הדייט שתקע אותי: ניסינו את הבושם החדש בריח תל אביב
הבושם החדש של טציאנה טרנזי מוקדש לעיר תל אביב. ביקשנו מעורכת מדור האוכל שלנו להוציא אותו לדייט, היא חזרה כדי לספר
עם תג מחיר של 268 דולר ל־100 מ"ל ובקבוק שנראה כמו פסל סביבתי של יעקב אגם, באמת שרציתי להתאהב ב־Sunsation – הבושם החדש מבית טיציאנה טרזי המוקדש אקסקלוסיבית לעיר תל אביב. עם משחק המילים המתוחכם ועם האגדה שמתלווה לבית הבישום האיטלקי מלא השיק, חשבתי שנקרית בדרכי, סוף סוף, ההזדמנות לערוק מעולם הבשמים המסחריים הבנאליים (היי נרסיסו רודריגז ושלום גם לשאנס של שאנל), לעולם בשמי הבוטיק הנרקחים בקפידה בבתי בישום אירופיים ותיקים.
בית הבישום של טרנזי הוקם בשנת 1968 בידי עלם איטלקי בשם הסקסי להחריד ג'וליולימו – קצין פרשים חובב אסתטיקה וסטודנט לפילוסופיה. איך אפשר שלא להתאהב? Sunsation, הארוז בבקבוק עגול בצבע אדום אש וזהב, נרקח בידי ילדיו של הקצין והוא פרי שיתוף פעולה ראשון בין מותג הבישום ודיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון, שהורכב בידי טובי האפים האיטלקים והישראלים.
יכול להיות שהייתי צריכה לחשוד ברגע שקראתי את הקומוניקט שהתלווה אל הבושם, שמתפאר בנופים המתוירים של יפו העתיקה ומתאר את תל אביב כמקום קסום ובעל יופי שמיימי. תיאור הניחוח במילים דווקא דיבר אליי: "היצירה נפתחת עם פיצוץ מחשמל של פרי הדר". וואלה, אוהבת. תנו לי ניחוח הדרים ואני מאושרת. עוד הבטיחו בכתובים הדהוד חזק של ברגמוט ותפוז סיני, פלפל ורוד והל, גרגרי ערער יסמין ועלי תה. מה שנקרא כתיאור של אחד הקוקטיילים המושלמים של האימפריאל התברר למרבה הצער כניחוח אגרסיבי מדי, לימוני כמו מרגריטה שלא הותקנה כהלכה, מבוגר מאוד ובעיקר תל אביבי כמו דודה שעברה לגור באחד ממגדלי היוקרה של העיר אחרי שמאסה בחיים במרסיי.
כמו כל דייט שאני רוצה לתת לו הזדמנות אמיתית, ניסיתי. העברתי עם Sunsasion כמה ימים ולילות, לקחתי אותו למקומות האהובים עליי בעיר. שתיתי איתו ג'ין וטוניק, אכלתי איתו פיתה, נמתחתי איתו בשיעור יוגה והלכתי איתו להופעה. לצערי הוא לא הצליח להשתלב בתל אביב שאני מכירה. אפילו הלכנו לישון יחד, ואף שהוא הקשה עליי להירדם (אגרסיבי, כבר אמרנו?), בבוקר הוא התנדף כאילו מעולם לא היה, וכמו כל דייט כושל, גם ממנו נאלצתי להיפרד לשלום.