משבר הקורונה

#אתגר_הקורונה: עצמאים עוצרים את התשלומים למדינה

הבעלים והמייסד של "אברהם הוסטל", מעוז ינון, קורא לבעלי עסקים קטנים ובינוניים להצטרף אליו בעצירת התשלומים למוסדות המדינה עד שיוסדר נושא הפיצויים לכלל העצמאים בעקבות משבר הקורונה

"המדינה צריכה להבטיח שאף אחד לא יאבד את הבית שלו". מעוז ינון (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
"המדינה צריכה להבטיח שאף אחד לא יאבד את הבית שלו". מעוז ינון (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)

משבר הקורונה מכה במלוא עוצמתו בבעלי העסקים הקטנים והבינוניים בעיר וברבבות העצמאיים שעובדים בה, ואם עוד הייתה תקווה שהמדינה תתעשת ותעניק להם רשת ביטחון, הגיעה מסיבת העיתונאים העגומה עם שר האוצר הפורש משה כחלון וה-6,000 שקל שנופף בהם, והבהירו לרבים מהאזרחים העומדים לקרוס כלכלית שהם לבד.

מעוז ינון, האיש שהקים את אברהם הוסטל האהוב בין היתר, העלה פוסט בפייסבוק ובו הוא קורא לעצמאיים ולבעלי העסקים להציב עובדות בשטח. "נתתי הוראה לרואה החשבון שלי לא לשלם למוסדות המדינה כל תשלום שהוא, עד אשר יוסדר נושא הפיצויים וההקלות לכלל העצמאים והעסקים הקטנים, בעקבות משבר הקורונה", כתב ינון והוסיף "המדינה מפירה את ההסכם הבלתי חתום בין האזרחים לנבחרי הציבור ולרשויות המדינה: איננו יכולים להפעיל את העסקים שלנו ואיננו יכולים למלא את החובות שלנו: לשלם ארנונה, מס הכנסה, שכירות, מע"מ. הלוואות בערבות מדינה המסתתרות מאחורי ערבויות אישיות שלנו, לא יפתרו את הבעיה, רק ידחו ויחמירו אותה, וכך גם דחיית תשלומים. אני מאתגר שלושה עצמאיים או בעלי עסקים נוספים לפעול כמוני ואחר כך להעביר את האתגר הלאה".

#אתגרהקורונה.לעסקים קטנים, בינוניים ולעצמאיים????אני נמצא בפתח ההוצאה לפועל – כי אם לא נפעל ביחד – בקרוב מאד נכיר את…

פורסם על ידי ‏‎Maoz Inon‎‏ ב- יום שלישי, 17 במרץ 2020

בשיחה טלפונית הסביר ינון ש"אני שמח לומר שרבים כבר מצטרפים לאתגר הקורונה. המדינה צריכה להבטיח שאף אחד לא יפשוט רגל ואף אחד לא יאבד את הבית. אנחנו נקים צוות שינסח את 'חוק הקורונה' ויסדיר את הזכויות של כולם. העסקים האלה הם עמוד השדרה של הכלכלה הישראלית ואנחנו ניצבים בפני אסון כלכלי וחברתי".

אתה מדבר כאילו אתה כבר לא לבד בזה.

"כולנו צריכים להיות בזה ביחד. העסקים שלי הם בתחום התיירות, כבר שרדנו תקופות קשות ועברנו את מלחמת לבנון וצוק איתן. מה שקורה עכשיו לא דומה לשום דבר שחווינו. עומק המשבר הוא כזה שבלי עצירת תשלומי מסים למדינה לא ישארו עסקים על הרגליים. הפגיעה היא הרסנית ומיידית. מחוות סמליות לא יעזרו כאן".

בשעות שחלפו מאז הוציא ינון את אתגר הקורונה לדרך, הכריזו כבר עצמאיים רבים שיצטרפו אליו. במקביל יצאו לציבור ההנחיות המחמירות החדשות של משרד הבריאות, שיובילו בוודאות לסגירתם של עסקים רבים נוספים בעיר שעדיין ניסו לתפקד ולייצר הכנסות כלשהן בצל המשבר. עושה רושם שזה לא ישאיר לבעלי העסקים בעיר הרבה ברירה.