תדר וקולנוע קנדה מציגים: מרתון סרטי תל אביב ביום הבחירות

סרט שהגדיר את האופי של תל אביב שנים קדימה. "עורבים" (צילום: ארכיון הסרטים הישראלי/סינמטק ירושלים)
סרט שהגדיר את האופי של תל אביב שנים קדימה. "עורבים" (צילום: ארכיון הסרטים הישראלי/סינמטק ירושלים)

החל משעות אחר הצהריים מחר (יפתחו שערי התדר, יפרשו המחצלות תחת כיפת השמיים, יוצב המקרן של קולנוע קנדה ויצא לדרך ערב של טריפל פיצ'ר מרהיב המורכב מסרטים שבחרו את תל אביב, נוצרו בצלמה ובדמותה ושאלו מי היא ומה היא. אבל קודם לכו להצביע

26 בפברואר 2024

מה עושים ביום השבתון התל אביבי לכבוד הבחירות המקומיות, אחרי שהצבעתם, אכלתם, שתיתם, הסתובבתם, עשיתם שופינג, קפצתם רגע לחוף כי יום יפה – והשעה בסך הכל 16:00? הסכיתו ושמעו כי יש לנו הצעה תל אביבית במיוחד: הולכים לתדר. שם, החל מהשעה 17:00מחר (שלישי, 27.2) ישתלט קולנוע קנדה על הרחבה המרכזית עם טריפל פיצ'ר איכותי ומדויק של סרטים תל אביבים שמתרחשים בתל אביב ויש בהם מן התל אביביות עצמה.

>> הבחירה הטעימה: הספיישלים הכי שווים של יום הבחירות

כפי שניסחו זאת אנשי התדר עצמם, "ביום שבו תל אביב יוצאת לבחור ושואלת מי ומה היא, קולנוע קנדה יעמידו את המקרן בבית רומנו לערב של שלושה סרטים מקומיים ששואלים בדיוק את אותה שאלה. מהשעה 17:00 נפרוס את המחצלות ואת הכיסאות ברחבה לכבוד טריו פיצ׳רים שתופסים שלוש זוויות שונות ומשונות על העיר חסרת המנוח, הלא פשוטה אך אהובה שבה אנחנו נמצאים".

סרטים תחת כיפת השמיים זאת הבחירה שלנו. תדר (צילום: אריאל עפרון)
סרטים תחת כיפת השמיים זאת הבחירה שלנו. תדר (צילום: אריאל עפרון)

שלושת הסרטים הנהדרים שנבחרו הם "תעלת בלאומילך", הסאטירה המושלמת וההפקה האדירה על כאוס של טעויות ושיפוצים בתל אביב, נושא שנותר קרוב ורלוונטי לליבנו למרות כל השנים שחלפו; "עורבים" המיתולוגי של איילת מנחמי, על נערה בת 17 שעוברת לתל אביב ומצטרפת לקומונה פאנקיסטית, סרט שבמידה רבה שיקף וגם עיצב את התל אביביות של תחילת הנייינטיז; ו"סרט בסנטר", הדוקו הנהדר שמוקדש לתופעה התרבותית שהיא דיזנגוף סנטר וזכה לפרגונים רבים גם כאן אצלנו ב"טיים אאוט".

כרגיל באירועים מעין זה, תוכלו להשתרע על המחצלות ברחבה המרכזית תחת כיפת השמיים, להזמין מגש עצום של פיצה תדר המצוינת, פופקורן ומשקאות תואמים, ובין לבין להתלהב מהסלקשן של המוזיקה שתגיע מהעמדה בין הסרטים, לפניהם ואחריהם. התוצאות במילא יגיעו רק בבוקר. של הבחירות, כלומר. מה זאת אומרת איזה בחירות? יש מחר בחירות. לכו להצביע ואל תעזו להראות את הפרצוף שלכם לפני שמילאתם את חובתכם האזרחית, חוצפנים.
>> קולנוע קנדה X תדר: טריפל פיצ'ר תל אביבי, דרך יפו 9, כניסה חופשית על בסיס מקום פנוי מגיל 21