אתה צינור: מיכאל הנגבי ודניאל אדר בסדרת רשת חדשה

מיכאל הנגבי ודניאל אדר מספידים את הטלוויזיה וזוממים סדרת רשת בחנות לחומרי בניין

דניאל אדר ומיכאל הנגבי. צילום: איליה מלניקוב
דניאל אדר ומיכאל הנגבי. צילום: איליה מלניקוב
6 בנובמבר 2014

"עוד עשר שנים לא תהיה טלוויזיה. התחילו לחפור לה את הקבר ביום שנוסדה נטפליקס. יישארו רק איוונטים של ספורט, מונדיאל, אולימפיאדת החורף, אסונות, פוליטיקה, אולי. אולי גם זה לא. אנשים יראו את זה לייב באינטרנט". מיכאל הנגבי עף על האינטרנט. מה זה עף, טס בלי מטען ובלי ארוחות. אחרי שהביא לציבור הגולשים את סדרת הסטלה־נט "אבי מזגנים", הוא חוזר עם כמה חברים טובים למחוזות היוטיוב עם סדרה חדשה בשם "עסק משפחתי", שהפרק הראשון שלה צולם בשבוע שעבר. הנגבי כתב את הסדרה והוא גם משחק בה לצד רודי סעדה.

"עסק משפחתי" היא סדרה, ובכן, על עסק משפחתי. הדמויות הראשיות הן שני אחים שיורשים מאביהם חנות לחומרי בניין – "המקום הכי יפה בעולם" – ורבים ביניהם על ניהול העסק, כשבפועל איש מהם אינו כשיר מנטלית לעניין. "הם קיבלו חנות, ובעצם קיבלו אחד את השני", מנסח הנגבי־רזיאל־ז'קונט. "מיכאל הוא יותר סטרייטי. יותר הגיוני שהוא יהיה המנהל, למעשה הוא לא פחות קטנוני וטמבל מרודי", מוסיף דניאל אדר ("גבוה וגרינבאום"), במאי הסדרה.

למה דווקא חנות לחומרי בניין?

אדר: “סתם התחשק לנו לצלם במקום עם מדפים גדולים".

לצד הנגבי, אדר וסעדה שותפים ליצירה גם ניר נחום, גל דרן, אסף פריינטא ואורן קסטנבאום, כולם חברים מילדות ועובדים בתעשייה. את הסדרה הזאת הם עושים בכיף שלהם ובלי תקציב כלל. “הכל גרילה. הוצאנו כסף רק על פאה", מספר אדר. “כשזה מגיע לעשייה באפיקים המסחריים זה פשוט לוקח המון זמן", אומר הנגבי, “הרבה אנשים, רגולציה, מישהו ששכח לקרוא מייל. דנה מודן הסתובבה חמש שנים עם ‘אהבה זה כואב'. כאן עבדנו שלושה חודשים, שגם זה פרה־פרודקשן ארוך במושגי אינטרנט. אישית, הייתי מצלם יום אחרי הכתיבה, אבל החברים שלי פרפקציוניסטים. הדור שלנו קיבל את המתנה של האינטרנט. זה יותר מהרנסנס. בלי אנשים שמחזירים לנו את התסריט ורוצים משהו טיפה אחר".

מה אתה יודע היום על חומרי בניין שלא ידעת קודם?

“אני יודע ששקית מלט עולה 39 ש"ח ולשכור מכולה לפינוי פסולת עולה 1,300 ש"ח ליום".