בית הקלייה קפליקס פותח סניף במרכז העיר

בית הקלייה היפואי קפליקס מתרחב ופותח סניף שלישי במרכז העיר, גם הוא בתוך בניין מגורים

קפליקס. צילום: אלעד ברנגה
קפליקס. צילום: אלעד ברנגה
28 בדצמבר 2014

בעורפו של מתחם נגה ביפו פתחו לפני כשנתיים יעל ופיליפ שפר את בית הקלייה הקטן שלהם, קפליקס, מצוידים בהמון ידע ויד טובה לתערובות של פיליפ, שרכש השכלה בנושא בברלין. יעל מצדה הנהיגה סגנון אירוח שהפך את המקום למרכז קהילתי קטן ובו מדפים שעליהם הכוסות של השתיינים הקבועים, ואפשרות להשאיר מפתח לשותף לדירה. כשהחלו להיווצר פקקי תנועה באזור נגה בגלל לקוחות שבאו במיוחד מחוץ ליפו כדי לרכוש פולי קפה, החליטו בני הזוג שפר לפתוח קפליקס נוסף בתוך דירת מגורים ברחוב שלמה המלך עם שני שותפים נוספים – אופיר בן הרוש ויניב גולדברג.

השבוע פתחה החבורה בית קפה נוסף בפינת הרחובות יוחנן הסנדלר והעבודה, בדירה שבה פעלה במשך שנים מכולת. על העיצוב חתומה אנה גולדברג, אשתו של יניב. לתערובות הקפה (11־15 ש"ח לקפוצ'ינו) נוספו מאפי בוקר ועוגות מלחמנינה (12־15 ש"ח) ומוצרי מאפה טבעוניים המגיעים מקיאמק (14 ש"ח למאפה).

הקפה הכי מפורסם של קפליקס נוצר בשיטת טפטוף אטית ומיועד להכנת קפה קר, אבל זה כבר יהיה להיט אוף שינקין לקיץ. בינתיים תרגלו את הדיבור על קפה חד זני, פירותיות נמוכה, טקסטורה כבדה וגוון רך ומעושן. קפה תובע קהל לא פחות ידעני, פלצני ומשקיעני מיין, רק שבסוף המשקה אתם אמורים לחזור לשגרת היום שלכם חדים ומפוקסים במיוחד.