בחירות לאגודת הסטודנטים והסטודנטיות: כל מה שחשוב לדעת

ב-11.12.18 יתקיימו הבחירות למועצת אגודת הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת תל אביב. לרגל פתיחת ההרשמה להגשת מועמדות לנציגות במועצת האגודה, אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר

צילום: אורן זיו
צילום: אורן זיו
11 בנובמבר 2018

עוד לא התאוששנו מהבחירות לרשויות המקומיות, וכבר אנחנו נכנסים לסבב בחירות נוסף, קטן יותר, אבל כזה שיכול להשפיע ולעצב את הקהילה שאנחנו לוקחים בה חלק ואת המרחב שאנחנו מגיעים אליו יום-יום: הבחירות למועצת אגודת הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת תל אביב.

הבחירות למועצת אגודת הסטודנטים נערכות מדי שנה בחודש דצמבר. ההכנות אליהן מתחילות כבר בחודש נובמבר, וכוללות חלוקה של אזורי הבחירה (כמה נציגים יהיו לכל חוג או כמה חוגים ייצג כל נציג) וקבלת הגשות מועמדות לנציגות מהסטודנטים והסטודנטיות בקמפוס.

בדומה לשיטת המנדטים, כל נציג במועצת אגודת הסטודנטים מייצג כמות דומה של סטודנטים, ולכן במקרה של חוגים קטנים יהיה נציג אחד על כמה חוגים (לדוגמה: מוקצה נציג אחד לחוגים ספרות, תרבות עברית, היסטוריה של עם ישראל, והתכנית ללימודי נשים ומגדר). לעומת זאת במקרה של חוג גדול במיוחד, יכולים להיות שני נציגים ויותר לחוג אחד (לדוגמה: לתואר הראשון במדעי החיים מוקצים 3 נציגים).

אספנו לכם את כל המידע הדרוש על תהליך הגשת המועמדות ובחירת הנציגים על מנת שתוכלו לממש את זכותכם הדמוקרטית לא רק ברמה הארצית והמקומית, אלא גם ברמת הקמפוס.

 

הרשמה

11-26.11

על מנת להירשם כמועמד לנציגות במועצת אגודת הסטודנטים והסטודנטיות, יש להגיע למרכז השירות של אגודת הסטודנטים (הממוקם בבניין מיטשל) עם תעודה מזהה ולהירשם שם במערכת האינטרנטית. המועמדים יקבלו בהמשך מייל המבקש מהם לשלוח מצע ותמונה, אותם מומלץ להכין מראש.

 

בחירות

11.12

הקלפיות יפוזרו בכל רחבי הקמפוס, וניתן יהיה להצביע בכל אחת מהן, בלי קשר לפקולטה בה אתם לומדים. כשתגיעו לקלפי תזדהו, המערכת תציע לכם את המועמדים הרלוונטים לחוגים שלכם ואתם תוכלו לבחור מביניהם.

ניתן להצביע פעם אחת בלבד בחוג אחד בלבד!

 

תוצאות

11.12

עוד באותו הערב ייערך אירוע של הקראת התוצאות, ולמחרת רשימת 75 הנציגים תתפרסם באתר אגודת הסטודנטים והסטודנטיות.

 

נציגות

דצמבר 2018 – דצמבר 2019

רגע לפני שהמועצה החדשה תצא לדרך, הנציגים הנבחרים יצאו לסמינר הכשרה של יומיים. בהמשך תפקידם יהיה לייצג את הסטודנטים בחוג או בפקולטה אותם הם מייצגים במועצת אגודת הסטודנטים ולהיות הקשר שלהם לאגודה. הנציגים יטפלו בפניות של סטודנטים, יעלו סוגיות שמטרידות את הסטודנטים בפני המועצה ויקדמו מהלכים שיסייעו לסטודנטים. הנציגים יזכו להשפיע על ההחלטות שמתקבלות במליאה ולהשמיע בה את קולם של הסטודנטים שהם מייצגים, וכן ייקחו חלק בישיבות מועצה אחת לחודש ויוכלו לקחת חלק בוועדות בנושאים שונים: כספים, מכרזים וביקורת.

 

אז למה אתם מחכים?

הגיע הזמן לבחור.

 

למידע נוסף:

חלוקת אזורי הבחירה – כמה נציגים יש לכל חוג

הבחירות למועצת אגודת הסטודנטים באתר אגודת הסטודנטים והסטודנטיות

לוח הזמנים של הבחירות למועצת אגודת הסטודנטים והסטודנטיות

רשימת הנציגים הנוכחיים במועצת אגודת הסטודנטים והסטודנטיות