הבועה התל אביבית: איפה בעיר משיגים את הבאבל טי הכי טוב?

מוצ׳יקבהו. מאינסטגרם
מוצ׳יקבהו. מאינסטגרם

המשקה הטייוואני המתוק (למען האמת, לפעמים קצת מתוק מדי) כבש את העיר. הוא מגיע במלא טעמים, הוא מלא בכדורי טפיוקה שמנמנים, והכי חשוב, הוא נראה כאילו נולד לככב באינסטגרם. מעולם לא היה לנו סיכוי מולו

2 בפברואר 2022

קוראים לו באבל טי או בובה טי, אנחנו קוראים לו טעים ומרענן ומעניין. גם בימים הקרירים האלה, אין כמו המשקה הפופולרי שמוצאו בטיוואן כדי להנעים את זמננו ולהרוות את גופנו. התה עצמו מגיע בטעמים שונים, נוסף לו חלב וכדורי טפיוקה שמנמנים שמייצרים שלוק מהנה במיוחד. ביקרנו במקום החדש שזה עתה נפתח בבן יהודה, וגם אספנו עבורכם עוד שלוש המלצות ממקומות נוספים שמציעים את המשקה. לרוויה!

1. Mochikva

Mochikva הוא השכן החדש יחסית מבן יהודה, ומלבד באבל טי בטעמים שונים – מציע גם מוצ'י נהדר שמיוצר במקום ומוגש בשני נוסחים: היפני, שלפי מיטב המסורת מיוצר מבצק אורז דביק וממולא בעיסה מתקתקה וטעימה, והאמריקאי שמיוצר גם הוא מבצק אורז דביק אך ממולא בגלידה. באשר לבאבל טי, תמצאו כאן גולדן שיקוקו שהוא לא פחות מתה שחור בתוספת מיץ יוזו הדרי, פרוסות תפוז, דבש הדרי וטפיוקה מתפצפצת בפה. יאמי ברמות ולא מתוק מדי – תכונה חשובה שבאבל בי נוטה לחטוא בה. במישור המזרח תיכוני יש גם באבל טי כנאפה ופיסטוק מסקרן שמוגש עם שיערות קדאיף, מחית פיסטוק, חלב שקדים, טפיוקה כמובן ומסקרפונה מוקצפת. טעים ולא שגרתי. אנחנו ממליצים מאוד לבקר פה, הטעמים אותנטיים והניחוח היפני נוכח.
25-37 ש״ח, בן יהודה 89

מוצ׳יקבהו. מפייסבוק
מוצ׳יקבהו. מפייסבוק

2. טי לאב | טייגר בובה

מקדש טי לאב מבית ויסוצקי העלה על נס את המשקה הנצחי ולימד אותנו שמדובר בהרבה יותר מארל גריי או מחמדת השקד. קולקציית הבאבל טי שלהם מופתית ומציעה למשל באבל טי או בובה טי המבוסס על חליטת ארל גריי, חלב מוקצף עד למרקם קצפת מהנה, קרם קרמל ממותק מוקצף גם הוא ופניני טפיוקה שמנמנים כהלכתם. טעים, מתוק וכיפי.
29 ש"ח, החשמונאים 103

טי לאב. צילום: שרון בן פורת
טי לאב. צילום: שרון בן פורת

3. סו בינג | באבל טי מאצ'ה

גם בבית הקינוחים הקוריאני אפשר למצוא גרסה מופלאה למשקה המופלא. היא מבוססת על משקה מאצ׳ה מוקצף כהלכתו, חלב לבחירתכם ופניני טפיוקה מופלאים שמחליקים בקלות ומהווים הפתעה נעימה בפה. טעם המאצ׳ה נע בין מרירות נעימה שמקורה בתה הירוק לחריפות מעודנת והוא ממש נהדר ומרענן.
29 ש"ח, בוגרשוב 106, 055-552-2133

סו בינג מאינסטגרם
סו בינג מאינסטגרם

4. Beitea | באבל טי אפרסק

בשלושת סניפי ביתיי (כן, ככה מאייתים את זה בעברית) מגישים שלל באבל טי צוננים בטעמי פירות, וגם כאלה שמבוססים על חלב ומזכירים יותר מילקשייק. אנחנו בחרנו במשקה האפרסק הקלאסי ממנו הכל התחיל והוא למעשה האבטיפוס של שאר משקאות הבאבל טי באשר הם. מדובר בתה צלול המבוסס על חליטת תה שחור בטעם אפרסק מתקתק ואהוב, ופתיתי טפיוקה בטעם אפרסק ופטל שמוסיפים חמצמצות רצויה. טעים ומרענן.
22 ש"ח, אחד העם 9, גבעון 16 ואלנבי 6

Betea. צילום: יאיר גת
Betea. צילום: יאיר גת