הכוכב השחור: הכי קרוב שתגיעו להופעה של דיוויד בואי בחיים שלכם

האיש שנפל מכוכב אחר. דיוויד בואי (צילום: יחסי ציבור)
האיש שנפל מכוכב אחר. דיוויד בואי (צילום: יחסי ציבור)

"בלאקסטאר סימפוני", קונצרט בינלאומי שאפתני סביב יצירתו האחרונה של דיוויד בואי, בהשתתפות ההרכב שליווה אותו באלבום הפרידה שלו מהעולם, בהפקתו המוזיקלית של טוני וסיקונטי ובליווי התזמורת הפילהרמונית, ינחת בנובמבר בהיכל התרבות בתל אביב

דיוויד בואי כבר לא איתנו יותר משבע שנים, ואלוהים אדירים כמה שהוא חסר. בניגוד לאמנים רבים שהלכו לעולמם בעשורים האחרונים, בואי לא השאיר יצירות בלתי גמורות שמנהלי עזבון ממולחים ממהרים לשגר לספוטיפיי, כך שאין כמעט מזור לגעגועים. אבל יש את "בלאקסטאר", אלבום הפרידה של בואי שבו הוא מתכתב עם מותו הקרוב ויצא ימים לפני שהלך לעולמו, ועכשיו יש את "בלאקסטאר סימפוני", קונצרט מוזיקלי מרגש ועצום מימדים שהוא הדבר הכי קרוב להופעה של דיוויד בואי שתזכו לראות בחייכם. והוא מגיע לישראל.

"בלאקסטאר סימפוני: המוזיקה של דיוויד בואי" הוא ביצוע סימפוני נועז, בליווי הרכב הנגנים המקורי שהשתתף באלבום, לאותו אלבום אשכבה. בישראל יופיע ההרכב יחד עם הפילהרמונית הישראלית ובניהולו האמנותי והשתתפותו של הסקסופוניסט עטור הפרסים, דוני מקאסלין, כשלצד יצירת המופת "בלאקסטאר" בעיבודים סימפוניים יוצאי דופן של מיטב המעבדים המוזיקליים בעולם, יבוצעו גם שירים נוספים מהרפרטואר העצום של דיוויד בואי.

דיוויד בואי מת. צילום: מתוך הקליפ "Lazarus"
דיוויד בואי מת. צילום: מתוך הקליפ "Lazarus"

על העיבודים הופקד לא פחות מטוני ויסקונטי (המפיק המוזיקלי של בואי לאורך השנים, שאף הפיק את האלבום BLACKSTAR), ג'ולס באקלי  (מלחין, מעבד, מנצח וזוכה גראמי), מריה שניידר (מלחינה עטורת הפרסים ומי שאחראית על החיבור בין מקאסלין לבואי) ומייקל ר. דאדלי ג'וניור (מלחין מוערך ומולטי אינסטרומנטליסט); על הבמה יופיע ההרכב המקורי שניגן עם  דיוויד בואי ב"בלאקסטאר": דוני מקאסלין (סקסופון), ג'ייסון לינדנר (קלידים), טים לפבר (בס) והמתופף אנטוניו סאנצ'ז; על השירה יופקדו גייל אן דורסי, הבסיסטית הצמודה וזמרת הליווי של בואי לאורך השנים (תוכלו לשמוע אותה באלבומים כמו "ארת'לינג", "ריאליטי" ו"דה נקסט דיי", הזמר דייוויד פו שהופיע ברחבי העולם עם אמנים רבים (בוב דילן, טורי איימוס ועוד), ואורח מיוחד בדמותו של אסף אמדורסקי, שהוזמן במיוחד על ידי ההפקה.

המופע הבינלאומי השאפתני ינחת בישראל בנובמבר, ויעלה בהיכל התרבות בתל אביב ביום שישי, 3.11.23 בשעה 13:00 (שעה מעניינת להופעה). יש עוד זמן, כן, אבל על הכרטיסים כדאי להתארגן כבר עכשיו ואפשר לעשות את זה כאן (995-395 ש"ח לכרטיס)