שיקגו פיצה של פיצה האט: לא יותר מפארסה שיווקית

כששמענו על הפיצה החדשה של ענקית הפיצות האמריקאית חלמנו על דיפ דיש מושחתת, אבל קיבלנו את המאפה דמוי הסופגנייה הרגיל עם כמות תוספות קמצנית ומבאסת

פיצה האט (צילום: אסף קרלה)
פיצה האט (צילום: אסף קרלה)
11 במרץ 2020

יש לי חברה, שמה שמור במערכת, שאוכלת רק את התוספות של הפיצה. היא לא עושה את זה מסיבות בריאותיות או בגלל איזו דיאטה ביזארית, אלא כי היא באמת אוהבת רק את התוספות. היא מקלפת את מעטה הגבינה, אוספת בדרך חופן נאה מהרוטב והתוספות, ומשאירה משולש בצק עירום מאחוריה. זה סוטה, אבל במידה מסוימת, זו זווית ראייה מעניינת על פיצה. הרי פיצה ללא כלום כבר יש לנו – הפוקאצ׳ה כמובן – אז למה שלא ניצור פיצה שכולה תוספות? ומה אם אגיד לכם שכבר יש פיצה כזו, ושהיא הדבר היפה בעולם?

אי שם בשיקגו, עיר שבה הכל גדול, מוגזם ושמנמן, נולדה הדיפ-דיש (Deep-Dish) פיצה – מפלצת יפהפיה שנראית יותר כמו פאי. זו פיצה, במובן הרחב של המילה, שמורכבת כמו עוגת שכבות עבה: בצק עבה כבסיס, שכבת גבינה עבה, שכבת תוספת בשרית (לרוב פפרוני, נקניק איטלקי קצוץ, בייקון או בדרך כלל – שלושתם), רוטב עגבניות סמיך ומתובל ועוד שכבה קלה של פרמזן. כלומר, לא רק שמדובר בפיצה בעובי של לזניה, אלא גם כזו שבנויה הפוך (הגבינה למטה, הרוטב מעל התוספות) ותאמינו לי, מניסיון, גם אם אתם בדרך כלל מחסלים מגש ומבקשים עוד סלייס, בדיפ-דיש אי אפשר לסיים יותר משניים-שלושה משולשים, למרות שתמיד רוצים.

לכן באופן טבעי התלהבתי כשראיתי שפיצה האט הכריזו על פיצה בסגנון שיקגו, במסגרת שיתוף פעולה עם אל על לקידום יעד טיסה חדש לעיר הרוחות. תזמון מחורבן מבחינת טיסה, אבל תזמון מצוין מבחינת פיצה, מאכל שנולד עבור אנשים בבידוד. האמת, לרגע לא ציפיתי שהגרסה של האט תזכיר יותר מדי את הדיפ-דיש או את אחותה התאומה, הסטאפד (Stuffed) פיצה, שכוללת שכבות בצק ורוטב נוספות. שורת התיאור המינימלית ("פיצה מבצק עבה עם מוצרלה בשוליים") הצביעה על כך שלכל הפחות הם שואפים לייצר אשליית דיפ-דיש, אבל שסיכויי החלום שלי לטעום אפילו משהו דומה הלכו והצטמקו.

deep dish, הדבר האמיתי (צילום: Shutterstock)
deep dish, הדבר האמיתי (צילום: Shutterstock)

עם זאת, אני נוטה להאמין בטוב שבאדם, לכן רציתי להאמין שבפיצה האט עשו לפחות מאמץ להתקרב לגרסת המקור. הזמנתי מגש אחד של פיצה בסגנון שיקגו ומגש אחד של פיצה רגילה להשוואה. בפיצה האט אין תוספות בשריות כנהוג בשיקגו, אז הסתפקתי בחצי פטריות וחצי תוספת גבינה (קיוויתי שאולי זה יעזור למסיבת הגבינות שדיפ-דיש אמורה להיות), והמגש הרגיל קיבל חצי עם אננס וחלפיניו (שקט, זה שילוב מושלם ואני לא מוכן לשמוע תלונות נוספות!). כשהגיעו הפיצות, החששות שלי התגשמו. לא הייתי מצליח להבדיל בין המגשים אילולא הקראסט הממולא במוצרלה. השיקגו סטייל התגלתה כפארסה שיווקית גרידא – זה כולה פיצה רגילה מאותו בצק עבה דמוי סופגניה עם גושי מוצרלה בשוליים. התיאור אמנם קלע בול, אבל השם מטעה. כלומר, אפילו הפיצה הרגילה היתה יותר עבה מהפיצה שהתיימרה להדמות לפיצה המפורסמת משיקגו. אני מאוד מקווה שאף אחד משם לא יראה את הפיצה הזו.

למעשה, הפיצה הרגילה שהזמנתי היתה עבה יותר, עם יותר גבינה וגם תכלס יותר טעימה. האכזבה שלי מתכסיס השיקגו לא נבעה משנות האור שהפרידו בינה לבין פיצת המקור, אלא מחוסר המאמץ המופגן של פיצה האט. הרי הם יכלו לייחד את הפיצה בהשראת הדיפ-דיש במגוון דרכים, ובכלים הקיימים להם – לשפוך את הרוטב מעל הגבינה, להוסיף מעט ממנו בשוליים, להעמיס בגבינה, או במינימום לייצר את מרקם השכבות הייחודי לפיצת שיקגו. אבל לא, במקום זה בסך הכל קיבלנו קצת מוצרלה בשוליים כאילו השנה היא 2002 וזה עדיין מלהיב. עדיין רציתי את טעם הדיפ-דיש, או לפחות משהו שיזכיר אותו, אז ברגע שאני יכול לתאר רק כהבזק גאונות טראשי, ובהשראת חברתי העלומה והפיצה המקורית, קילפתי מהפיצה הרגילה את הגבינה, התוספות והרוטב כדי לערום אותן על משולש השיקגו. לקחתי ביס ממגדל הפיצה הקטן שבידי, ולרגע אחד חזרתי בדימיוני לסוויט הום שיקגו.

כוכבים: 2
טעים: רק אם אתם אוהבים פיצה האט רגילה
וייב: סניף פיצה האט בשיקגו, או בכל מקום אחר
מחיר: 110 למגש פיצה שיקגו ומגש רגיל ללא תוספות, כל תוספת 9.9 ש"ח למגש
כל יום 11:00 – 00:30, טלפון 1700-506070