אתנחתא לצלילי הקלרינרו

מגג מלון אל מסון דה מריה באנטיגואה, גואטמלה, אפשר לראות במרחק נגיעה כמעט שלושה הרי געש שמתנשאים לגובה של כ-4,000 מטר

צילום: גליה גוטמן
צילום: גליה גוטמן
18 במרץ 2014

אל מרפסת הגג היפה של מלון אל מסון דה מריה (El Mesón de María) בעיר אנטיגואה (Antigua) שבגואטמלה, מוביל גרם מדרגות עץ לולייני. עליתי לשם מיד בבוקר שבו הגענו. המראה היה מכשף. ענן לבן התיישב סביב החרוט הכמעט מושלם של וולקן דה אגואה (Volcán de Agua), הר הגעש שמדרום לעיר. בדרום-מערב ניצבו כמו תאומים שני הרי הגעש אקטננגו (Acatenango) ופואגו (Fuego). לא מכל גג של מלון מזדמן לנו לראות במרחק נגיעה כמעט שלושה הרי געש שמתנשאים לגובה של כ-4,000 מטר, שלא לדבר על הבניינים בסגנון הבארוק הספרדי (חלקם מהוהים ונוגעים ללב), שהם לב לבו של הרובע העתיק של העיר, שבו ממוקם המלון.

שחזור על פי כללים קשוחים

המלון שוכן בבית אחוזה קולוניאלי מקורי שנבנה ככל הנראה במאה ה-17. "סבי הגיע לאמריקה בספינה אי שם במאה ה-19, התגלגל לאנטיגואה ופתח חנות של חביות יין, אחת מן הראשונות שנפתחו פה בעת החדשה", סיפרה לנו מיה, צעירה נאה המנהלת כיום את המלון הנמצא בבעלות משפחתה, מהוותיקות ומהמבוססות בעיר. "משפחתנו התגוררה בקצה רחוב פוניינטה (Calle Poniente) שבו ממוקם המלון שלנו. באחד מגלגוליו שימש המקום כחנות גדולה לממכר סחורות מסוגים שונים".

אחרי שאביה רכש את המבנה, החליטו מיה ואמה מריה לפתוח בו מלון בוטיק. "זהו מבנה שיועד לשימור ומלאכת השחזור נעשתה על פי כללים קשוחים. אימא שלי אמנם קתולית אדוקה, אך גם חובבת גדולה של האדריכלות והתרבות של המאיה, ובכל חדר יש אריג בסגנון המאיה, כמו כיסוי מיטה, וילון או שטיח קיר". רהיטי עץ ופריטים רבים מהאוסף המשפחתי משמשים כאלמנטים עיצוביים, ממתקן לשטיפת פולי קפה וקקאו ועד תנור ברזל יצוק, פסלים וענתיקות.

המלון בן 20 החדרים (עשרה בכל קומה) מצויד בכל השירותים המודרניים, לרבות אינטרנט אלחוטי בפטיו, מסכי פלזמה בחדרים ומקלחות חדישות. האווירה והשירות חמים ולבביים, ולארוחת הבוקר העשירה יסחטו לכם כל מיץ פירות שתחשקו בו (בהתאם לעונה ולמבחר היומי במטבח). אנחנו אכלנו ליד המזרקה שבפטיו. על ענף זימרה ציפור הנקראת בספרדית קלרינרו (Clarinero), שציוצה מופלא. מי צריך יותר.

טיפ לדרך

קל להתאהב באנטיגואה (או לה אנטיגואה – La Antigua, כפי שהיא נקראת לעתים), עיר שאינה ממהרת לשום מקום, שתושביה חביבים ומאירי פנים ושסמטאותיה צבעוניות ומרוצפות. העונה הבוערת היא כמובן היא בזמן חגיגות השבוע הקדוש (La Semana Santa), שיתקיימו השנה בתאריכים 13-6 באפריל. לא צריך להיות חדורי רגשות דתיים כדי להיסחף בחגיגות, ליהנות מהתהלוכות הצבעוניות להפליא ולעמוד נפעמים אל מול מרבדי הפרחים הטריים שנפרשים על הדרכים הראשיות.