על קפה, עוגה וחטיף: פט קפה חדש יסייע לשיקום בעלי חיים

בוצ׳י, בית קפה טבעוני-אקולוגי מגייס כספים לבעלי חיים במצוקה ועם תום הקורונה גם יארח את חיות המחמד שלכם כלקוחות VIP

דדי אבידור וג׳ינגס, חתול משוקם
דדי אבידור וג׳ינגס, חתול משוקם
22 באפריל 2020

בעוד מסעדות בעיר שוקלות את צעדיהן ביום שלאחר הקורונה, בית הקפה הטבעוני־אקולוגי "בוצ'י" מחמם מנועים. "באמת התלבטנו אם נכון לפתוח עכשיו אבל המשבר פוגע בכולם, גם בבעלי חיים. באופן טבעי יש פחות תרומות לעמותות אך אנשים עדיין מזמינים אוכל", מסביר הבעלים דדי אבידור (30), עובד סוציאלי קליני בהכשרתו.

בשנתיים האחרונות הוא נחשף לאינטראקציה עם בעלי חיים, עשה מספר אומנות ואימץ אורח חיים טבעוני. לאחר מספר פרידות מכלבי אומנה הגיעו אליו הכלבות באטה ומוצ'י, שמהן כבר לא הצליח להיפרד. "ככל שהקשר איתן העמיק נפתחה לי המודעות לבעלי חיים. התחלתי לבשל לעצמי והבנתי שאפשר ליצור קשר בין אוכל טבעוני בריא, פשוט ולא מעובד לבין שיקום בעלי חיים ושמירה על איכות הסביבה". אבידור ישב עם חברים לסיעור מוחות שבעקבותיו נולד הפט־קפה בוצ'י, על שם הכלבות המאומצות. לא מדובר בבית קפה לליטוף חתולים וינשופים כמן ביפן, אלא במקום שמטרתו להגיש סיוע לשיקום בעלי חיים.

להשקת הפרויקט נבחר לב, כלב קטוע רגל ומצולק נפשית שמטופל על ידי פעמוני רוח, בית מחסה לבעלי חיים שעברו התעללות ומרכז לטיפול הדדי בין בעלי חיים לבני אדם. "החלטנו להתחיל איתם כי זו עמותה צעירה שעוסקת לא רק בשיקום כלבים וחתולים אלא גם ארנבונים, שרקנים ובעלי חיים קטנים נוספים, שבדרך כלל אינם מטופלים בעמותות אחרות. לב הגיע מצולק, כאוב ומפוחד וכיום אחרי השיקום הוא סבלני וקשוב. אנחנו רוצים להגשים לנו וכנראה שגם לו חלום ולרכוש עבורו פרוטזה מותאמת וגמישה שתאפשר לו לרוץ בחופשיות". עלות החלום עומדת על כ־2,500 ש״ח, וכשהסכום יושג ייבחר בעל חיים אחר הזקוק לשיקום. בתום הקורונה, הדגש על בעלי חיים יהיה מוחשי יותר: חיות מחמד של לקוחות יתקבלו בחטיפים ומים, בעלי חיים של העובדים ישהו במקום ויתקיימו ימי אימוץ. בזמנים אחרים הייתם פוגשים כאן את לב, זוכים למבט שכולו עצב ותקווה ומיד מזמינים עוד קפה. 

מפאת הקורונה בית הקפה סגור פיזית אך הוא פועל במתכונת משלוחים מצומצמת. ליאורה בוזגלו, בשלנית ביתית עד כה, הרכיבה תפריט שמתאים לשינוע וכולל סלטים – טאבולה, כרובית בורגול, קינואה, מטבוחה ושרי־צנוברים פיקנטי (33 ש"ח לחצי ליטר), פסטה בולונז טבעונית (39 ש"ח לחצי ליטר); תבשיל טופו ברוקולי (41 ש"ח), פרחי כרובית אפויים (34 ש"ח), לזניה טבעונית (42 ש"ח), חמין טבעוני (44 ש"ח) ומנות מבושלות נוספות; פסטה ברוטב עגבניות ופסטה מוקרמית לילדים (26/28 ש"ח) וקינוחים טבעוניים.

כשבית הקפה ייפתח התפריט הנוכחי יעבור לימי שישי ובשאר השבוע יוגשו מנות לישיבה במקום או לטייק אוויי – כריך מקושקשת טבעונית, המבורגרים של ביונד מיט, סלטים, מאפים וקינוחים. המנות נארזות למשלוח בכלים משאריות קני סוכר וחיטה, המוצר האקולוגי ביותר שאבידור הצליח לשים עליו יד כרגע. בהמשך מי שיגיע עם כלים מהבית או כוס רב פעמית לקפה יזכה בהנחה או בצ'ופר קטן. אנחנו כבר סופרים את הימים לאידיליה של קפה נורמלי בספל שנביא מהבית, עם כלב קטן שמתנמנם מתחת לשולחן. 

בוצ'י, בן יהודה 140 תל אביב, 052-4669814, הזמנות בטלפון/ווטסאפ בימי שני ושישי, מינימום הזמנה 85 ש"ח, דמי משלוח 8 ש"ח