לקפה יש בית: רשת ארקפה פותחת בית קלייה בסגנון היפסטרי ניו יורקי

רשת ארקפה מנסה לחזור לימי הזוהר שלה ופותחת מקום בקונספט חדש בין אולמי החתונות של יד חרוצים. בקרוב תוכלו להימלט מאירועים משמימים לפאן צרוף

בית ארקפה. צילום: אנטולי מיכאלו
בית ארקפה. צילום: אנטולי מיכאלו
10 באוקטובר 2018

רשת ארקפה החלה את דרכה כשיתוף פעולה יזמי ישראלי־איטלקי באמצע שנות ה־90 עם קונספט מהודק של אספרסו בר איטלקי, שבו מזמינים בקופה קפוצ'ינו פרימיום המתומחר גבוה והבריסטות המעונבים מקציפים את החלב לעילא. תוך שנים ספורות הקימו בעלי הרשת מערך פטיסרי מדוגם שייצר מאפי בוקר אירופיים שלא ביישו את הקפה העילאי והמתנשא, והקהל הגיב בנאמנות יתרה. אלא שההגמוניה האיטלקית של האספרסו ברים בדעיכה לא רק בארץ וסובלת מחוסר אקטואליות, והסמן האיכותי החדש של עולם הקפה הוא היפסטר מבושוויק ניו יורק, שמשועבד לספשיאלטי קופי ויודע לדקלם בעל פה את שמות כל חוות הקפה בעולם שרמת החומציות של הפולים שלהן נשארת גבוהה יחסית גם אחרי קלייה, קלילה ואופנתית ככל שתהיה.

בית ארקפה. צילום: אנטולי מיכאלו
בית ארקפה. צילום: אנטולי מיכאלו

מעמדם של הרשת והמוצרים שלה הלכו ואיבדו מזוהרם, ומרשת הנחשבת ללגיטימית לחלוטין גם עבור הצרכנים הבררנים ביותר הלכה ארקפה והפכה לרשת ככל הרשתות. עתה מנסה ארקפה למצב את עצמה מחדש כחלק ממהפכת הקפה האיכותי דור 2.5 ופותחת בית קלייה מתמחה במראה תעשייתי באזור יד חרוצים. מדובר בהאנגר ענקי ובו מכונת קלייה אימתנית שמשחררת לאוויר ניחוחות קפה ארומטיים עוצמתיים וממסטלים. צוות העובדים לבוש סינרים חומים של עובדי אטליז, ועל מדפי המתכת הגבוהים מונחים שקים על שקים של פולים. למרות מכונת האספרסו הקשוחה שניצבת על דלפק מול הכניסה (9 ש"ח לאספרסו), מטרת המקום החדש היא להתמקד בחליטות הקפה. פולים מחמש חוות מוצגים לראווה בחמישה בלוני זכוכית, וקהל הלוגמים יכול לבחור מאיזה מהם הוא מבקש שיחלטו לו את הקפה, בקנקנן קמקס וודנק קלאסי של זכוכית ועץ או בפילטר חרסינה אישי קטן הנקרא V60. מכונת נייטרו ממטירה קפה קר מוגז ומוקצף אל תוך כוסות זכוכית בעזרת ברז מזיגה של בירה.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
הכירו את העוגיפות, הממתק שמסעיר את פלורנטין
המאפים הכי שווים לאסוף בדרך לבית הספר
אוקטוברפסט 2018: האירועים השווים בפסטיבל הבירה המקומי

לצד הקפה, בכל זאת תוכלו למצוא מלבד המאפים המצוינים והכריכים המוכרים של ארקפה גם מקרר ארוך ובו שלל קופסאות לשליפה בסגנון הגראב אנד גו, כולל מבחר של סלטים קלילים כמו סלט אטריות זכוכית או סלטי ירקות. בתוך המבנה התעשייתי פזורים מקומות ישיבה, ואנשי המשרדים הסמוכים יוכלו להתלבט אם לשבת פה להפסקת קפה או לקחת את הקפה איתם לדרך. החצר הצמודה למבנה משחקת על התפר שבין התעשייתי־אורבני־מנוכר לצמחייה ססגונית ונדיבה וללא ספק תהיה מקום מוצלח לספוג בו קרני שמש חורפית. בין הספקולציות לעתיד המקום, שבנוי ממש צמוד למשרדי ארקפה, דובר גם על אופציה לפיצות שייווצרו כאן. אם כך יהיה, תוכלו להימלט גם בשעות הערב אל בית ארקפה מאירועים משמימים בסביבה לפאן צרוף.

בית ארקפה, הצפירה 23 תל אביב, 03-7556888