"בעניין הכיבוש בוז'י יהיה גרוע מנתניהו"

גדעון לוי מסביר מדוע לטענתו בוז'י לא יביא שינוי אמיתי בתחום המדיני ומספר באיזו תכנית ריאליטי משפילה הוא ישתתף הפעם

גדעון לוי
גדעון לוי
5 בפברואר 2015

אהלן גדעון לוי. השבוע כתבת שבוז'י בתור ראש ממשלה זה תסריט גרוע יותר אפילו מביבי, ודברים דומים טענו גם נועם שיזף וחגי מטר מ"שיחה מקומית". הם קראו לשמאלנים לא להצביע למחנה הציוני. לא נסחפת קצת?

"ממש לא. בנושא הגורלי ביותר, שהוא הכיבוש, בוז'י בהחלט יהיה גרוע יותר מנתניהו. בנושאים אחרים אין לי ספק שהוא יהיה עדיף עליו באלפי מונים אבל בעניין הכיבוש, שהוא לדעתי הסוגיה הכי חשובה, בוז'י כראש ממשלה לא יעשה שום שינוי. הרי כבר ראינו מה היחס של מפלגתו למפעל ההתנחלויות במהלך השנים".

למה העובדה שמפלגת העבודה ייסדה את מפעל ההתנחלויות אמורה למנוע מבוז'י לפנות חלק מהן? הרי גם רבין בא מאותה מפלגה ועדיין ביצע חזרה בתשובה וחתם על אוסלו.

"רבין לא פינה אף התנחלות להזכירך. היחיד שפינה התנחלויות הוא אריק שרון".

אם אוסלו היה ממשיך ורבין לא היה נרצח אז בשלב מסוים היו מפונות התנחלויות.

"אני חושב שאוסלו היה מלכודת ושישראל לא התכוונה בשום שלב לסגת מהשטחים ולפנות התנחלויות. רבין הבין שצריך לעשות משהו, זה כן, שאי אפשר להמשיך להתעלם מהפלסטינים כפי שעשוי קודמיו, אבל הוא לא הגיע לשלב של הפסקת הכיבוש ופינוי התנחלויות. אפילו הקפאה בבנייה הוא לא עשה. לגבי הרצוג, ברגע שהוא אמר שצריך חמש שנים למשא ומתן עם הפלסטינים היה ברור שהוא לא רציני. מי שאומר דבר כזה, ברור שבכוונתו למזמז את העסק. בשביל משא ומתן עם הפלסטינים צריך שלוש שעות, לא יותר. מה שדורש זמן זה היישום – פינוי עשרות אלפי מתנחלים וכו'. אם הוא אומר חמש שנים זה אומר שבכוונתו להרדים את העולם ולהצטלם עם אבו מאזן, לא יותר מזה".

טענת במאמר שעדיף שביבי ימשיך כראש ממשלה כי הסנקציות על ישראל עומדות להגיע ושהן הסיכוי היחיד לסיום הכיבוש. תן לי דוגמה לסנקציות שלדעתך יגרמו לביבי ובנט לשנות את המדיניות שלהם בצורה דרסטית.

"דרום אפריקה הוכנעה ברגע שהקהילה העסקית שם פנתה לנשיא ואמרה לו שהם לא יכולים יותר עם החרם העולמי, שהם קורסים, ואומרים שגם הסנקציות על הספורט עשו הרבה. אני משוכנע שהשינוי במצב לא יבוא מתוך ישראל כי לישראל פשוט נוח עם המצב הקיים. יש שני סוגים של לחץ עולמי – כזה שכולל את ארצות הברית וכזה שלא. שיהיה לך ברור שברגע שנשיא ארצות הברית יחליט שהכיבוש יסתיים – הוא יסתיים. מאחר שאני לא מניח שארצות הברית תצטרף לסנקציות אני בונה רק על סנקציות עסקיות ואחרות של העולם שאינו אמריקה".

לסיום, משהו אוף טופיק: השבוע מתחילה עונת הסלבס של מאסטר שף ואני חייב להודות שציפיתי לראות אותך שם, מאחר שהפכת לחיית ריאליטי.

"אתה תראה אותי בדבר הרבה יותר משפיל – 'הקודחים' זה נקרא, תוכנית מופרכת לגמרי".

מקבץ חפרנים שנשלחים לקדוח לפרלמנטים של זקנים ברחבי הארץ?

"לא, זה ריאליטי שבו אנחנו מחפשים נפט בישראל. זה צולם ביוני האחרון, האמת היא שהיה כיף. הצטלמתי לזה עם חנוך דאום, נירו לוי, טום קשתי ואורן זריף".

גול סטאר פוגש את מחוברים.

"ממש כך".