט לתמוך בקהילה הגאה, והמופע הקווירי הראשון בתולדותיו הוא התוצאה. בנוסף, ברביעי האחרון עלה קמפיין חדש של פקטורי 54 יחד עם מותג הדנים LEVIS לכבוד שבוע הגאווה בו כיכבה קולוסוב. זוהי הפעם הראשונה שמלכת דראג מככבת בקמפיין בישראל. אבל לדעתה, זה עדיין לא מספיק בשביל הקהילה.
"אני מברכת על כל קמפיין גאווה ועל כך ש-LEVIS בחרו לי לקמפיין שלהם. אבל מותגים צריכים לא רק לרכב על ההייפ של חודש הגאווה אלא לתת ביטוי למגוון רחב של קהלים כל השנה. גם הפנים שלי וגם אינספור פנים אחרים יכולים להצטלם לקמפיינים שהם לא רק בסימן גאווה. אני מחכה ליום שבו מלכת דראג תופיע בפריים טיים בישראל והיא תטמטם את המדינה".
היסטריקה שואו, יום שישי (18.6), בית ליסין, פרישמן 44 תל אביב, 22:00, 140-160 ש"ח. לפרטים נוספים