Bird החלה להפעיל שירות קורקינטים חשמליים שיתופיים בעיר

לא רק אופניים: החברה האמריקאית Bird, המספקת שירות של רכיבה שיתופית על קורקינטים חשמליים החלה לעבוד היום גם בארץ. איך זה עובד, כמה יעלה לרכוב על הקורקינטים ולמה בלוס אנג'לס שורפים אותם?

קורקינטים של Bird (צילום: shutterstock)
קורקינטים של Bird (צילום: shutterstock)
14 באוגוסט 2018

 

Bird, החברה האמריקאית הפופולרית לתחבורה שיתופית, מגיעה לארץ ומתחילה לפעול החל מהיום (שלישי) גם בתל אביב. ב-Bird מציעים השכרת קורקינטים חשמליים לפי שעה, ממש כמו תל אופן ומובייק שאנחנו מכירים, באמצעות אפליקציה שדרכה מנהלים את העניינים. כרגע מספר הנקודות בהן תוכלו לשכור את הקורקינטים לא גדול, אבל בחודשים הקרובים הפריסה תתרחב ואלה יהיו זמינים בכל רחבי העיר.

>> בדקנו מה טוב לכם: מובייק או תל-אופן? 

כמה זה יעלה? בכל נסיעה תיפרדו מ-5 ש"ח ועל כל דקת נסיעה מ-50 אגורות. התשלום עובד כמו באפליקציות האחרות שאנחנו מכירים – דרך כרטיס האשראי. שלא כמו אופניים רגילים, אותם אין צורך להטעין אלא רק לדאוג שהם יישארו תקינים, את הקורקינטים החשמליים צריך להטעין. אז מי יעשה את זה? Bird מזמינה את הצרכנים להפוך ל"צפרים", להשתתף בתהליך ולהרוויח מזה. מי שיחפוץ בלהפוך ל"מטעין", יוכל לאסוף את כלי התחבורה הקרובים לביתו ולהטעינם במהלך הלילה ולהחזירם בבוקר ל"קנים". עבור כל קורקינט שיוטען, ה"צפר" יקבל עד 20 ש"ח.

קבלו אותו! Bird (צילום: shutterstock)
קבלו אותו! Bird (צילום: shutterstock)

בשנים האחרונות מספר הנפגעים כתוצאה מפגיעה כתוצאה מרכיבה על כלים חשמליים (הרוכבים עצמם והולכי הרגל) ממשיכים לעלות. ב-2017 בלבד אושפזו בבתי החולים כתוצאה מתאונה עם כלי רכב חשמלי 697 בני אדם, כך על פי נתונים של עמותת אור ירוק. לא ברור איך בפועל תוכל Bird לדאוג לכך שמשתמשיה לא יעברו למשל על החוק המחייב חבישת קסדה, אך החברה קבעה כי על אף שהגיל המותר לרכיבה הוא 16, רק בני 18 ומעלה יוכלו להשתמש בשירותיה. בנוסף, בניסיון להילחם ברכיבה המסוכנת בעיר, היא תפעל לטענתה לחינוך והסברה לנסיעה בטוחה.

אצלנו מציירים שבילי אופניים פיראטיים, אבל בלוס אנג'לס לקחו את המחאה כמה וכמה צעדים קדימה: בעקבות העלייה החדה המתמדת בנפגעים כתוצאה מתאונות בעקבות קורקינטים חשמליים (של Bird ושל חברה נוספת שפועלת שם) בעיר, החליטו תושבים להרוס בכל דרך אפשרית את הכלים; שריפה, השחתה ועד כדי מיקומם בתוך תא שירותים כימיים. על פי לוס אנג'לס טיימס, עובדים בחוף סנטה מוניקה היו עדים לזריקת הקורקינטים לאוקיינוס. האם זה צפוי לקרות גם כאן?

A post shared by Bird Graveyard (@birdgraveyard) on

"אנו מביאים את הבשורה לישראל ובטוחים כי המוצר שלנו יהווה פיתרון מושלם לנסיעות בתוך העיר", אומר יניב ריבלין, מנכ"ל Bird ישראל, "תל אביב בפרט וישראל בכלל, מתאימות בצורה יוצאת דופן למוצר ולשרות שאנחנו מביאים. אין לי ספק שהצרכנים יבינו במהרה שיש כאן פתרון אמיתי, חדשני, שיתופי וידידותי לסביבה עבורם".