המבורגר, צ'יפס ושתיה ב-22 ש"ח. האם זה עתיד המסעדות בתל אביב?

עודף מ-50 גם אם תזמינו שתיים כאלו. טוונטי טו. צילום: ויקי רחמנוב
עודף מ-50 גם אם תזמינו שתיים כאלו. טוונטי טו. צילום: ויקי רחמנוב

מקום חדש שנפתח בפלורנטין עשוי להיות הסנונית הראשונה לקולינריה התל אביבית פוסט המלחמה - זול, פשוט ומשתלם. והטעם? "אני לא מחפש להיות ההמבורגר פרימיום הכי טוב, אלא להיות זמין ואפשרי כמו שמקדונלדס היו בזמנו"

21 בנובמבר 2023

מאז תחילת המלחמה ברור שתעשיית האוכל במשבר. אחרי החמ"לים וההתנדבות מגיעה המציאות, והמציאות היא שגם לפני המלחמה היה פה יקר, ואחרי יהיה עוד יותר. חלק ממסעדות היוקרה כבר נסגרו, או שינו פורמט לאוכל נגיש יותר, ויש גם מעט מקומות חדשים שנפתחו, אבל דווקא עכשיו הגיע לפלורנטין מקום שבאמת משנה גישה, ומגיש המבורגר במחיר חסר תקדים לשנת 2023.

טוונטי טו בורגר (או בורגר 22) מבטיח, כשמו כן הוא, דיל של המבורגר עם צ'יפס ושתייה ב-22 שקלים חדשים בלבד. ולא רק את הבורגר – יש דיל זהה עם נקניקיה, או סלט ירקות גדול (גם עם צ'יפס ושתייה) באותו המחיר. הבורגר המדובר עומד על 100 גרם, ומוגש בלחמנייה עם ירקות טריים (בצל סגול, עגבניה וחמוצים), ואם תרצו שתי קציצות בבורגר, כל מה שתצטרכו לעשות זה להוסיף סכום כמעט מעליב של 3 ש"ח. אין אותיות קטנות, אולי חוץ מהטעם – אבל לזה נגיע בהמשך.

הסיפור של "טוונטי טו בורגר"  התחיל כאשר ויקי רחמנוב מנתניה צפה בסרט ״המייסד״, המגולל את הסיפור מעורר ההשראה על הקמת מקדונלד'ס, שהחל ממכירת המבורגרים ב-15 סנט. ויקי צפה והשתאה, ואז רצה להביא את הרעיון גם אלינו ללבנט. זו, כמובן, לא הפעם הראשונה שמישהו מנסה להציג המבורגר זול במיוחד – קדמו לו ניסיונות דומים, כמו רשת שמונה (eight), שאמנם התחילה במכירת בורגר ב-8 ש״ח, אבל היום כבר יהיה לכם קשה למצוא שם המבורגר זול יותר מ-35 ש"ח, ללא תוספות. יחסית לסטנדרט התעשייתי של בין 55 ל-65 ש"ח עבור דיל כזה, מדובר במחיר באמת יוצא דופן.

תעשו שתיים ועוד שתיים. טוונטי טו. צילום: ויקי רחמנוב
תעשו שתיים ועוד שתיים. טוונטי טו. צילום: ויקי רחמנוב

בעודי מחכה למנת הבורגר שלי, שאלתי את ויקי איך אפשר להציע מחיר כזה. "במשך יותר משנה הייתי עסוק בהשוואת מחירים, במציאת הספקים הכי זולים, והצלחתי", הוא השיב. "אני מאושר שאבא יכול לשבת פה עם שני  הילדים שלו, ואומר לי תודה שהארוחה לא עברה את ה-100 ש״ח. זו המטרה שלי, אני לא מחפש להיות ההמבורגר פרימיום הכי טוב, אלא להיות זמין ואפשרי כמו שמקדונלדס היו בזמנו".

ואכן, הדמיון למקדונדלס נוכח גם באזורי הטעם – הקציצה של טוונטי טו באמת מזכירה את הקציצה הזולה של מקדונלדס. כלומר אכילה פלוס, משביעה דיו, אך לא מרגשת בשום צורה. מה שנקרא, לאכול בשביל לשבוע. הלחמנייה, לעומת זאת, פחות מוצלחת מזו של מקדונלדס מפאת גודלה – כאן היא די בולעת את הקציצה, מה שמשאיר אותה קצת יבשושית. 

הנקניקייה היא סיפור קצת שונה – נקניקיית עוף ג'מבו עם רטבים לבחירה, שמספקת את חווית הנקניקייה הסליזית בלחמנייה שרצינו. כלומר, בואו – קשה להרוס נקניקיה. רק אלוהים יודע מה יש בה שהיא מצליחה להיות טעימה בכל מצב. הצ׳יפס היה סביר לכל הדעות, והוגש בכמות נדיבה – ובכל צ׳יפס באשר הוא טמון עונג מסוים.

זו בהחלט שאלה מעניינת – האם יהיו מי שיבחרו בזול של טוונטי טו בעיר שמציעה המבורגרי פרימיום שזלילתם היא חוויה משכרת חושים? סביר שכן, לפחות חלק, בוודאי מי שצריך וברור שיהיו יותר אנשים שצריכים אוכל במדרג מחיר נמוך, ושבתקופה הקרובה נראה יותר ויותר מקומות חדשים שבוחרים ללכת על הזול על פני האיכות. כך או כך, טוונטי טו מתגלה כפיתרון זול, נוח והוגן, אבל רחוק מלהיות מסחרר.
פרנקל 49, א' עד ה' 10:00-23:00, ה' 10:00-01:00, ו' 10:00-14:00, ש' שעה מצאת השבת עד 00:00