מאבק פרלמנטרי: לאחר התנגדות הלקוחות, הבאצ'ו לא ייסגר

לפני כמה חודשים כבר הספידו יושבי הבאצ'ו את ביתם, לאור האפשרות המתגבשת שהמקום יימכר לרשת גדולה. לאחר שהלקוחות הביעו התנגדות נחרצת, החליטו בבית הקפה שלא לסגור. אספרסו, מישהו?

קפה באצ'ו (צילום: יולי גורודינסקי)
קפה באצ'ו (צילום: יולי גורודינסקי)
12 בספטמבר 2017

 

דלתות מסתובבות: תחושת חורבן בית תל אביבית שררה לפני כמה חודשים על יושביו הקבועים של הבאצ'ו. בעליו של בית הקפה ברחוב המלך ג'ורג' שהוקם ב-1990 והפך למוסד הודיעו כי הם עומדים לסגור את דלתותיו ולהוריש את הלוקיישן לרשת בתי הקפה אילן'ס. הלקוחות שנוהגים לפקוד את המקום מדי יום כבר הספידו את בית הקפה האהוב, אך לא הפסיקו לנסות להילחם על להשאירו על כנו. כעת מסתמן כי מנהלי הבאצ'ו החליטו להקשיב לרחשי ליבם של הלקוחות שרואים במקום בית ולא למכור אותו.

בועז טרגרמן, שמנהל את המקום כבר 20 שנה, היה בדרך לסגור את המקום, בעיקר כי החוזה עומד להסתיים ובשל תחושת מיצוי, אלא שהקהל שכנע אותו אחרת. "תגובות השבר של לקוחותינו הנאמנים שימחו את ליבנו וחיזקו אותנו להמשיך קדימה", הוא אומר. "למרות גל השמועות על המכירה שהציף את העיר, אנחנו עדיין חיים ובועטים". טרגרמן מספר כי במקום עובדים כעת על תפריט חדש. "לקראת הסתיו אנחנו עורכים שינויים בתפריט שלנו. נמשיך לספק בית לקהילה הנאמנה והייחודית שנוצרה סביבנו".

הלקוחות יחזרו להתלונן שהמקום סחי, אבל לפחות יהיה להם איפה לעבוד. קפה באצ'ו (צילום: אנטולי מיכאלו)
הלקוחות יחזרו להתלונן שהמקום סחי, אבל לפחות יהיה להם איפה לעבוד. קפה באצ'ו (צילום: אנטולי מיכאלו)

את הלקוחות המודאגים הבשורה הזו ודאי משמחת. "כשהודיעו שיש סיכוי שהבאצ'ו ייסגר הרגשתי כאילו מישהו לוקח לי את הבית", אומר העיתונאי יגאל סרנה, מוותיקי הבאצ'ו. "זו תחושה של הקלה. הלוואי שבכל פעם שעושים משהו נורא, בקשות הקהל יעזרו", הוא אומר. סרנה לא מתכחש למניעים שדחקו את טרגרמן לסגור את המקום. "אני מודע לקשיים האיומים שכרוכים בניהול עסק בעיר. אני שמח בשבילנו, קהל הלקוחות, ומקווה בשביל בעלי הבית שיימצאו סידור נוח". הבאצ'ו, הוא מבהיר, משמש הרבה יותר מעסק לממכר קפה ללקוחותיו הקבועים. "אני מרגיש שבתי הקפה בעיר הפכו להיות חללי עבודה, לאור העובדה שרובנו חיים בדירות שכורות קטנות. לא רצינו שרשתות גדולות ישתלטו על העיר. לא הספקתי אפילו לחשוב על חלופה, זה כמו לשאול בעל שאשתו חולה אם הוא כבר חשב על מי תהיה אשתו הבאה. אני שמח שהדברים הסתדרו".

"אני שמח מאוד", אומר הלקוח הנאמן מיכאל גלעד, שביקר בבאצ'ו לראשונה לפני 16 שנה, ובשבע השנים האחרונות חבר בפרלמנט קבוע בימי שישי בבוקר. "אני מקווה שעכשיו הכל יחזור למצב שבו כולם יושבים ומתלוננים על כך שהוא סחי ושחלפו ימי הזוהר – אז נדע שהכל חזר לקדמותו". כעת אפשר לברך: הבאצ'ו נשאר, והלקוחות יוכלו להמשיך להתלונן.

[interaction id="59b7ed9f23adc400011ef02c"]