היום בכיכר הבימה: עושים סוף טוב לסיפור על עשר אגורות

פריצה ונזקים באלפי שקלים. בית הספר קשת (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של בית הספר)
פריצה ונזקים באלפי שקלים. בית הספר קשת (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של בית הספר)

תלמידי בית הספר קשת, רובם למשפחות של פליטים ומבקשי מקלט, אספו במשך שבועות מטבעות במסגרת פרויקט האוצר האבוד וגייסו אלפי שקלים, אך בית הספר נפרץ והמטבעות נגנבו. היום בין 16:00 ל-17:30 מגיעים לכיכר הבימה עם מטבעות של 10 אגורות ועושים לסיפור הזה סוף טוב

17 ביוני 2022

הכינו את עשרות האגורות שמתגלגלות לכם בבית ובואו היום לכיכר הבימה להיות חלק מסיפור שמתחיל רע ומסתיים טוב: סיפורנו מתחיל בעשרות אלפי מטבעות של עשר אגורות בשווי אלפי שקלים שיועדו לתרומה ונגנבו לפני מספר ימים מבית הספר קשת שבדרום העיר. המטבעות נאספו כחלק מפרויקט "האוצר האבוד", פעילות ארצית המתקימת בשיתוף מוסדות חינוך, בו תלמידים אוספים מטבעות של 10 אגורות מבתיהם ובגמר הפרויקט הם נתרמים לעמותה נבחרת. בקשת סיימו את האיסוף וחיכו למשאית הברינקס, אך יום לפני הגעתה פרצו אלמונים לבית הספר וגנבו את שקי התרומות – משאירים ילדים והורים שבורי לב.

מי שלא מרים עשר אגורות. פרויקט האוצר האבוד (צילום: שאטרסטוק)
מי שלא מרים עשר אגורות. פרויקט האוצר האבוד (צילום: שאטרסטוק)

ענבל בוסיבא, מנכ"לית הפרויקט, בעלת חברת האופנה Belle& Sue ודמות מוכרת בעיר, יזמה את פרוייקט "האוצר האבוד" אחרי שנגמר לה בבית המקום לעשרות אגורות וגילתה כי לפי נתוני בנק ישראל, בבתים שלנו מסתובבים על פי ההערכות 160-30 מיליון ש"ח במטבעות של עשר אגורות. היא חברה לעמותת עיגול לטובה ולחברת הברינקס ובשיתוף מוסדות חינוך יצרה תכנית המעודדת ילדים לערבות הדדית וגילוי אחריות קהילתית. באמצעות הפרויקט נחשפים ומתנסים הילדים בכלים אקטיביסטים המעודדים אמפתיה, נתינה ובחירה. הכספים נאספים על ידי חברת הברינקס אשר מביאה אותם לארגון עיגול לטובה שם מנתבים את התרומה לעמותות שנבחרו על ידי הילדים.

"תלמידי בית ספר קשת בדרום העיר, בית ספר שלומדים בו בעיקר ילדי פליטים ומהגרי עבודה, השתתפו בפרוייקט האוצר האבוד ובמשך שבועות אספו עשרות אלפי מטבעות של 10 אגורות שהם אלפי שקלים אותם יעדו לתרומה. זה כשלעצמו עובדה מדהימה. ילדים שנמצאים בדרך כלל בצד הנזקק, ילדים ממעמד סוציואקונומי נמוך וכאלה שהמדינה לא תמיד מעוניינת בהם, החליטו לעשות מעשה ולתרום. לאסוף את כל מה שיש להם ואין להם, לתת אותו לתרומה לעמותות של ילדים נזקקים ובעלי חיים"' כתבה בוסיבא בעמוד הפייסבוק שלה.

בדרך כלל בצד הנזקק. בית הספר קשת (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של בית הספר)
בדרך כלל בצד הנזקק. בית הספר קשת (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של בית הספר)

בעמוד הפייסבוק של בית הספר קשת נכתב: "שיאו של המסע היה אמור להסתיים באירוע חגיגי לתלמידים כאשר משאית הברינקס היתה אמורה להגיע לבית הספר… לצערנו, בימים האחרונים, גל פריצות פקד את בית הספר. פרט לטלויזיה, מקרן, רמקולים אורגנית גם גנבו את שקי עשרות האגורות שאספו הילדים. ברגע הציפיה הפכה לאכזבה רבה בקרב התלמידים".

לשיתוף הסיפור הצטרפו דמויות מוכרות נוספות כמו תמר קרוון. השיתופים הגיעו גם לתקשורת, ובעקבות פרסום בYNET הציפו לדברי בוסיבא את בית הספר מאות פניות, כולל תורם פרטי שתרם כ-5000 ש"ח לכיסוי הנזקים שנגרמו לבית הספר עקב הפריצה. בעקבות הפניות הרבות החליטו ילדי שבט קהילה של הצופים ביחד עם אנשי האוצר האבוד ועיגול לטובה – לארגן יום איסוף נוסף שיתקיים היום (שישי) אחר הצהרים ברחבת הבימה. ראש העיר רון חולדאי הודיע כי העיריה תכפיל כל שקל שיאסף היום על מנת לסייע לילדי בית ספר קשת להשלים את הפרויקט.

מהרו ופשפשו בין הכריות של הספה ובואו לכיכר הבימה בין 16:00-17:30, ילדי קשת ואנשי האוצר האבוד ימתינו לכם שם לייצר יחד סוף תל אביבי מרים.