תתחילו לשקשק: הבושוויק נפתח מחדש עם רכש מרשים במיוחד

בר הקוקטיילים של קבוצת האימפריאל בנחלת בנימין צירף לשורותיו את עינב אזגורי שבנה תפריט מוגזם במיוחד על טהרת המטבח האמריקאי. הרכב מנצח, מה שנקרא

בושוויק (צילום: בן יוסטר)
בושוויק (צילום: בן יוסטר)
11 במאי 2021

לקח זמן אבל סוף סוף זה קורה: הבושוויק נפתח מחדש עם רכש היסטרי במטבח – השף עינב אזגורי (נורדיניו). הבר המצליח עבר בתקופת הקורונה מתיחת פנים שהופכת אותו לסקסי מתמיד במטבח, בבר ובכל מה שמסביב. "בושוויק הוא מקום שכל הזמן מתקדם, יצור דינמי שמתחדד ומוצא את עצמו", אומר בר שירה מבעלי קבוצת האימפריאל (יחד עם דרור אלתרוביץ' וגלעד לבנת). "הבושוויק הוא חיה מיוחדת ומוצר שונה בנוף. יש מקומות מגניבים כמותו ומקומות עם קוקטיילים טובים כמותו ומקומות עם אוכל ועיצוב מגניב אבל אין מקום שיש בו את כל החבילה. הוא מצליח לגעת בכולם וזה הדבר היפה בו".

לשותפות עם אזגורי מתאים המשפט 'איך לא חשבו על זה קודם?'. נורדיניו נמצא ממש מעבר לפינה ואזגורי הרי החל את דרכו באבי אבות הגסטרו־ברים. "עינב השתדרג אמנם אבל הזיכרון הכי חזק ממנו הוא מבראנץ' השיכורים בסרווסריה. עינב תמיד היה מזוהה עם שחיתות והמנה הכי מוכרת שלו חוץ מעוגת גבינה באסקית היא מוס פרמז'ן, ששתיהן מדברות באותה כמות שומן. את התפריט בבושוויק הוא לקח למקום קצת הומוריסטי של הסתכלות על ניו יורק מזווית של מסעדות סיניות ויהודיות, והכל בפרשנות אישית שלו". והפרשנות הזו אינה רק תפורה על האווירה הספק מחוספסת ספק שיקית בבושוויק, אלא אף משדרגת אותה.

צלעות כבש? לאאא, צלעות תירס (צילום: בן יוסטר)
צלעות כבש? לאאא, צלעות תירס (צילום: בן יוסטר)

לדוגמה מרק תירס איקוני מהמסעדות הסיניות שבצ'יינה טאון זוכה לגרסה עדכנית בצורת "צלעות" תירס משוחות בכמות מוגזמת של חמאה, צלויות בגריל פחמים ומוגשות על ביסק סרטנים (52 ש"ח). המתח בין התירס המתוק־צלוי לביסק האלגנטי יוצר מנה סקסית שנאכלת תחילה בידיים ואחר כך מנוגבת בלחם שתזמינו בנפרד. ברוסקטות ומעליהן ריבת בייקון קפה ממכרת עם חרדל וחמוצים (44 ש"ח) וקוביות פורק בלי בזיגוג ג'ק דניאלס עם תפוצ'יפס, עלי חסה ומטבל חריף גיהינום (66 ש"ח) עושות כבוד לחזיר שמסעדות רבות נמנעות מלגעת בו, ומנות שאי אפשר להפסיק לאכול למרות – ובכן – ההתחזרות.

פיצה, שגם היא התאזרחה בארה"ב, זוכה בבושוויק לשלוש גרסאות עם בוראטה ורוטב מרינרה, פפרוני ומוצרלה וכרוב שחור ופיצטה ביאנקו עם גבינות, דלעת, מרווה ובשמל (48-62 ש"ח), ותרחם השם על רמת הכולסטרול. פו בוי מהמטבח הקריאולי שמזוהה עם ניו אורלינס מוגש כלחמנייה רכה במילוי שרימפס מטוגנים ברוטב חריף עם כרוב סיני (56 ש"ח), מנה שצריך לאכול יותר מפעם אחת כדי להבין עד כמה היא טעימה.

הטעמים המוגזמים (בקטע טוב כן?) שאזגורי מייצר מתלבשים היטב על קוקטיילים חדשים, שעל אף ריבוי המרכיבים מצליחים להישאר סולידיים (גם כן בקטע טוב): Serial Killer Gimlet חמוץ עדין מוודקה גרייגוס, סירופ סוביניון בלאן וסאוור (48 ש"ח); So fresh so clean בווייב טרופי מבקרדי קרטה בלנקה, ג'ין אפרסקים, אננס, דבש, סאוור ונענע (52 ש"ח); America Sour מריר־מתוק ומתובל מאמארו מונטנגרו, מרטיני ביטר, אשכולית אדומה, ליים ופלפל שחור (48 ש"ח) ועוד.  בהפי האואר (ראשון-שבת 18:00-20:00) כולם נמכרים במחיר אחיד של 34 ש"ח.

הום אוף דה ברייב. בושוויק (צילום: בן יוסטר)
הום אוף דה ברייב. בושוויק (צילום: בן יוסטר)

"תהליך היצירה היה ארוך מאוד", מספר אזגורי על השותפות מנקודת מבטו. "בהתחלה באתי עם תפריט רציני שקרוב לבר א וין, אך מהר מאוד הבנתי שיש כאן מקום עם די.אן.איי שונה. החבר'ה של האימפריאל חשבו על משהו אמריקאי שברגיל די רחוק ממני, אבל בסוף מצאתי את עצמי מחפש וחוקר ודווקא מתחבר למטבחי מהגרים בניו יורק. הקו הקולינרי המובהק הוא תפריט לילה ותפריט בר".

בתקופת הקורונה היית במנזר וכעת אתה כאן. האם מדובר במשרה זמנית?
"אני אני אכן עושה סיבוב פרסה וחוזר לעסקי הברים. בושוויק אינו ליווי ולא פתיחה רגעית, אני כאן בשביל להישאר".

בושוויק, נחלת בנימין 28, תל-אביב, 03-5678000, ראשון-שבת 18:00-01:00