בלי לאבד את הצפון: ביסטרו מיכאל מגיע לביקור בתל אביב

טוב שבאת. שף מיכאל גרטופסקי ברביבה וסיליה (צילום אסף קרלה)
טוב שבאת. שף מיכאל גרטופסקי ברביבה וסיליה (צילום אסף קרלה)

מיכאל גרטופסקי, שעבד בכמה מוסדות אוכל רציניים במיוחד בתל אביב ובחו"ל כבר מזמן עזב את העיר לטובת פעילות באחת המסעדות הכי טובות בצפון, מיכאל - ביסטרו מקומי. כעת הוא חורג ממנהגו ומגיע להתארח בשורת ארוחות ברביבה וסיליה

31 באוגוסט 2022

כבר שנים שמיכאל ביסטרו מקומי הוא ציון דרך במפה הקולינרית הישראלית. סיפורו של מיכאל גרטופסקי שעזב את תל אביב ופתח מסעדה קטנה במושב לימן צובע את המקום בהילה רומנטית, המהווה עבור חובבי אוכל סיבה טובה לנסוע לצפון. כעת הוא מגיע לסדרת ארוחות ברביבה וסיליה. עוד בטרם נטש את העיר נקשר שמו של גרטופסקי במוסדות אוכל רציניים – לימודים בקורדון בלו, סטאז' אצל גורדון ראמזי וקריירה ברפאל ובהרברט סמואל. הוא שימש שף בסושיאל קלאב ועדיין מעורב בבר האיטלקי צ'יקטי, במקביל לביסטרו הפועל מספר ימים בשבוע בלבד. "את עמוס ורביבה ז"ל אני מכיר שנים רבות עוד מתחילת דרכי הקולינרית", הוא משחזר. "רביבה גילתה אותי בתחילת דרכי וסימנה אותי כבר אז. למרות שאני לא מתארח ולא מארח בדרך כלל, החלטתי להצטרף להרפתקה עם עמוס והחבר'ה שלו".

מיכאל ביסטרו מקומי ברביבה וסיליה (צילום אסף קרלה)
מיכאל ביסטרו מקומי ברביבה וסיליה (צילום אסף קרלה)

ההרפתקה, כלומר הארוחות שתתקיימנה ב"רביבה הקומה השנייה", חלל האירועים של רביבה וסיליה, הן חלק מפרויקט קולינרי בינלאומי של יקב קלאודי ביי הניו זילנדי. גרטופסקי מצטרף בכך לרשימת שפים מובילים ברחבי העולם המעודדים שימוש בחומרי גלם מקומיים. "היקב נגע בי בתפיסת עולמו ובאיכות היין שהוא מייצר", הוא מסביר. התפריט מורכב ממנות דגל המוגשות במיכאל ביסטרו מקומי, תוך התאמה ליין, לחלל האירוח ולעונתיות. לדוגמה: פרחי קישואים פריכים, אורז ירוק ופונדו פרמז'ן; טרטר דג ים קצוץ עם קרקר שמן זית בעבודת יד ועלי תבלין; כיסונים במילוי תפוחי אדמה מעושן וחמאה מלוחה וכתף טלה מפורקת עם טאקו ערבי וצזיקי עלי בר – בסך הכול 10 מנות (ראשונות, ביניים, עיקרית וקינוח), יין, סודה וקפה.

כיסונים במילוי תפוח אדמה מעושן (צילום אסף קרלה)
כיסונים במילוי תפוח אדמה מעושן (צילום אסף קרלה)

לשאלה האם הארוחות הן נסיעת מבחן לקראת פתיחת מסעדה בתל אביב משיב גרטופסקי בדיפלומטיות ש"אני טיפוס הרפתקן, ולכן איני פוסל פעילות עתידית בעיר מעבר לעשייה הנוכחית שלי בה". עד אז אפשר להיכנס לאוטו ולנסוע צפונה או לנצל את ההזדמנות המיוחדת שמיכאל ביסטרו מקומי מגיע לעיר.
ניסים אלוני 10 (קניון G), תל אביב, ראשון-רביעי (11-14.9), 450 ש"ח לאדם, הזמנות באתר