בעקבות המחאה ברשת: בוטל קורס עיצוב הפרוות בשנקר

לאחר שספגה של ביקורת ברשתות החברתיות, מכללת שנקר ביטלה את הקורס לעיצוב ועיבוד פרוות שנפתח בסמסטר הקודם. "לאור פנייתם של חברי הסגל, אגודת הסטודנטים ובוגרי שנקר, החלטנו שלא לקיים את הקורס", אומרים במכללה

בוגר שנקר דניאל כוכבי בקולקציה הזוכה בתחרות רמיקס מילאני (צילום: יח"צ)
בוגר שנקר דניאל כוכבי בקולקציה הזוכה בתחרות רמיקס מילאני (צילום: יח"צ)
30 במרץ 2016

מאז שנפתח קורס לעיבוד ועיצוב פרוות במכללת שנקר לפני מספר חודשים, ארגונים כדוגמת "מחתרת הפרווה", "תנו לחיות לחיות" ו"אנונימוס" שילבו כוחות על מנת להיאבק בו. המאבק זכה לתנופה בעקבות כתבתה של רות פרל בהריר ב"הארץ", שהביאה לפתיחתה של עצומה ובה כ-3,500 חתימות הקוראות לסגירת הקורס. ביום ראשון הקרוב (3.4) הייתה אמורה להיערך הפגנה בשערי המכללה.

"העולם צועד אל עבר התייחסות מכבדת יותר כלפי בעלי חיים, אך ישנם מקומות ואנשים, לצערנו, שנראה כי הם מתעקשים לנקוט באותן דרכים מזלזלות ופוגעניות בבעלי החיים", נכתב בעמוד האירוע בפייסבוק. "בשנת 2016, מתברר, ישנם אנשים שעדיין מצדיקים את קריעת עורם של בעלי חיים מגופם, את זעקתם מוכת האימה והכאב, ואת חורבן עולמם, וכל זה רק עבור מעיל פרווה. באותו היום בו התבשרנו לשמחתנו שבית האופנה של ארמני מפסיק לחלוטין להשתמש בפרוותם של בעלי חיים עבור בגדיו, למדנו גם שבמכללת שנקר מתכוונים לפתוח קורס ייעודי, בו ילמדו סטודנטיות וסטודנטים כיצד משתמשים בפרוות ובעורות, אלו שנתלשו באלימות מגופם של בעלי החיים, על מנת ליצור מוצרי אופנה מתה. כיצד יתכן שמכללת שנקר, שרק לפני עשר שנים אירחה כנס חשוב נגד פרווה בשטחה, נותנת יד לתעשייה הזו?".

נראה כי הלחץ הציבורי עשה את שלו, ובשנקר הקדימו את ההפגנה בהודעה על ביטול הקורס. מדוברות המכללה נמסר ל-Time Out: "לאור פנייתם של חברי הסגל, אגודת הסטודנטים ובוגרי שנקר, הועדה האקדמית של המחלקה לעיצוב אופנה שקלה את הנושא והחליטה לא לקיים את הקורס בשנה הבאה".