בן לוקח גת: רשמים ממיץ הגת של "איש האתרוגים" בשוק הכרמל

ענף זיוני השכל מעולם לא שגשג כל כך מאז בואו של משקה האתרוגת לשוק הכרמל. האם הוא יסחרר את העיר?

דוכן המיצים של איש האתרוגים. (צילום: בן קלמר)
דוכן המיצים של איש האתרוגים. (צילום: בן קלמר)
30 באפריל 2015

ענף הבטחות השווא נחלק היום לשני שווקים עיקריים: שירי אהבה (הוא לא יביא לך את הירח) ורפואה אלטרנטיבית (זה לא יעביר לך את האנגינה). אבל גם בשוק זיוני המוח יש מזיינים ויש זיינים. כמו שלא כל אחד הוא אייל גולן, ככה גם לא כל אחד הוא עוזי־אלי חזאי – זיין מוח ברמות שייקספיריות ביותר. חזאי בן ה־72, הידוע גם בשם הקליט "איש האתרוגים משוק מחנה יהודה", פתח לאחרונה סניף שני בכניסה לשוק הכרמל. ככרמלי שהוא גם תושב שוק הכרמל – רציתי לבדוק על מה כולם מזיינים את המוח. אז הלכתי לדוכן המיצים של איש האתרוגים.

אך ראשית סיפור ומוסר השכל בצדו: אני פוחד מדבורים. לפני כמה שבועות נסעתי למצפה רמון. המצפאים ערכו פסטיבל היפי־פגאני כלשהו. בין היתר היה שם דוכן גת. אחרי שתי כוסות חשבתי שהכל דבורה. ברחתי מזבובים. ברחתי מאנשים. ברחתי מהאף שלי. ומוסר ההשכל: ההבדל בין מיץ גת מרוכז שהוצא מן החוק ב־2012, למיץ גת טבעי כמו זה שמוכר עוזי־אלי – הוא כמו ההבדל בין אספרסו לאקסטה.

דוכן המיצים של איש האתרוגים. (צילום: בן קלמר)
דוכן המיצים של איש האתרוגים. (צילום: בן קלמר)

בכל אופן, הדוכן מלא הבטחות כרימון. על מיץ הגת נכתב: "ויאגרה מהטבע, גורם להיזכר בנשכחות, מאפשר לך להירגע ולנשום עמוק ובקלות, זהו גן עדן של השכל, מחזק ומשמח את האדם, כך הוא יוכל לעבור כל מכשול ולכבוש כל הר, מעורר את שמחת הלב ומשמש כחגורת הצלה בשעות הצורך להגיע לפסגה". לא פחות. זה נשמע נחמד והכל, אבל לא חשבתי שגן עדן של השכל, שמחה והצלחה בכלל שווים עשרה ש"ח.

אז הלכתי על האתרוגת – שילוב מנצח של אתרוג וגת. איש האתרוגים מבטיח שהמיץ הזה "מרומם מצב הרוח לאהבת אדם, מרחיק עייפות ומתחים, לגיל המעבר, מפעיל אותך שכלית וגופנית, מגביר פוריות, מעניק היי טבעי וכיף, להיות מחובר בכל (! – ע"כ), מחזק את מערכת העיכול ומביא שלום בית בשבת". או! זה כבר נשמע לי יותר רציני. קניתי בקבוק גדול ב־50 ש"ח ושתיתי את זה כל סוף השבוע.

דוכן המיצים של איש האתרוגים. (צילום: בן קלמר)
דוכן המיצים של איש האתרוגים. (צילום: בן קלמר)

להלן מסקנותיי: מרומם מצב הרוח לאהבת אדם – זה היה טעים אבל לא צריך להגזים, בנאדם. לגיל המעבר – אז למה מכרת לי את זה? מפעיל אותך שכלית וגופנית – לא הפעילו אותי גופנית מאז הטירונות. מגביר פוריות – אנחנו לא מנסים. מעניק היי טבעי וכיף – היה היי, אבל הוא לא היה טבעי. להיות מחובר בכל – כולנו יצאנו מהמפץ הגדול! כולנו מהגרי עבודה מאפריקה! מחזק את מערכת העיכול – הכי לא. מביא שלום בית בשבת – שלום. אני חוזר לבננה־תמר־פקאן.