במאי לאטמה: "אתה לא חייב לפזז על הגבעות בשביל להיות ימני"

יניב קרסוצקי, במאי תוכנית הסאטירה הימנית לאטמה מסביר למה צריך לתת קונטרה לשלטון הסאטירה השמאלנית בנוף הישראלי

יניב קרסוצקי. צילום מסך
יניב קרסוצקי. צילום מסך
18 בספטמבר 2014

אהלן יניב קרסוצקי, במאי המערכונים של קבוצת הסאטירה הימנית לאטמה, והאיש בעל אלף התספורות מסדרת הדוקו הזכורה "הפיצוחייה". השבוע הערוץ הראשון הודיע שישדר תוכנית קבועה של לאטמה. ברכות.

"שוקראן. האמת שכל העניין טיפה נחת עלינו בהפתעה, אבל בגדול יש כבר פיילוט מוכן. הבסיס יהיה מן הסתם מהדורת השבט כפי ששודרה באינטרנט, אבל מורחבת. אנחנו הולכים לירות לעוד כיוונים חוץ מפוליטיקה".

האתר לא מתעדכן לאחרונה בכלל.

"האתר עדיין נמצא ברשת אבל בשנה האחרונה הפעילות צומצמה למינימום, פשוט כי אין כסף. סיימנו להפיק את מהדורות השבט כבר לפני שנה, ואנחנו בשיחות מול הערוץ הראשון כבר יותר משלוש שנים, אז הבשורה החדשה מרגישה קצת יותר כמו תחיית המתים מאשר הקול החדש".

אתה בטח מכיר את הטענה שסאטירה ימנית היא לא מצחיקה.

"כן, אבל מצד שני, האם הייתה פה אי פעם סאטירה ימנית עד שלאטמה הגיעו? לא שלאטמה זה האורים והתומים בתחום הקומדיה, זו בסך הכל תוכנית רשת שהייתה סוג של הפקת גרילה מבחינת התקציב והאמצעים. נכון שהסאטירה האולטימטיבית לא דופקת חשבון לאף צד ויורה לכל הכיוונים, אבל זה חזון אחרית הימים, בטח אחרי עשרות שנים שבהן הייתה סאטירה חד כיוונית. אז אולי כן כדאי לתת צ'אנס לילדים החורגים מהימין".

הערוץ הראשון הודיע במקביל על שידור הסאטירה השמאלנית "היהודים באים", שכבר עוררה הרבה רעש וזעם. אתה חושב שהם משתמשים בכם כעלה תאנה, להראות איזון?

"לא ברור אם אנחנו עלה תאנה שלהם או הם עלה תאנה שלנו, או ששנינו עלה תאנה של לוח שידורים במצוקה".

אתה גר היום בנופים, שזו התנחלות, נכון?

"עד לאחרונה גרתי שם, אבל עברתי לצפון על רקע רומנטי".

איך הופך אדם תל אביבי עם מוהוקים בכל הצבעים, שעובד בפיצוצייה בבוגרשוב ומביים סדרה שמדברת על סמים קשים, סקס וכדומה, למתנחל?

"זו שאלה ששמעתי לא מעט מן הסתם, אבל אל תשכח שגם בזמן שצילמנו את 'הפיצוחייה' היה לנו למשל פרק על אלטלנה, שהיה לגמרי מהצד של האצ"ל. אז נכון שבמקור אני בא מבית שמצביע חד"ש ומרצ, אבל גידלתי אישיות עצמאית. בעצם זה שאתה שואל אותי את השאלה הזאת אתה כבר חוטא לסטריאוטיפים. מה, אמור להיות פה איזה פס ייצור של תל אביבים? האם אתה בהכרח חייב להיות שמאלני כדי להיות תל אביבי? אתה הרי לא חייב לפזז על הגבעות בשביל להיות ימני".

אז כבר בזמן "הפיצוחייה" אלה היו הדעות שלך?

"פחות או יותר, כן".

ומה אתה מצביע?

"אני לא מצביע".

למה?

"עוד לא קמה המפלגה שתייצג אותי".

קשה יותר לעבוד בתקשורת או לעשות סאטירה בארץ אם אתה ימני?

"בלי ליפול לקלישאות של התקשורת השמאלנית וכולי, אני חושב שבאופן כללי זה פתחון הפה שבדרך כלל תמצא בתקשורת של השמאל. אז מן הסתם יותר קשה לאנשים שבוחרים להביע את הדעות הימניות שלהם, אף שלאחרונה זה משתנה, יש יותר כלי תקשורת עם אג'נדה ימנית. 'מעריב' הפך לימני יותר, ו'ישראל היום' הוא ביטאונו של ראש הממשלה".

שתי מדינות לשני עמים?

"כן, מדינה לימין ומדינה לשמאל".

וברצינות – אתה בעד לפנות התנחלויות?

"חלילה".

אז מדינה אחת לשני עמים?

"כן, נראה לי שזה יהיה טוב גם להם. בסך הכל, כשאתה מסתכל על המדינות מסביבנו, מצבם עדיף ככה".