בליינים ומתחסנים: חיי הלילה של תל אביב בדרך לתו הירוק

העירייה ואיגודי המסעדות והברים פוצחים במבצע דרינק תמורת חיסון, ובינתיים בבית רומנו התאספו עובדי מסעדות וברים רבים כדי להתחסן באווירה מוכרת וכיפית. אל תשארו מאחורי הטרנד

פעילות חברתית בזמן הקורונה בבית רומנו, 2021 (צילום: יולי סאיטו)
פעילות חברתית בזמן הקורונה בבית רומנו, 2021 (צילום: יולי סאיטו)
17 בפברואר 2021

עיריית תל-אביב יפו מרחיבה את מבצע החיסונים, ולאחר ההצלחה הרבה של עמדות החיסונים המצ'ופרות ביפו (כנאפה!) ובקריית שלום (פיצה!) תפעיל מחר העירייה לראשונה בארץ עמדת חיסון הסמוכה לבר הג'ניה בכיכר דיזנגוף, בשיתוף איגודי המסעדות וחיי הלילה, במטרה לעודד את אוכלוסיית הצעירים בעיר להתחסן. הבונוס: דרינק חינם.

עמדת החיסונים של מד"א תפעל מחר (חמישי, 18.2) ברחוב בן עמי 13 בשעות 24:00-18:00 ותחסן את מבוטחי כל קופות חולים ללא קביעת תור ובחינם (למתחסנים בחיסון ראשון בלבד). בהצגת אישור חיסון וכרטיס דיגיתל, או בהרשמה לדיגיתל במקום יחולק למתחסנים שובר לדרינק בבר.

יותר כיף להתחסן במקום מוכר. מתחסנים ברומנו (צילום: יולי סאיטו)
יותר כיף להתחסן במקום מוכר. מתחסנים ברומנו (צילום: יולי סאיטו)

שלשום ערכו מסעדנים ובעלי ברים מבצע חיסונים פרטי משלהם בשיתוף מד"א ומפעלות החבר'ה היותר טובים מבית שחר סגל ואייל שני וביוזמתה של אורנה רסקין ממסעדת קיטון בבית רומנו, הלא הוא מקום משכנם של התדר והרומנו, במהלכו חוסנו בין היתר גם עובדי מסעדות האחים, מנטנטן, הבסטה, בית תאילנדי, פיצה לילה ועוד. "רצינו להקל עליהם בתהליך ולעודד אותם להתחסן", מסרו החבר'ה היותר טובים, "גם כדי שנוכל כבר לצעוד לעבר העתיד, לעולם פוסט קורונה, ולא פחות חשוב – להתחסן באווירה נעימה, במקום שהם מכירים, עם מוזיקה ברקע וטרופיות לכולם".

חברת מועצת העיר והממונה על תחום הצעירים, מאיה נורי, אמרה ש"אם הצעירים לא יבואו להתחסן, החיסונים יבואו אליהם. אני קוראת לכל הצעירים – גם אם אין לכם כוח, זמן או חשק ללכת להתחסן – בואו, קחו את עצמכם בידיים ותתחסנו. רק כך נוכל לחזור לשגרה ולחיים התל אביבים הסוערים שאנחנו כל כך אוהבים".

עד כה התחסנו 54.73% מכלל האוכלוסייה בעיר במנה ראשונה, ו-35.24% במנה השנייה, כך לפי נתוני משרד הבריאות נכון להיום. מדובר בנתון גבוה יותר מהממוצע הארצי הניצב על 44.06% שהתחסנו במנה ראשונה ו-29.2% במנה שנייה. תל אביב ניצבת במקום הראשון בין הערים הגדולות, אך ערים קטנות יותר דוגמת קרית שמונה, רעננה, כפר סבא והרצליה ניצבות לפניה.