ביקורת ברים מחוץ לעיר: סעידה בפארק בחולון

הפעם שלחנו את כתבתנו לבר המקביל לפורט סעיד, רק בחולון. היא אכלה "רק חומוס", בהתה בפרצופים שחייכו אליה מתמונות על הקיר ושוב, הרגישה כמו חייזר

סעידה בפארק בחולון (צילום: דויד ששון)
סעידה בפארק בחולון (צילום: דויד ששון)
30 במרץ 2017

אחרי פתח תקווה, גבעתיים, ראשון לציון ורעננה הגיעה תורה של חולון. "סעידה בפארק", מכריז ידידי החולוני במקורו. "סעידה במה?", שאלתי בהלם. "זה אמור להיות הפורט סעיד שלכם?". כמה שעות אחר כך שלפתי את חברת המערכת ענבר מהמיטה ודהרנו לפארק פרס בחולון, זה שמאכלס לרוב משפחות וזאטוטים צמאים לשוקובו. סעידה נראה באמת כמו פורט סעיד, אם קיים בערב אפל יחסים אסורים עם קלרה, ונולד להם ממזר שנשלח כעונש לגבולו הדרומי של גוש דן. כל הקו העיצובי ערבי, המוזיקה גם היא ערבית, והמנות קורצות לתחכום של אייל שני עם שמות כמו "רק חומוס" (שתאמינו או לא, מכילה רק חומוס), אבל הקהל – הוא צועק קלרה ונועל נעלי עקב.

"אוקיי, נכנסת למוד התל אביבי המתנשא שלי", אומרת ענבר. "הנה תראי!", היא אומרת בהתרגשות. "בנות חסרות מודעות עושות סלפי עם צ'ייסרים של ואן גוך!". בזמן שאנחנו מותקפות באתניות ורק חומוס (נהדר אגב), לא יכולנו להתעלם ממצגת התמונות שמוקרנת על מסך ענקי בבר – מאירועים שהתקיימו באותו הבר. בליינים מבלים, בליינים מחייכים, בליינים זורקים מפיות. *באותו המקום שבו מוקרנות התמונות*.

הדיסוננס בין העיצוב והרצון לשמור על אותנטיות לבין הפרצופים הבלונדינים המחייכים אליי מהקיר הרג אותי. הייתי חייבת להבין מי הם החייכנים. תחקור קצר של הברמנית המקסימה שלנו, נסטיה, הוליד ממצאים מעניינים. בסופי שבוע סעידה, שמתיימר להיות בר מסעדה, חובש את כובע המגה בר עם תקלוטים, בנות במכנסונים והופעות חיות של אמנים מוכרים. גם כשהוא במוד הקרחנה ממשיך המקום להוציא מנות אוכלאוכל כמו קבב סעידה, פלטת מטוגנים וסלטים. בימי שבת, כיאה לפארק פרס, הופך המקום למסעדה ידידותית למשפחות ולילדים; ובאמצע שבוע, לעומת זאת (מועד הגעתנו למקום), מאכלסות אותו שתי קבוצות עיקריות – זוגות בדייטים מחד גיסא והאנגים מאידך גיסא. המון האנגים. כמות כזאת של האנגים לא ראיתי מימיי. כל הארץ חבורות חבורות. ולצדן, כאמור, הדייטים: מדהים היה לראות עד כמה החולונים, שהתחרמנו בזוגות רצופים על הבר, מסוגלים להיות תשוקתיים כל כך לרגע אחד, וברגע הבא לחזור לבלוס שניצלונים.

אבל לא הכל תלוש מהמציאות כאן בחולון. אזור העישון מצליח לאוורר את עצמו באופן מרשים, האוכל טעים, והברמנית הייתה חמודה במיוחד. איך לסכם את החוויה בסעידה בפארק? ענבר סיפרה שהלכה שם לאיבוד כי הרגישה כמו ילדה מהניינטיז שנשלחה אל העתיד. ואני, כמו בברים רבים אחרים מחוץ לעיר, שוב הרגשתי כמו חייזר.

> סעידה בפארק, שדרות ירושלים 220, חולון (מתחם לה פארק) – 054-2033704
א'-ה' 18:00-עד אחרון הלקוחות, ו'-ש' 12:00-עד אחרון הלקוחות