הבלוק יפסיק להשתמש בכוסות וקשיות מפלסטיק

החל מסוף השבוע הקרוב ילגמו הבליינים את הדרינקים שלהם בכוסות עשויות מתירס. "בלי שינוי קיצוני אין לנו סיכוי לשרוד על כוכב הלכת הזה", אומר הבעלים ירון טראקס

הדודא לרחבת הריקודים רק תלך ותחריף. מועדון הבלוק (צילום: גוני ריסקין)
הדודא לרחבת הריקודים רק תלך ותחריף. מועדון הבלוק (צילום: גוני ריסקין)
3 בספטמבר 2019

טלפונים ניידים היו בגדר טאבו על רחבת הבלוק מאז ומתמיד, ובקרוב גם הפלסטיק ייעדר מהנוף. המועדון הוותיק הפסיק להשתמש בקשיות פלסטיק בשבוע שעבר, והחל מסוף השבוע הקרוב יפסיק גם להגיש משקאות בכוסות פלסטיק. במקום זאת, ילגמו הבליינים את הדרינקים שלהם בכוסות עשויות מתירס. "באופן כללי, אנחנו תמיד שואפים להפוך את המיקרוקוסמוס של הבלוק לעולם שהיינו רוצים לחיות בו", אומר בעל המועדון ירון טראקס. "כרגע, רוב בני האדם כבר מבינים שבלי שינוי קיצוני בהרגלים אין לנו סיכוי לשרוד על כוכב הלכת הזה עוד הרבה זמן, כך שאני חושב שהצעדים האלה ממש מתבקשים". 

בבלוק מבטיחים לנהוג באחריות גם בהפקת פסטיבל BPM בראש השנה, לו הוא שותף לצד סאנרייז קינגדום והפיראטים מהמידברן."נראה את אותה הגישה לגבי הסביבה וכל השותפים בהפקה התחייבו לערכים האלה", מוסיף טראקס. "כמובן שהקמפים של המידברן תורמים הרבה מהניסיון שלהם בנושא".

הבלוק הוא בראשוני המאמצים בישראל של מדיניות אחראית כלפי הסביבה בעולם. מלבדו, נעתרו עד כה רק כמה עסקים לבקשת תנועת "לא שמים קש", להפסיק לאלתר את השימוש בקשי פלסטיק, בהם הלאביט, השופטים ומשק ברזילי. 

בינתיים, בחו"ל חלק מנושאי הלפיד הבולטים הם פסטיבל גלסטונברי בסקוטלנד, שבו נאסר שימוש בבקבוקי פלסטיק; פסטיבל DGTL באמסטרדם, שהוריד את כל המנות הבשריות מהתפריט ו-FLOW בהלסינקי, שנהיה לפסטיבל נטול פליטת פחמן דו־חמצני. 

יצויין כי עיריית תל אביב יפו מעניקה תו עירוני ירוק לעסקים עבור פעולות כגון חיסכון בחשמל ומים, צמצום השימוש בכלים חד פעמיים והפחתת האספקה. עד כה זכו בו האימפריאל, לה אוטרה והפיקוק. בברלין קיימת יוזמה של המדינה והעירייה העוסקת באופן מפורש בצמצום הנזק הסביבתי של מועדוני העיר, כ-280 מקומות המעסיקים מעל ל-900 איש והכניסו לעיר כ-1.5 מיליארד יורו ב-2018. לפי כתבה שפורסמה באתר רזידנט אדוויזר, מועדון ממוצע בברלין צורך בסופש אחד את אותה כמות חשמל כפי שצורך משק בית ממוצע במשך שנה. על פי טראקס, אולי גם הבלוק יצמצם נזקים נוספים. "אנחנו בהחלט בודקים עוד רעיונות מעניינים שדורשים תכנון קצת יותר מורכב. אני מקווה שבקרוב נוכל להכריז על כך", הוא מסכם.