ביסטרו וניה החיפאי קופץ לביקור בתל אביב

ביסטרו וניה מחיפה מגיע לנחלת בנימין לארוחה האחרונה בסדרת ארוחות דינר רש

שחר סיוון, ביסטרו וניה. צילום: בן קלמר
שחר סיוון, ביסטרו וניה. צילום: בן קלמר
21 בדצמבר 2014

בעוד שמרבית המשתתפות באירוע דינר רש הן מסעדות בעלות עבר מפואר, המסעדה החותמת את שרשרת האירועים היא מסעדת וניה, מסעדה חיפאית בת שמונה חודשים בלבד. מסעדת וניה קרויה על שם הסופר הרוסי ונדיקט ירופייב, מחבר הספר מוסקבה פטושקי, שאותו מעריצים בעלי המסעדה – שחר סיוון ואורי אלון. סיוון ואלון נפגשו לפני 15 שנה, כשסיוון עבד כטבח בבר בחיפה ואלון היה לקוח, סטודנט מהטכניון, שהיה מגיע מדי ערב ומוריד לא פחות מתשע כוסות של גינס. הפגישות המקריות בבר הפכו לחברות של ממש, וכיוון ששניהם אוהבים לאכול ולשתות, מדי כמה שנים הם נהגו להשתכר ולפנטז על פתיחת מקום משלהם. ביסטרו וניה הוא פשוט מימוש של אותן פנטזיות.

סיוון, חיפה היא עיר של מוסדות אוכל ותיקים, איך אתם משתלבים בנוף הקולינרי שלה?

"נכון, אבל עדיין חסרים מקומות בילוי לאכול בהם. רצינו לבנות מקום כזה, שמאחד את תרבות הברים של הימאים ואת בתי המרזח של הרומנים, וגם נהנה מחומרי גלם פלסטינים מהוואדי. וניה הוא ביסטרו שמכבד את חומרי הגלם המקומיים ונותן להם ביטוי, ואנחנו פשוט החלטנו החלטנו לארוז הכל במקום שמדבר באוכל עילי וגסטרונומיה צרפתית, אבל ענייני ובגישה פשוטה. לכן החלטנו על הקונספט של ביסטרו, שזה 'מהר' ברוסית".

השפים המשתתפים בדינר רש. צילום: בן קלמר
השפים המשתתפים בדינר רש. צילום: בן קלמר

מה אתם זוממים לעשות בתל אביב?

"אנחנו מסעדה חדשה עם צוות מצומצם ואנחנו אוהבים את הקהל הקבוע שלנו ואת התרבות מקומית החיפאית. גרתי תקופה קצרה בתל אביב והייתה לי הרגשה שיש בה עודף מהכל. עיר של יותר מדי, ולדעתי זה מוריד מהעשייה, מהרומנטיקה ומהנוסטלגיה. לחיפה במובן הזה יש הרבה מה להציע. אני אביא לתל אביב את חומרי הגלם של חיפה, אכין איקרה טרייה מביצי דגים שאקנה אצל הדייגים ואגיש לצדם שמנת חמוצה וקרקר זהב של פעם; אביא סל עשבים טריים מהוואדי ואכין סלט עשבים וצנוברים; דג מלוח זה הספיישל הכי פופולרי אצלנו אז אני אכבוש כל מה שאביא מוויקטור הדייג – ראשי קלמרי ודגים; מכיוון שאני מוריד את הכובע בפני מעיין הבירה, אנחנו נביא גם קוסטיצה בגרסה שלנו, מעושנת, בעלי אקליפטוס עם נגיעה צרפתית של אגס אפוי במלח וסוכר דמי גלאס של ציר בקר ויין אדום; אביא איתי את הטחול הממולא המפורסם של איטליז דני מרחוב העצמאות, ואבא שלי יעזור במטבח ויכין טארט שוקולד. כמו כן, נביא הרכב מוזיקה שמנגן אצלנו בימי חמישי בעיר, ודי.ג'יי מהברנז'ה. זאת תהיה הזדמנות חד פעמית לתמצת את חיפה ולאפשר לתל אביבים לטעום ממנה קצת".

ארוחת טעימות: 190 ש"ח לסועד.

דינר רש, ביסטרו וניה, נחלת בנימין 48, 6716272־04, 22.12־27.12