חצ׳פורי בטריינינג: בראנץ׳ גיאורגי במשלוח

חצ׳פורי מטוגן במילוי גבינות, גלילות חצילים במילוי קרם אגוזים וחינקלי רכים עם שמנת חמוצה: ציפי בן ארויה מכינה בראנצ׳ים גיאורגים במשלוח עד הבית לתושבי גבעתיים ורמת גן ומבטיחה להגיע בקרוב גם לתל אביב

חצ׳פורי פנובאני גבינות (צילום: ציפי בן ארויה)
חצ׳פורי פנובאני גבינות (צילום: ציפי בן ארויה)
18 באוגוסט 2020

מה דעתכם על בראנץ' גיאורגי בטריינינג? חצ'אפורי לוהט עם ביצה מעל, כיסוני חינקלי עסיסיים וסלטים ומאפים כמו במסעדה בטביליסי, רק בבית מול דירטי ג'ון? את חגיגת הפחמימות המיוחדת מכינה ציפי בן ארויה, ילידת גיאורגיה ומדריכת טיולי בוטיק שמאז סגירת השמיים נותרה ללא תעסוקה. "תמיד בישלתי אוכל גיאורגי למשפחה ועם הטיולים התפתח התיאבון לידע על המטבח המקומי. בקורונה חשבתי מה נכון לי ומה אני אוהבת לעשות ואוכל דיבר אלי. לכן התחלתי עם הבראנץ', באזור הנוחות שלי, לנסות בקטנה", היא מספרת.

חצ׳פורי פנובאני במילוי שעועית (צילום: ציפי בן ארויה)
חצ׳פורי פנובאני במילוי שעועית (צילום: ציפי בן ארויה)

הבישול של בן ארויה נאמן ככל האפשר למקור, מחומרי הגלם ועד לבצק בעבודת יד. היא הרכיבה תפריט צמחוני־טבעוני ואינה מתפשרת על טעמים. "האוכל שאני מכינה הוא הכי קרוב לבית שלי ולמה שאוכלים בגיאורגיה. אני לא מנסה להתאים את עצמי לחיך הישראלי. הבאתי תבלינים בעלי טעם עז ומיוחד מגיאורגיה וגבינות אני קונה ממישהו שמכין באור יהודה. לגבינות אני מוסיפה מעט גבינת צאן שמקפיצה את הטעם ומקרבת אותו עוד יותר למנה המקורית".

חצ׳פורי מטוגן (צילום: ציפי בן ארויה)
חצ׳פורי מטוגן (צילום: ציפי בן ארויה)

בתפריט הנתון לשינויים תמצאו גלילות חצילים טבעוניות במילוי קרם אגוזים (15 ש"ח), איספנחי – כדורי עלי סלק, תרד ושעועית (18 ש"ח), סלט סלק עם אגוזים וכוסברה (15 ש"ח), חצ'פורי גבינות וביצה, חצ'פורי מטוגן במילוי גבינות וחצ׳פורי תרד וגבינות אפוי (35 ש"ח), חצ'פורי פנובאני פריך מבצק גיאורגי מדופדף במילוי גבינה/שעועית/שעועית חומה פיקנטית/ביצה קשה ותפוח אדמה (20 ש"ח) וחינקלי במילוי גבינות (38 ש"ח).

ויש גם ירקות! סלט בתיבול גאורגי (צילום: גלית בן ארויה)
ויש גם ירקות! סלט בתיבול גאורגי (צילום: גלית בן ארויה)

השינוע נלקח בחשבון וחלק מהמנות מגיעות עם הוראות הכנה פשוטות. "כדי שהחצ'פורי יצא כמו שאני רוצה אני מניחה את הביצה מעל ואופה למשך דקה אחת, רק עד שהיא מתייצבת. בבית מכניסים את החמגשית לתנור לעוד דקה ומערבבים כך שהביצה נאפית עם הגבינות. את החינקלי שמים במים חמים שלוש דקות, מגישים עם שמנת חמוצה ומקבלים מעדן". על תקן קינוח תוכלו להזמין צ'ורצ'חלה, ממתק מסורתי מאגוזים ומיץ ענבים (20 ש"ח).

ולקינוח: צ׳ורצ׳חלות (צילום: ציפי בן ארויה)
ולקינוח: צ׳ורצ׳חלות (צילום: ציפי בן ארויה)

הבראנץ' מתקיים בכל שבת בטייק אוויי או משלוחים לגבעתיים ורמת גן (משלוחים לתל אביב יתחילו בקרוב). הזמנות מתקבלות עד יום שישי ב־12:00. "אני לא שפית ולא מתיימרת להיות, וגם לא מתכוונת לעשות סטארט אפ שיוביל לקייטרינג", מבהירה בן ארויה. "אני פשוט מנועה כרגע מלעשות את מה שאני אוהבת וצריכה להתקיים. בסופו של דבר הלקוחות מקבלים אוכל טעים וחשיפה לגיאורגיה עד שאפשר יהיה לשוב ולטייל בה".
הזמנות בווטזאפ 0504864112 ובמסנג'ר