נעלי הנוחות חוזרות לאופנה

לאחר שלבי הזעזוע, הרתיעה, הסקרנות והקבלה, הושלמה השתלטותו של הטרנד שכפות הרגליים שלנו ייחלו לו - נעלי הנוחות

קרוקס. צילום: אלי לביא
קרוקס. צילום: אלי לביא

מהפכים חביבים על תעשיית האופנה, אבל גם המאמינים בסיפורי סינדרלה לא חזו את המהפך המזהיר שעברו נעלי הנוחות – מקללה אופנתית לכסות רגל נחשקת. איך יכולנו לנחש שבגרסת אמצע העשור השני של שנות האלפיים תשב נעל הבדולח על סוליה אורתופדית במקום על עקב סטיליטו דקיק? כמו שהשינוי בסטטוס של הנעל הבריאה הפתיע את חובבות האופנה, הוא תפס לא מוכנות את היצרניות המתמחות בתחום, ששיק מעולם לא נמנה עם היתרונות הרבים של המוצר שלהן.

בירקנשטוק. צילום: יח"צ
בירקנשטוק. צילום: יח"צ

אפשר לומר שהצרכניות והיצרנים נמצאים כבר בשלב המתקדם של המהפך, שבו ברור שכולם מרוויחים – לנו קל יותר להעביר יום שלם על הרגליים, והם נהנים מפלח שוק חדש ומסטטוס לוהט. כמה לוהט? לוהט עד כדי כך ש־Opening Ceremony, שנחשב כמעט עשור לבוטיק מוביל מגמות עולמיות, משתף באביב זה פעולה עם חברת Teva, שמאחוריה עומדת טבע נאות הישראלית – עד לאחרונה שם נרדף לנוחות מהזן הבלתי קולי בעליל.

קולקציית הקפסולה זכתה להצלחת בזק ודגמי הפלטפורמה אזלו לחלוטין תוך שבועות בודדים (למתעניינות, דגמים נוספים בעלי סוליות אצנים ספורטיביות בצבעים פלורוסנטיים עדיין זמינים לרכישה באתר). באותה נשימה שווה לבדוק גם את אתר טבע נאות שמציע אופציות מפתיעות לנעלי עקב מהזן האורתופדי, שנראות כמו שיתוף פעולה פרי דמיוננו בין החברה המקומית לבית האופנה מארני.

CAMPER לאוריג'ינלס. צילום: קמילה סימון
CAMPER לאוריג'ינלס. צילום: קמילה סימון
סנדלי שורש של קסטרו מן. צילום: אודי דגן
סנדלי שורש של קסטרו מן. צילום: אודי דגן

 

היכן עוד תוכלו למצוא נעלי נוחות משובבות נפש ועקב? בבירקנשטוק לוחצים עד הסוף על דוושת הטרנד ומשחררים העונה סנדלים בגימור מבריק דמוי עור פטנט, זוגות במראה פלסטי ופופי בצבעוניות חזקה וכפכפים שכמו נמרחו בהתזות צבע; בקרוקס – שם שעדיין נחשב כחטא האופנתי הנורא ביותר – שוברים הקיץ את הסטיגמה עם נעלי פיפ־טואו מרהיבות בשילובי צבעים כמו ליים וליצ'י, דשא זרחני ומלפפון, ומדובר באחת האופציות המדליקות והמשתלמות ביותר שתמצאו לנעל ידידותית לטבעונים; ובאוריג'ינלס תוכלו למצוא טעימות מתוך הקולקציה הראשונה והמוצלחת של המנהל הקריאטיבי החדש של קמפר. שווה גם לבדוק את ההיצע באתר החברה, בייחוד בקטגוריית ה־Tweens שבה בולט דגם סנדלי פרנזים מופתי.

בחזית המקומית אפשר למצוא העונה את שיתוף הפעולה המתבקש של קסטרו מן עם סנדלי שורש ולקוות שיתורגם בהמשך הקיץ גם לחזית הנשית, ואת שיתוף הפעולה של קום איל פו עם Couple Of – אוסף של כפכפי נוחות עטופים בבדי קולקציית הקיץ, שמעניקים תחושה של טוטאל לוק פיג'מתי נעים.