האשליה של "בין שני שרכים" התנפצה: גאליפנאקיס הוא סלב זחוח

האיש שלועג לפורמט הלייט נייט כבר שנים בסדרת רשת מצליחה עשה שיפט משמח לנטפליקס, אלא שהכל נהרס בביקור קצר אצל ג'ימי קימל

זאק גאליפנאקיס ב"בין שני שרכים" של נטפליקס
זאק גאליפנאקיס ב"בין שני שרכים" של נטפליקס
23 בספטמבר 2019

ברוכים הבאים ל"בין שני שרכים" ("Between Two Ferns"), תכנית הלייט נייט היחידה בה שמות האורחים תמיד לא מאויתים נכון, המנחה לא מגלה בהם עניין והנונסנס מגיע לשיאים חדשים. תכנית ההשפלות הזו, בה כל ריאיון אורך חמש דקות, רצה כבר כמה שנים כסדרת רשת מצליחה שעליה מנצח זאק גאליפנאקיס – ועכשיו היא נרכשה על ידי נטפליקס והפכה לסרט. האניגמה שהיא גאליפנאקיס הפכה לעוד יותר מעניינת, אלא שהאשליה המהפכנית התנפצה במקום הכי בנאלי שאפשר לדמיין.

גאליפנאקיס לועג לפורמט הלייט נייט ("כמה מילים אתה יודע?", שאל את קיאנו ריבס), אבל לא מחסל אותו; הוא מקרינג' את המרואיינים החשובים – מאובמה והילרי קלינטון ועד קארדי בי – בלי ליצור אצלם נזק תדמיתי כלשהו. להפך, הם מקבלים קרדיט על זה שהם משתפים פעולה עם הפארודיה. לא ברור אם גאליפנאקיס הוא הקוסם מארץ עוץ או הדחליל, גאון קומי או שחקן עצלן שמשחק את אותה הדמות שוב ושוב במערכונים ובסרטים ("הנגאובר", "סיפור מצחיק"): קטנונית ומעצבנת, מתוסבכת ומוזרה. מה שבטוח, כולם אוהבים את זה. עובדה – ההומור המוזר שלו הביא לו אמי על הפורמט. גאליפנאקיס מתעקש להתקע על דמות שלעולם לא תתפתח וזה לגמרי עובד.

יש שרואים בגאליפנאקיס סוג של מהפכן בידור, מי שלקח את הלחם והחמאה של הבידור האמריקאי והשליך אותם על הרצפה בזלזול. הוא דבק במשימה והמסר עבר, עד לתקלה מאכזבת במיוחד שהתרחשה השבוע. גאליפנאקיס התארח בלייט נייט של ג'ימי קימל, בריאיון שהיה גדוש בפוטנציאל לממש את המהות של "בין שני שרכים". אבל ההצגה חייבת להימשך, וקיבלנו את כל מה שהאיש לועג לו: שאלות מתחנפות, חגיגה של האדרה עצמית, שטחיות ושעמום לא מבדר. הראיון כלל את כל השטיקים הרגילים – בדיחות על דברים מוזרים שילדים עושים, אחווה אבהית מזויפת, דיונים ארוכים בפעולות שגרתיות כדי להוכיח שגאליפנאקיס אינו בן אלמוות (הוא מכין סמות'י! הוא קם להשתין באמצע הלילה!).

ואז מגיע הפרומושן. כולם מוחאים כפיים כשהמגיש מציג את הסרט החדש שעלה לנטפליקס. "כולם מכירים את התכנית הזו, נכון?" אומר קימל בחיוך הצחור. בום! האשליה נשברת. גאליפנאקיס הוא עוד סלב זחוח שהגיע לקדם מוצר, עוד מישהו שפשוט רוצה להיות מפורסם. שוב אנחנו מגלים כי The revolution will not be televised.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"