אתר חדש ממליץ לבריטים לאן לברוח אחרי היציאה מהאיחוד

השיח בקמדן בתקופה האחרונה לא שונה במיוחד מזה ברוטשילד - כולם מחפשים לעבור. אתר חדש הגדיל לעשות ומדרג עבור הבריטים לאיזו עיר בעולם לברוח. תל אביב משחקת אותה בחיי לילה ואיכות האוויר, אבל מפשלת בעלות המחיה וברמת האנגלית

כיכר דיזנגוף. צילום: Shutterstock
כיכר דיזנגוף. צילום: Shutterstock

אלה לא ימים קלים להיות אנגלי. קודם הברקזיט, אחר כך ההדחה המשפילה בשמינית גמר היורו מול איסלנד הקטנטנה והצניחה החופשית של הליש"ט. ומה עושים כשהכל בזבל? מחפשים נתיב מילוט. השיח בימים האחרונים באנגליה, בייחוד בקרב החוגים הלונדוניים, די מזכיר את זה ששומעים כבר כמה שנים בתל אביב או בפיד של אמיר חצרוני: פתאום כל צעיר משכיל מחפש איזו רבע סבתא עם דרכון בורדו כדי להבטיח אלטרנטיבה ליום גשום.

מעבר לדיבורים על דרכון אירופי, יש מי שכבר מחפש לעבור החוצה לפני שהמצב באנגליה מתדרדר עוד יותר כלכלית ופוליטית (מזכיר משהו?). לטובת אותם אנשים אתר חדש בשם Escapethebrexit יצר דירוג מקיף של כל הערים שכדאי לעבור אליהן מבריטניה.

האתר מבוסס על האתר Nomad List, המאפשר לחברים במגזר ההולך ומתפתח של "נוודים דיגיטליים" (אנשים שעובדים מהמחשב ונעים בין ערים שונות) למצוא את העיר הטובה ביותר עבורם. האתר מדרג את הערים לפי שקלול של פרמטרים כלכליים, חברתיים ואקלימיים, אבל מאפשר לכל גולש לקבל גם דירוג המותאם ללייפסטייל שלו, עם קריטריונים כמו חיי חוף, חברותיות, כיף, יחס לנשים, יחס לגייז, חיי לילה, איכות האוויר, ביטחון אישי, חללי עבודה, איכות האינטרנט, ואפילו אם יש או אין Uber.

את המקומות הראשונים ברשימה תופסות ברלין, פראג ובנגקוק, הרבה בגלל עלות החיים הנמוכה. תל אביב מדורגת די נמוך (במקום ה־27) בדירוג הכדאיות הנוודית, אבל מעניין לראות מה כותבים עליה: עלות המחיה, רמת האנגלית, רמת הכיף ואיכות האינטרנט מקבלות ציון בינוני בלבד. לעומת זאת, חיי הלילה, היחס לנשים ולגייז, חללי העבודה ואיכות האוויר – כן, איכות האוויר – מקבלים ציון מעולה. לפי האתר, עלות המחיה של תל אביבי מקומי היא כ־5,700 ש"ח בחודש, ודירת חדר במרכז העיר עולה בממוצע 4,500 ש"ח בחודש.

Escapethebrexit