פיקניק, שייט וסרט על הגג: יום האישה נולד מחדש בדרום העיר

אירועי "במלוא הדרה" נולדו כיוזמה מקומית של תושבות השכונות בדרום העיר שרצו לציין את יום האישה קצת אחרת, והפך לפסטיבל שלם המכיל עשרות אירועים ברחבי העיר כולה

גיבורה דרום תל אביבית. אהובה עוזרי (עבודה של דותן מורנו, מתוך התערוכה "נוכחות")
גיבורה דרום תל אביבית. אהובה עוזרי (עבודה של דותן מורנו, מתוך התערוכה "נוכחות")

שבוע אירועי "במלוא הדרה" הנערך בתל אביב- יפו לכבוד יום האישה, נולד לפני שנתיים כיוזמה של תושבות בדרום העיר שביקשו לציין את יום האישה הבינלאומי בצורה שונה, והובילו ליצירתו של שבוע שלם גדוש באירועים, יוזמות קהילתיות ופרויקטים, רובם יוזמות של תושבות ובמעורבותן.

השנה יכלול השבוע אירועים כמו פסטיבל סרטים דוקומנטריים של נשים יוצרות על גגות יד אליהו, שייט נשי בסירות דרקון בירקון, דייט עם השכנה – חלוקת סלי פיקניק לנשים, מרוץ נשים לאורך הטיילת, תערוכת איורים של 12 נשים פורצות דרך בהיכל מנורה, סדנת מחול מזרחי, קמפיין בתחנות האוטובוס ברחבי העיר ועוד עשרות הרצאות וסדנאות ברחבי העיר והרשת.

אחותי בואי לפיקניק. פרויקט "דייט עם השכנה" של עיריית תל אביב-יפו
אחותי בואי לפיקניק. פרויקט "דייט עם השכנה" של עיריית תל אביב-יפו

שבוע "במלוא הדרה" נערך השנה על רקע משבר הקורונה, שהעמיק את הפערים בין גברים ונשים, וסטטיסטיקה המעידה על אחוזים גבוהים יותר של אבטלה בקרב נשים, אחוזים גבוהים יותר של נשים המתקשות לכסות את הוצאותיהן, עלייה באלימות כלפי נשים והמשך הדרתן משולחן מקבלי ההחלטות גם בשעת משבר קשה זו.

בעיריית תל אביב-יפו, שהוציאה את הפרויקט לדרך באמצעות מינהל קהילה תרבות וספורט, מסבירים ש"שבוע במלוא הדרה הוא אירוע שיא של שיח חשוב ועשייה מתמשכת לקידום שוויון מגדרי ובא לידי ביטוי בכל תחומי העיסוק העירוני". מנהלת המינהל, רונית פרבר, הוסיפה כי "בימים אלו מפתחת העירייה תכנית אסטרטגית פורצת דרך, שיישומה יהפוך את תל אביב-יפו למותאמת עוד יותר עבור נשים וצרכיהן הייחודים. את השינוי ניתן כבר לראות בשטח ובשנים הקרובות הוא יורגש בכל תחומי הפעילות העירונית".

"במלוא הדרה", שבוע האישה בתל אביב-יפו למען שוויון מגדרי, 13-7 במרץ 2021. רשימת הפעילויות והאירועים המלאה כאן.