אסקפיזם 2024: בית הדרקון מבטיחה קיץ של דם, אש וחרבות ברזל

בדיוק מה שהיינו צריכים עכשיו? "בית הדרקון" (צילום: יחסי ציבור/HBO)
בדיוק מה שהיינו צריכים עכשיו? "בית הדרקון" (צילום: יחסי ציבור/HBO)

בעיתוי גרוע מאוד מבחינת הצופה הישראלי, אך בעיתוי מצוין עבור HBO המג'עג'עת, הטריילר לעונה השנייה של "בית הדרקון" שובר את הרשת עם קרבות דרקונים, חיילים בוערים, שחיתות פוליטית ואלימות בערימות. בואו נקווה שעד תחילת הקיץ יהיה לנו קצת יותר חשק לראות משהו כזה ולקרוא לו "פנטזיה"

זה כנראה לא בדיוק מה שהיינו צריכים עכשיו, אבל זה כנראה מה שמגיע לנו: HBO השיקה אתמול בלילה את הטריילר הראשון לקראת העונה השנייה של "בית הדרקון", סדרת הפריקוול המצליחה לעלילות "משחקי הכס", והיא תשודר בתחילת הקיץ הקרוב. אם לא הייתה מלחמה עכשיו היינו אומרים "בום".

>> ביקורת: מי שיכול לנטוש את "בית הדרקון", כדאי שיעשה את זה עכשיו

הטריילר, שזכה ל-6.5 מיליון צפיות בטוויטר ו-2.5 מיליון צפיות ביוטיוב בלבד תוך פחות מ-12 שעות, מנבא עונה רוויה בדם, אש ואלימות דרקונית, שלפחות כרגע נראית כמו הדבר האחרון שישראלים ירצו לראות אבל לכו תדעו איפה נהיה ביוני-יולי. העונה הראשונה של "בית הדרקון" זכתה על פי נתוני HBO לצפייה מצטברת של כ-29 מיליון צופים בפרק, כך שהטריגרים שלנו הם לא ממש הסיפור כאן.

כך או כך, העונה השנייה מחזירה את מרבית כוכבי הקאסט, ובראשם אמה ד'ארסי, מאט סמית' ואוליביה קוק, והטריילר מציג גם כמה וכמה דמויות חדשות, אך עיקר הפוקוס הוא על מלחמת האזרחים המתפתחת בין רהאניירה טרגריאן ואליסנט הייטאוור, כל אחת מהן עם דרקון עצום משלה ורבבות חיילי CGI שמוכנים לקרבות ענק (כמה מהם עולים באש כבר בטריילר), כשניכר כי לא חסכו כאן בתקציב על קרבות דרקונים עתירי אפקטים.

"בית הדרקון" מבוססת על ספרו של ג'ורג' ר.ר מרטין "אש ודם", המתרחש כ-200 שנה לפני אירועי "משחקי הכס", בשיאה של שושלת משפחת טרגריאן (ממנה הגיעה אם הדרקונים דינאריס טרגריאן). בניגוד ל"משחקי הכס", מרטין חתום על "בית הדרקון" כאחד מיוצרי הסדרה ומעורב הרבה יותר בעיצוב העלילה שלה, מה שמבטיח אולי שזה לא יסתיים בפינאלה מביך כמו זה שנתפר לדינאריס ואריא סטארק. שנחזיק אצבעות? בעיקר לעצמנו.