הקרח מהבהב והחזיר נוחר, אבל הקוקטיילים פשוט meh

הבול רום, בר הקוקטיילים החדש של הפנטסטיק בנמל, השקיע מחשבה בגימיקים המתבקשים בז'אנר, אבל כלת השמחה לא הותירה בנו רושם עז

בול רום (צילום: אילן נחום)
בול רום (צילום: אילן נחום)
12 בספטמבר 2019

בלא מעט מובנים, לצאת לבר קוקטיילים שקול לבילוי בחדר בריחה. בשני המקרים המקום הוא החוויה עצמה. העיצוב המוקפד בברי קוקטיילים, המשקאות והמחירים, כולם שותפים לחוויה יוצאת הדופן שהמקום אמור לספק. לכן באופן טבעי בר קוקטיילים הוא מקום עמוס יומרות.

הבול רום, הבר החדש של הפנטסטיק בנמל תל אביב, עומד בכמה מהן. קל להבחין שגם הוא יצא מאותו פס ייצור של הבל בוי, הבר הוותיק והמצליח של קבוצת מאנקי ביזנס אבידן אבירן. העיצוב דרמטי, מתקתק ומסתורי. הקירות מכוסים ביצירות של האמנית אירנה אייזן, שמוסיפות לאווירת הכישוף או הטריפ שמרחפת באוויר.

בול רום (צילום: אילן נחום)
בול רום (צילום: אילן נחום)

מדי פעם נפלטת נחירת חזיר לאוויר שמקורה בפסלון שמונח לא הרחק מאיתנו. מה נאמר, מתרגלים

הבר מחולק לשני חללים. הראשון הוא רחבה עמוסת כורסאות נאות שכיף לשבת עליהן. החלק התוסס יותר נמצא בפנים, והעיצוב שלו אופנתי וקצבי. אנחנו התרווחנו על אחת הכורסאות, מול פסלון של ליצן נמוך קומה שהישיר אלינו מבט מחוצף לאורך הערב. מדי פעם נפלטת נחירת חזיר לאוויר שמקורה בפסלון שמונח לא הרחק מאיתנו. מה נאמר, מתרגלים.

נתעכב לרגע על התפריט. העמוד הראשון מוקדש ל"גיפט שופ". מתברר שניתן לרכוש במקום כוסות בעיצובו של מר פנטסטיק (אריאל לייזגולד). המחירים נעים בין 190־290 ש"ח. תפריט הקוקטיילים, גם בגרסה העברית, הוא באנגלית. מדוע? תעלומה.

חיבתנו לג'ין הובילה אותנו להזמין את הקוקטייל Danger Gimlet: פלפל סצ'ואן, ביפיטר ג'ין, Indian tea cordial, אלקטריק ביטרז, לימון, אשכולית ורודה, Citrus grass cordial (62 ש"ח). הקוקטייל מגיע עם פרח חשמל, שלפי ההוראות צריך לנגוס בו ואז חווים אובדן חושים כלשהו. נגסנו ולא הרגשנו. המשקה מוגש בכוס המזכירה נורת חשמל גדולה, ובתוך אחת מקוביות הקרח מתחבאת נורה מהבהבת בשלל צבעים, כמו גאדג'ט מיום העצמאות. כל זה טוב ויפה (או שלא), אך טעמו של המשקה לא הותיר בנו רושם עז.

בול רום (צילום: אילן נחום)
בול רום (צילום: אילן נחום)

הזמנו גם את ה־Fleming Elixir: גרנולה קלויה, בלנטיינס, ג'ינג'ר, דבש אקליפטוס ולימון (62 ש"ח). המשקה הגיע על מגש קטן, בקצהו האחד בקבוקון עם תכולת הקוקטייל ובקצהו האחר כוסית נמוכה שבתחתיתה הונחו סוכריות אניס. הלגימה הראשונה הייתה מהנה, אבל אחר כך זה הרגיש כמו עוד קוקטייל וויסקי. סוכריות האניס היו גימיק שלא הוסיף ולא גרע מהמשקה.

הבול רום הוא מקום שמעניק חוויה. העיצוב לוכד את העיניים, המוזיקה כיפית והשירות אדיב, מהיר ונעים. עם זאת, הקוקטיילים לא עמדו בציפיות שהמקום מציב, כמו גם בתמחור הגבוה. הושקעה יותר חשיבה בגימיק מאשר במשקה עצמו, אבל אולי בהמשך עוד יפתיעו שם.

הווייב: יוקרתי ומסתורי
מרים: עיצוב לפנים
מוריד: יותר מדי גימיקים
מתנגן: קברטי
מה חוגגים: יציאת חברות נדירה

← בול רום, צידון 1 תל אביב, 03-5164700, כל יום מ־18:00 ועד הלקוח האחרון. החל מהשעה 23:00 לא מכניסים לקוחות חדשים