יש לנו להיט: הרייטינג של "בית הדרקון" ממשיך לשבור שיאים

נתוני הצפייה הפתיעו גם את HBO. "בית הדרקון" (צילום: אולי אפטון/HBO)
נתוני הצפייה הפתיעו גם את HBO. "בית הדרקון" (צילום: אולי אפטון/HBO)

הפרק השני של "בית הדרקון" גרף 10.2 מיליון צופים בשידור ראשון, מעט יותר מפרק הבכורה (10 מיליון בשידור ראשון וכ-25 מיליון בצפייה מצטברת), והעניק לסדרה מעמד רשמי של להיט. ב-HBO נושמים לרווחה ומיהרו להזמין עונה שנייה

30 באוגוסט 2022

בימים שלפני עלייתה של "בית הדרקון" לאוויר הגיע מפלס החרדה ב-HBO לשיאים חדשים. הסקפטיות בתעשיית הטלוויזיה בארצות הברית לגבי סיכויי ההצלחה של סדרת הפריקוול ל"משחקי הכס" הייתה כמעט קונצנזוס, והטענה הרווחת הייתה שמעריצי הסדרה שהתאכזבו מעונת הסיום – ובעיקר מפרק הסיום – של הרפתקאות מלכת הדרקונים ומשפחת סטארק בווסטרוס, לא ימהרו לשוב אל העולם שעיצב הסופר ג'ורג' ר.ר מרטין. אמש התבשרו ב-HBO שהחרדה הייתה מיותרת: מספר הצופים בשידור הפרק השני של "בית הדרקון" הגיע ל-10.2 מיליון, שני אחוז יותר מפרק הבכורה.

הפרק הראשון ששודר בשבוע שעבר קבע שיא לפרמיירה של סדרה חדשה ב-HBO עם 10 מיליון צופים בשעת השידור, וכמעט 25 מיליון בסך הכל בצפייה דחויה (לשם השוואה, פרק הפתיחה של "משחקי הכס" גרף 4.2 מיליון צופים ונחשב להצלחה), זאת מבלי להחשיב את עשרות מיליוני הצפיות הפיראטיות מסביב לעולם. העובדה כי בפרק השני לא נרשמה ירידה דרמטית במספר הצופים, כפי שחשבו רבים שיקרה, מעידה על העניין הגבוה ש"בית הדרקון" ממשיכה לעורר בקרב הקהל וכפי הנראה גם על שביעות רצון מהעלילה והדמויות שהוצגו בפרמיירה.

ביום שישי שעבר, עוד לפני שידור הפרק השני, הכריזה HBO על הזמנתה של עונה שנייה לסדרה. נתוני הצפייה של "בית הדרקון" עדיין לא מתקרבים לשיאים של משחקי הכס (17.9 מיליון צופים בשידור פרק הבכורה של העונה השמינית), אך לעומת מרבית הלהיטים האחרים של רשת הפרימיום האמריקאית מדובר בהצלחה מסחררת. רק בשביל הפרופורציות: "אופוריה", הלהיט הגדול ביותר של HBO בשנים האחרונות, הגיעה בשיאה ל-6.6 מיליון צופים בפרק הסיום של עונתה השנייה.

החדשות הטובות לגבי "בית הדרקון" מגיעות ל-HBO בדיוק בזמן, לאחר שבשבועות האחרונים עוברת הרשת טלטלה כתוצאה מהחלטת תאגיד האם שלה, האחים וורנר, למזג את שירות הסטרימינג הפופולרי HBOMax אל תוך שירות הסטרימינג החדש Discovery+, מהלך שכבר מוביל לביטול המוני של הפקות ב-HBO ולאכזבה קשה בקרב המנויים. האם "בית הדרקון" תציל את מותג הטלוויזיה המוביל בעולם? עכשיו יש מצב.

>> ביקורת: זאת לא סדרה חדשה. זאת בעצם עוד עונה של "משחקי הכס"