קלאסיקה ישראלית עכשיו: זה הזמן לצלול לתוך ארכיון הסרטים

חפשו אותנו בארכיון. אריק אינשטיין וחיים טופול ב"סלאח שבתי" (צילום באדיבות סרטי יונייטד קינג)
חפשו אותנו בארכיון. אריק אינשטיין וחיים טופול ב"סלאח שבתי" (צילום באדיבות סרטי יונייטד קינג)

האתר של ארכיון הסרטים הישראלי עלה לאוויר לפני שנתיים והפך ללהיט קטן, עם מאות סרטונים היסטוריים וסרטים עלילתיים שעברו תהליך דיגיטיזציה והונגשו לציבור הרחב. כעת הוא משיק אתר חדש עם אפשרויות חיפוש מתקדמות ומערכת VOD איכותית שעושה כבוד להיסטוריה של הקולנוע הישראלי

לפני כשנתיים, בשיאו של עידן הקורונה, קרה דבר נפלא: ארכיון הסרטים הישראלי נפתח לציבור, אחרי שנים ארוכות של פרויקט דיגיטיזציה שהקיף סרטים ישראלים מכל הסוגים והזמנים, עם אתר אינטרנט מרהיב שמאפשר צפייה בחינם בתכנים רבים, כמו גם צפייה בתשלום לא גדול (15 ש"ח לשלושה ימים) בנכסי צאן ברזל של הקולנוע הישראלי מכל העשורים. ועכשיו? עכשיו ארכיון הסרטים הישראלי משתדרג עם אתר חדש ונוח לשימוש שהופך אותו לאוצר גדול אפילו יותר.

פרייסלס. קלאסיקות ישראליות במחיר עממי (צילום מסך: מתוך אתר ארכיון הסרטים הישראלי)
פרייסלס. קלאסיקות ישראליות במחיר עממי (צילום מסך: מתוך אתר ארכיון הסרטים הישראלי)

ארכיון הסרטים הישראלי של סינמטק ירושלים הוא אחד הפרויקטים החשובים לשימור התרבות הישראלית, ובמסגרת תהליך הדיגיטיזציה הונגשו כבר מאות סרטים עלילתיים והיסטוריים שנשמרו במרתפי הארכיון במשך שנים רבות. לרגל השקת האתר החדש עלו אליו 31 סרטי קולנוע חדשים באורך מלא , 136 סרטונים היסטוריים ושלוש אסופות חדשות המקטלגות סרטים על פי נושא: "תל אביב בלילה", "הקולנוע של שנות השישים" ו"ירושלים בקולנוע".

בין מגוון החידושים באתר המשתמשים ייהנו מחוויית שיטוט לפי נושאים, ז'אנרים, אישים ועוד. בנוסף, תתאפשר צפייה בסרטים בלחיצה אחת מתוך דף הבית, וכן חוויה כוללת לצפייה בקולנוע ישראלי, אמנותי והיסטורי, ללא הפרדה ואפשרות לחפש באופן אחיד, כולל חיפוש חופשי, אפשרות לסינונים חכמים ועוד. עד כה זכה האתר מאז השקתו להתעניינות רחבה עם כ-1.6 מיליון משתמשים שונים מרחבי העולם שביקרו באתר, ובסך הכל כ-2.4 מיליון כניסות. הגרסה החדשה של האתר מציעה חווית VOD עושר של סרטים ישראלים באיכות גבוהה, לצד מנגנון חיפוש מתקדם המאפשר להגיע לפיסות היסטוריה וקולנוע בקלות.

>> אתר ארכיון הסרטים הישראלי מחכה לכם. קליק אחד ואתם שם