בכורה: האזינו ל"גרמנים באוגנדה" – אלבומו החדש של רם אוריון

שלוש שנים אחרי האלבום "האחרון", רם אוריון, אחד מאמני האלטרנטיב המקומיים המוערכים והותיקים ביותר, מוציא את "גרמנים באוגנדה". האזינו לו במלואו

רם אוריון. צילום: גוני ריסקין
רם אוריון. צילום: גוני ריסקין

"גרמנים באוגנדה" יהיה אלבומו הראשון של אוריון שייצא על גבי ויניל, במהדורה מוגבלת, בלייבל "נענע דיסק". בכתיבת האלבום השתתפו אסף עדן (רייסקינדר), אסף גברון (הפה והטלפיים) והילה רוח, שגם שרה באלבום. שיתופי הפעולה באלבום כוללים גם את הסופרת ענת עינהר, קוסטה קפלן (חיה מילר), אור אדרי (ריו), הצמד האייפרונס (טליה פרי וחוה כהן) ודפנה קינן (דפנה והעוגיות).

רם אוריון הוא אחד מהאמנים המשפיעים בסצינה האלטרנטיבית הישראלית. הוא החל את דרכו בראשית שנות השמונים בצמד הדה בושס עם רוגל אלפר. בסוף שנות השמונים הצטרף להרכב המכונן נושאי המגבעת, והקים עם אסף גברון ואהד פישוף את להקת הקאלט המוערכת הפה והטלפיים. 

בהמשך, היה חבר בכרמלה גרוס ואגנר והקים את להקת בתריי זוזיי. במהלך עבודתו כמפיק, הפיק את אלבומיהם של דפנה והעוגיות, שילה פרבר, ביר7, רוצי בובה, שעלת נפוצה ורייסקינדר. בין השנים 2004 ל־2012  הוציא שני מיני אלבומי סולו -"גיבור גיטרה" ו"קר", ושני אלבומים מלאים  – "כן" ו־"האחרון".