בלונד הוא הצבע החם ביותר: סרט הביכורים שאסור לכם לפספס

"ברש" החדש של מיכל ויניק עושה קולות של להיט לסבי

ברש. צילום: שי פלג
ברש. צילום: שי פלג
9 ביוני 2016

נעמה ברש (סיון נועם שמעון, אחותה הצעירה של רונה־לי שמעון) היא בת 17 ממשפחה סדוקה. אחותה הבכורה ליאורה נעדרת מהצבא, ואמה מנסה להרגיע את אביה הזעפן (דביר בנדק). אבל זאת לא הפעם הראשונה שליאורה נעלמת ונעמה לא דואגת, מה גם שאת הראש שלה ממלאת דנה הרשקו עם הרעמה הבלונדינית (ג'ייד סקורי). זאת אהבה ממבט ראשון, ואנחנו חווים אותה יחד איתה באמצעות קולנוע רענן, חושני ומלטף המלווה בפסקול נהדר.

אחרי בכורה עולמית בפסטיבל סן סבסטיאן היוקרתי, "ברש" של מיכל ויניק הוקרן בפסטיבל חיפה 2015, שם זכה בפרסי התסריט והמשחק שהוענקו לשמעון ולבנדק, ויצא לסיבוב הופעות בעולם – כרגע היא נמצאת עם הסרט בפסטיבל קולנוע קווירי בסיאול. ויניק, מורה לתסריטאות ולבימוי באוניברסיטת תל אביב, שם גם למדה, לקחה חופשה מהוראה כדי לצלם את סרטה הארוך הראשון (אחרי "פיתיון" ו"סרק" הקצרים), במימון קרן הקולנוע הישראלי (גילוי נאות: הייתי חברה בצוות הלקטורים שהחליטו להעניק לה תקציב, ואני גאה בתוצאות).

"זה משמח אותי שאנשים מזהים שמדובר בסרט התבגרות שאינו רק על זהות מינית", כותבת ויניק מסיאול. "לקח לנו הרבה זמן למצוא את השחקניות. את ג'ייד מצאתי ברחוב. רכבתי על אופניים סביבה וסביב בת הזוג שלה במשך חצי שעה עד שהעזתי לגשת. איך שנכנסה לאודישן המלהקת אורית אזולאי כתבה לי על פתק 'מצאנו את הרשקו'. גם במקרה של סיון, אורית מיד ידעה שהיא תהיה נעמה. נשאר לה רק לשכנע אותי".

"ברש" יוצא למסכים בחמישי (16.6)