אתגר דלי הקרח: הקמפיין הויראלי שסחף את עולם הספורט האמריקאי

שני חולי ALS יצרו קמפיין ויראלי על מנת לעורר מודעות למחלה בעזרת אתגר מקורי שסחף אליו שחקנים ומאמנים מליגות בכירות בארה"ב ממגוון ענפי ספורט שונים. ארגון צדקה שפועל למען חולי ALS דיווח על עלייה חדה בתרומות שנאספו בעקבות הקמפיין

צילום מסך
צילום מסך
10 באוגוסט 2014

קשה להגדיר אילו מרכיבים צריך קמפיין רשת בשביל להפוך לויראלי, אך זה בהחלט עוזר כשיש לו מסר חשוב וגימיק מקורי.  שני מרכיבים אלו עזרו לקמפיין חדש שסחף איתו בימים האחרונים את עולם הספורט האמריקאי.

הקמפיין שנקרא "Ice Bucket Challenge" נועד לעורר מודעות ל-ALS, מחלת ניוון שרירים אכזרית וחשוכת מרפא. הקמפיין החל כשפיט פרייטס, שחקן בייסבול מכללות לשעבר שגילה לפני שנתיים שהוא חולה ALS, החל ביחד עם חולה נוסף במחלה ששמו פאט קווין, לאתגר חברים שלהם ברשתות החברתיות לשפוך על עצמם דלי עם קרח (או מים קרים במיוחד) על מנת לעורר מודעות או לתרום 100 דולר לארגון צדקה למען חולי ALS על פי בחירתם. מי שמבצע את האתגר בהצלחה רשאי לאתגר שני חברים אחרים (או יותר) לבצע את אתגר דלי הקרח.

הקמפיין שהחל בסוף חודש יולי חווה התחלה קצת חלשה, אך בשבוע האחרון הוא זינק במדד הויראליות כשאומץ על ידי עולם הספורט האמריקאי. שתי הסיבות העיקריות לכך הן שפרייטס מגיע מעולם הספורט והקריירה שלו נקטעה בגלל המחלה, ומכיוון שהמחלה מאוד מזוהה עם ספורט בגלל שחקן הבייסבול האגדי לו גריג שעל שמו גם נקראת המחלה.

חוץ מרבבות האנשים שלקחו על עצמם את האתגר, גם אינספור שחקנים ומאמנים מליגות בכירות בענפי ספורט שונים של ספורט מקצועי בארה"ב כגון בייסבול, פוטבול, הוקי קרח, כדורסל, גולף ואפילו כדורגל פירסמו בימים האחרונים ברשתות החברתיות סרטונים שלהם מבצעים את אתגר דלי הקרח תחת ההאשטג #icebucketchallenge.

בנוסף לכך שרבים ביצעו את האתגר, לא מעט גם החליטו לתרום כסף. ארגון "Quin for the win" שהוקם בהשראת פט קוין, דיווח כי בתקופה זו הצליח הארגון לגייס פי 10 יותר כסף מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה.