יש לו סיכוי להינצל: "בארי" פתחה עונה עם סליחה שצריך להרוויח

טוב שחזרת, אפשר שתשמח כבר? ביל היידר ב-"בארי". צילום מסך מתוך הפרק
טוב שחזרת, אפשר שתשמח כבר? ביל היידר ב-"בארי". צילום מסך מתוך הפרק

המתנקש האהוב על כולנו חזר אחרי קליף-האנגר לא פשוט, וגם אם הדרך מתחילה מעט יותר מהוססת מהרגיל, הקומדיה השחורה הנפלאה חוזרת במהרה למסלול (כולל אחת ההופעות הנפלאות ביותר של נוהו האנק). עמית קלינג עם הריקאפ שלא יהרוג זבוב, אבל עשוי לפגוע לכם בול במצח

*הריקאפ שלפניכם פורסם לראשונה באתר "הספוילר", אתר המסכים שלנו. אגב ספוילר, הריקאפ הזה מכיל ספוילרים לפרק הראשון של העונה השלישית. אם זה דבר שמפריע לכם, כדאי לירות.. כלומר, לראות את פרק לפני, אוקי?*

סוף העונה הראשונה של "בארי" היה מושלם. בארי, המתנקש הפוסט-טראומטי והאבוד של ביל היידר שמנסה כנגד כל הסיכויים להמציא את עצמו מחדש כשחקן כושל, נאלץ להעדיף שוב ושוב את המשך ההישרדות שלו על פני הליכה במסלול בו הוא רוצה ללכת. וההישרדות שלו אומרת שהוא נאלץ לרצוח את ג'ניס, בלשית שעוקבת אחריו, שהיא גם במקרה בת הזוג הטריה של המורה האהוב שלו למשחק, מר קוזאנו (הנרי ווינקלר). זה גם מה שהפך את הקליף-האנגר של סוף של העונה השניה – קוזאנו מגלה שבארי רצח את ג'ניס – לסוף שונה אמנם שונה בתכלית, אבל כזה שמתחרז עם הראשון.

עם זאת, זה אומר שנתוני הפתיחה של פרק הבכורה של העונה השלישית הם מעט יותר חלשים מזה של העונה השניה. יש כאן הרבה קצוות פרומים שצריך להתחיל לחבר לכדי עלילה קוהרנטית, והפרק הראשון בעונה, "Forgiving Jeff", עומד במשימה, גם אם הדרך לשם מעט יותר מהוססת מהרגיל. בארי עדיין בלוס אנג'לס, עדיין הורג למחייתו, אבל הפעם זה לא בשביל מאפיה כזו או אחרת אלא סתם רציחות מהדארקנט וקרייגסליסט. בארי נראה עגום במיוחד כשהוא מתבקש על ידי בעל נבגד לחסל את המאהב של אשתו. לעומת האנשים שבארי רגיל לעבוד איתם, מדובר בחובבנים: קודם הוא מבקש ממנו לענות אותו לפני המוות ולחתוך לו את העפעפיים, משימה אליה בארי נרתם בחוסר חשק אבל ללא היסוס, ואז, רגע לפני שהוא ניגש למלאכה, מסתבר שהשניים השלימו והעסקה מבוטלת. בארי, כצפוי, מחסל את שניהם במקום, וגם מאבד את העשתונות לרגע: "אין דבר כזה, לסלוח לג'ף!" הוא צורח על שתי הגופות הטריות.

>>> לכל הריקאפים של אחינו היקר, אתר הטלוויזיה "הספוילר"

מרבית הפרק עוברת, קצת בעצלתיים, בכך שאנחנו מתעדכנים מה קורה עם שלל הדמויות בשני עולמות של בארי. המשטרה, שמנסה עדיין לחקור את הטבח במנזר בעונה השניה (שם בארי חיסל עשרות פושעים בנסיון להגיע לפיוקס, המפעיל-לשעבר-בואכה-נמסיס שלו), סוף סוף מגיעה לנוהו האנק, הגגנסטר הצ'צ'ני המנומס והיפר-חייכן (אנתוני קוריגן, ללא ספק הדמות הכי איקונית בסדרה). סצינת החקירה שלו היא מופת משחק של קוריגן. מבלי, חלילה, לגרוע מהכישרון שלו, קוריגן קיבל דמות מנצחת: פושע בכיר עם אופי שנלקח היישר מספרי עזרה עצמית וטעויות מושלמות באנגלית.

אייקון, ועכשיו גם גיי אייקון. נוהו האנק ב-"בארי". צילום מסך מתוך הפרק
אייקון, ועכשיו גם גיי אייקון. נוהו האנק ב-"בארי". צילום מסך מתוך הפרק

כאן הוא מקבל אולי את הסצינה הכי מורכבת שלו עד כה: מנסה (ולבסוף מצליח) להתל בשוטרים, משתדל על קור רוח גם כשהמשטרה מציגה תמונות מפלילות שלו, משתמש בדיבור הצבעוני שלו, סוף סוף, לא כחולשה אלא כחוזקה. בסדרה עד כה האנק חטף הרבה כאפות מהסביבה שלו על כך שהוא, כאמור, מנומס, חיובי, רך. עכשיו אנחנו רואים צד אחר שלו, שמסביר גם איך הוא הגיע לדרגה בכירה בארגון פשע: הוא פשוט הרבה יותר חכם ומשכיל מרוב הסביבה שלו. בגלל זה הוא פורח בלוס אנג'לס בזמן שפיוקס (סטיבן רוט) מסתתר בהרים בצ'צ'ניה וחולב עיזים לתוך קערת הקורנפלקס שלו (זו אינה מטאפורה).

חבר, אויב, חולב. פיוקס ב-"בארי". צילום מסך מתוך הפרק
חבר, אויב, חולב. פיוקס ב-"בארי". צילום מסך מתוך הפרק

בינתיים, שרה (סאלי גולדברג), החברה השחקנית הבלתי נסבלת של בארי, שקיבלה כנגד כל הסיכויים סדרה משל עצמה בסוף העונה הקודמת, שולטת ביד רמה בסט ונהנית/סובלת מכל רגע. מי שהתחילה בתור החלום הבלתי מושג של בארי בעונה הראשונה והפכה בעונה השניה לחלום מושג בהחלט הופכת כעת לסיוט, אם לא למכשול של ממש. ברגע הקודר ביותר של הפרק בארי מדמיין אותה עם כדור בין העיניים.

זוהי גם נקודת האמצע ממנה העלילה סוף סוף מתניעה. המשטרה מאמינה לשקרים של נוהו האנק ומודיעה לקוזאנו שבארי אינו חשוד ברצח של ג'ניס; החשוד כעת הוא פיוקס (אותו האנק מוכר להם בתור מחסל-על של המאפיה הצ'צ'נית המכונה "העורב"). בארי מגיע לבית של האנק לבקש עבודת חיסול אמיתית, כזו בלי חובבנים, ומגלה שהאנק בזוגיות עם קריסטובל, המאפיונר הבוליביאני עמו התיידד בעונה הקודמת. האנק מסלק אותו, אבל על הדרך גם שומר עליו מפני הזעם של קריסטובל ("הוא הרג את כל החברים שלי", מתלונן קריסטובל להאנק סצינה קודם לכן. "הוא הרג את רוב החברים שלי", משיב האנק).

>> מה אוכלים מול קומדיה אפלה? בואו לבלוס

קוזאנו מנסה לרגע לקחת את החוק לידיים, פוגש את בארי ומודה שהוא יודע שהוא הרג את ג'ניס. בתום מאבק בין השניים שאורך לא יותר מבאמת שניה אחת, בארי לוקח את קוזאנו לאותו מקום בו הוא קבר את הקורבן והלקוח שלו בסצינת הפתיחה של הסדרה. אבל בתום דיאלוג קצר על סליחה וחמלה, בארי מחליט, לראשונה, לחוס על חייו של מישהו שיודע מי הוא ומה הוא עושה. "אני יודע איך אני יכול לפצות אותך", הוא אומר. "כנס לתא המטען". כי לבארי לא באמת יכולה להיות תוכנית שלא כוללת מישהו בתא המטען. 

  • מאמרות נוהו האנק: באמת שכל פעם שאנתוני קוריגן פותח את הפה יוצאת משם פנינה, אבל כשהוא מגלגל עיניים על השוטרים בחקירה, מוחא להם כף באיטיות ואומר להם "יופי, דוקטור ווטסונים" זה השיא.
  • ובכל זאת, מאמרות נוהו האנק #2: "קוראים לו 'העורב'… ממש כדאי לכם לבדוק את זה בויקיפדיה. זה עובד, כאילו, באיזה שלוש רמות שונות".
  • במערכה הראשונה: האקדח של מר קוזאנו הוא מתנה מריפ טורן, שחקן האופי המנוח ששיחק בין היתר את ארתור, המפיק הסופר-ערמומי ב"מופע של לארי סנדרס". אם "בארי" הייתה נעשית לפני 20-30 שנה, יש סיכוי שהוא היה זה שמשחק את פיוקס.
  • אהבה זו אהבה: זה כיף לראות את האנק בזוגיות מאושרת. זה קצת מוציא את העוקץ מההתנהגות שלו בסדרה עד כה – אם הוא פשוט גיי סטריאוטיפי שהוא במקרה גם מאפיונר צ'צ'ני זה דבר אחד, אבל אם הוא מאפיונר צ'צ'ני שלגמרי לא מודע למשמעות התרבותית של מניירות הדיבור שלו זה הרבה יותר מצחיק. מצד שני, זה כנראה מה שהיה נחוץ על מנת לאפשר לדמות להמשיך לצמוח.
  • פרח לב הזהב: לפי הסידור בין בארי לשרה, הוא צריך להגיע כל יום בצהריים לסט ולהביא לה פרחים – דרך ארוכה מאז הפעם ההיא בעונה הראשונה שהוא הגיע למסיבה שלה והביא לה במתנה לפטופ.