בית קפה ראשון ייפתח בשכונת יד אליהו. הבעלים: דודו טסה

הכי הפוך שיש. דודו טסה (צילום: דודי חסון)
הכי הפוך שיש. דודו טסה (צילום: דודי חסון)

אחרי שנים ארוכות של כמיהה, כיסופים ודיונים אינסופיים בפייסבוק, תושבי שכונת יד אליהו נרגשים לקראת הקמתו של בית קפה ראשון בשכונה. מעט מאוד פרטים ידועים עליו בשלב זה, אבל הרגע ההיסטורי הזה מתקרב

3 באוקטובר 2021

גל הג'נטריפיקציה שהכה בשנים האחרונות בשכונת יד אליהו הגיע בשבועות האחרונים לנקודת רתיחה: בית קפה ראשון בשכונה יוקם ממש בקרוב ברחוב הפלמ"ח, כשאחד הבעלים הוא לא אחר מאשר המוזיקאי דודו טסה, בעל שורשים ביד אליהו והוריו עדיין מתגוררים בשכונה.

בקבוצת הפייסבוק השכונתית מייחלים כבר מספר שנים להקמתו של בית קפה במרחק הליכה מהבית, ועשרות פוסטים ודיונים בנושא כבר נכתבו. תושבי השכונה הצעירים נאלצו עד כה לכתת רגליהם אל לחמנינה ו\או פיצרון ז"ל בביצרון השכנה או אל אחת האפשרויות המתחלפות תדיר באיזור מגדלי המגורים שעל יגאל אלון.

לחמנינה ביצרון (צילום: באדיבות לחמנינה)
לחמנינה ביצרון (צילום: באדיבות לחמנינה)

הסיבות לכך שבמשך זמן רב נעדרה מהנוף השכונתי אופציה סבירה לקפאין מגוונות, החל מחשש של יזמים לביקוש נמוך מדי ועד למיעוט שטחי המסחר המאפשרים את קיומו של בית קפה כזה בשכונה, אולם כאמור בחודש שעבר התבשרו תושבי השכונה על הפתיחה הצפויה וכבר בקרוב יפציע בשכונה שחר של יום חדש.

הפרטים על בית הקפה מעטים כרגע: הבעלים הם כאמור טסה והיזמית שרית קמינסקי, ובשלב זה הם שומרים את הפרטים לעצמם, אבל השמועה פשטה בשכונה במהירות שיא וההתרגשות רבה בלי שמץ של ציניות. כך או כך, האמת היא שהפרטים פחות חשובים מהרגע ההיסטורי הזה שבו יד אליהו מקבלת את הקפאין שלה. מזל טוב.